Moja lista blogów

czwartek, 2 maja 2019

Dzień flagi, flachy i grilla

Dzień  flagi i grilla

Dziś rankiem wyjrzałam przez okno,
 nie pada,  flagi na deszczu nie mokną.
Po pieczywo poszłam wczoraj w kapturze,
auta rozbryzgiwały  kałuże.
Grillować w plenerze? Okropność! Za mokro!

Latka lecą....
Kto wymyślił to majowe grillowanie?
Kilka lat temu, pamiętam w kurtkach przy grillu siedzenie . Strasznie było zimno.
Pierś kaczki usiłowałam upiec, twarda zrobiła się strasznie.

Niezbyt udane to święto flagi, flachy połączone z grillem,
dlatego, że w ten dzień zazwyczaj jest zimno.
Ale jak się ma jaką altanę, to pogoda nie straszna.
Przyprawy mam grillowe, pikantną i klasyczną.
Jakieś mięsko natrę,   upiekę w piekarniku, lub na patelni.
Kiełbasę jeszcze białą mam i podwawelską, z cebulą a la grill zrobię,
z musztardą się zje.
Do tego jakąś sałatkę trzeba przygotować.
Jakieś warzywa trzeba  dziś kupić do tego.

Flagę kiedyś na szydełku zrobiłam
wcięć nie powinna mieć tak doczytałam,
tylko proporcje 8/5
 Jakieś szaszłyczki, to w i domu można na patelni przygotować:

Czerwone i białe tulipany do tych świąt, ledwo dotrwały,
w sumie po tych deszczach,płatki im opadły.
Malutki akcent biało-czerwony na parapecie zrobiłam,
własnoręcznie wyhodowane  młode pelargonie posadziłam.
Wiatr jednak  mocny wiał i płatki im poutrącał.



12 komentarzy:

  1. W tym roku to amatorzy grilla na pewno podobne jak Ty Irsilo, w domu sobie te kiełbaski piekli. U mnie nie było grillowej tradycji, a teraz już nie jem pieczonych. Flaga wykonana na drutach pięknie się prezentuje, a szaszłyki i udka wyglądają smakowicie. Zadbałaś nawet o parapet, biało- czerwony... A ja wywiesiłam flagę i łopocze na wietrze. Pozdrawiam majowo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie Merry, flagi są na każdym bloku wywieszone.
      Wiadomo, że taki uchwyt potrzebny jest do tego,
      na stałe zamontowany.
      Flagę większa mam uszytą i lezy w szafie na wszelki wypadek,
      gdyby komu przyszło,
      naszą wolność nam odebrać.

      Usuń
  2. Ta flaga przypomina rozciagnieta skarpetke. To kpina. Gratuluję skojarzeń z mijającymi swietami i obciachowego bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obciachowy to Ty jesteś ze swoimi poglądami.
      Czy wolno zapytać co bierzesz,jakie środki,
      amfetaminkę jakąś? czy inne środki?
      że tak pozytywnie i bez sił działasz i na innych wpływasz?
      I zmuszasz ich do pozytywnego,
      jakiegos hamerykanskiego myslenia ,
      ktorzy to nam tu tarcze antyraakietowe obiecali a jakies magazyny
      budują i Żydom każą nam płacić za hitlerowskie zniszczenia?
      w glowie ludziom przewracasz.
      U nas flag morze było
      http://krakow.pl/aktualnosci/229570,33,komunikat,dzis_zapraszamy_polakow_na__morze_flag_.html?fbclid=IwAR0dIcpgjs3edSCb_nh6KvIzdYVgX8x4Ed2lMEFCY8ofBrUhNyoT_Omxsg0
      po prostu jesteśmy Polska i tak sie czujemy.

      Usuń
    2. Powstrzymaj sie z nienawiścia do własnego kraju
      i raczej bądź juz tym Amerykaninem,lub amerykanskim Żydem
      http://krakow.pl/aktualnosci/229570,33,komunikat,dzis_zapraszamy_polakow_na__morze_flag_.html?fbclid=IwAR3UAIDbyWp2gAHw6VRWI5zolSns3vObw7d0uj853m_YvPnCnZZWZ047VmY

      Usuń
    3. My tu, póki co, na własnej ziemi polskiej,
      Polską się czujemy.
      Od wieków ten Wawel mamy i nikomu mu nie oddamy.

      Usuń
  3. Red bull biorę ☺ a Polskę kocham i nie podoba mi się Twoja mowa, bo daleka jest od patriotyzmu którym się raczysz szczycić Pani. Spokojnosci bo dobra na zlości

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszelkie nienaturalne podejścia do Ojczyzny mej,
      pomijam.
      Jedną Ojczyznę mam,jako i matke i ojca swego.
      Jednak coś bierzesz,i tu się przyznałeś do jakiegos tam red bula .
      Swoje babtystyczne podejscie do biblii w stylu amerykańskiego znam,
      oni tak ją interpretują jakby byli naćpani
      w tym dominuje Joel Osteen i ta Joyce Meyer,
      przez lata przez ojca gwałcona.
      Choć tyle książek oni wydali,
      to nie są dla mnie żadną ostoją,
      Swoja wielkanocna spowiedź odbyłam,
      Jezuska do mojego serduszka przyjęłam,
      i to mi wystarczy wobec tej ostatniej wieczerzy.

      Usuń
  4. Unknown, dziekuję za szczere wyznania.
    Mój blog jest obciachowy?
    No taki właśnie ma być:)
    Flaga jak rozciągnięta skarpeta,
    no zgadza się.
    Jak dożyję, to jeszcze i orła na szydełku sobie zrobię:)
    Że niby na patriotkę się tu promuję?
    Otóż 1 maja pominęłam,
    u nas również już się go nie obchodzi,
    ale u nas 2 maja to święto flagi i (grilla jest)
    a 3 maj, to Święto Konstytucji 3 maja,
    która to nawet pierwsza, postępowa przed Amerykanami była...
    tyle tylko, że wkrótce po jej ogłoszeniu,
    kraj nam rozparcelowali, na jakieś ponad 123 lat!
    Ale zazwyczaj w te dni zimno jest,
    ale Ojczyznę na biało przyozdobioną lubię ,
    to i swoje dwa grosze do tego dołożyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Unknown, wysłuchaj proszę, jeśli możliwość i czas masz,
      tych pieśni, wszak jesteś Polakiem:
      https://www.youtube.com/watch?v=jhaIV1yjVe0&list=RDjhaIV1yjVe0&start_radio=1&t=0
      https://www.youtube.com/watch?v=pp_K47v2nqo&list=RDpp_K47v2nqo&start_radio=1&t=10

      Usuń
    2. Jak sie okazuje, co sprawdziłam,
      że moje linki tu nie działają.
      Jeszcze na tej platformie, obycia podstawowego nie mam.
      Zatem proponuje Tobie, bys sobie wygooglał.
      marek grechuta ojczyzna
      i jeszcze te piesn
      jak dlugo na wawelu
      wersji patriotycznej a nie wislackiej.
      Moze zrozumiesz o co mi chodzi.

      Usuń
    3. https://www.youtube.com/watch?v=q4tw4CUAoIk
      https://www.youtube.com/watch?v=pp_K47v2nqo

      Usuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

A dajcież se po razie

 Zaczynam szukać w rzeczy gęstwach,  jakiegoś wentyla bezpieczeństwa.  Dobrze by się nadawał,  do tego jakiś fajny kawał!  Z braku laku, p...