Moja lista blogów

środa, 13 grudnia 2023

Polska lubi trzynastki

 

Najważniejsza jest dla nas Ojczyzna,

Nasz prezydent  Duda, dziś wyznał.

Zaprzysiągł rząd Tuska,

niech się od dziś pluska,

byle tylko nie spoczął na  mieliznach.

Rząd premiera Donalda Tuska zaprzysiężony - Kancelaria Prezesa Rady  Ministrów - Portal Gov.pl

 


 *

 Od lat już trzydziestu w grudniu, 

zawsze bajdurzą o tym dniu. 

 Od rana psychuszka, 

czołgiem mi do łóżka.

 Cóż, na tle "męczeństwa" mają fiu bździu....

napisałam  tak sobie 13.12.2011


Dziś 41 rocznica stanu tego,
znaczy się wojennego.
O której nowy premier,
raczył napomknąć.


 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

OPRAC. SARA BOUNAOUI
Dzisiaj, 13-12-2023 07:14

"Trzynastego - nawet w grudniu jest wiosna". Znaczący wpis Tuska

"Trzynastego - nawet w grudniu jest wiosna. Zawsze lubiłem tę piosenkę" - napisał Donald Tusk na niespełna dwie godziny przed zaprzysiężeniem rządu w Pałacu Prezydenckim.

*

Tusk trzynastki się nie boi,

teraz na czele rządu stoi.

Unia mu dopomoże,

a nie święty Boże. 

Byle nas tylko nie... zgnoił.

 



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~`

Odwaga do Zmian

Dzień po dniu w Al-Anon II

na dzień: 13 grudnia

    Pędząc na rowerze w dół wzgórza, czuję zawsze cudowną intensywność życia, doskonałą równowagę. Al-Anon pomaga mi osiągać równowagę w życiu tak, jakby to była jazda na dwóch kółkach; pomaga mi też wnosić radość życia w każdy mój dzień – szczególnie gdy wprowadzam hasło: „Żyj i daj żyć innym”. Starałam się przyjmować to, co życie przynosi, ze wszystkimi radościami i smutkami, bo wszystko miało mi coś do zaoferowania. Dokonałam tego odkrycia pewnego wieczoru na mityngu Al-Anon, gdy ktoś spytał: „Co by stało się, gdybym zaczął dziękować Bogu, kiedy pojawiają się problemy?”. Na początku zmuszałam się, by przez zaciśnięte zęby powiedzieć: „Dziękuję Ci, Boże”. Niebawem szczęki się rozluźniły, a użalanie się nad sobą zamieniłam na wdzięczność. Zaczęłam żyć prawdziwie. Kiedy żyję swoim życiem z całej mocy, łatwiej jest pozwolić innym żyć ich życiem. Pełnia życia jest moja. Modlę się, by inni także zostali nią pobłogosławieni.

Przypomnienie na dziś

    Dla tych, których kocham, chcę tego, co naprawdę najlepsze. Rozwijam się, by doceniać radość pełnego udziału w życiu. Decyduję się na to, by pozwalać innym cieszyć się tym niekiedy trudnym – choć satysfakcjonującym – błogosławieństwem uczenia się z osobistych doświadczeń. Dzisiaj będę „żyć i pozwolę żyć innym”.

„Dobrze jest mieć cel podróży; ale tym, co ma ostateczne znaczenie, jest sama podróż”.

Ursula Le Guin 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zupa ogórkowo-koperkowa z ryżem, placki ziemniaczane ze śmietaną, sernik 



46 komentarzy:

  1. Prezydent Andrzej Duda jak zwykle z wielką klasą i powagą. Przekazanie władzy, jak jest to normalne w demokratycznym państwie. A miał być stan wyjątkowy, czołgi na ulicach i jakieś numery.W sumie nic istotnego. Tylko Sowa i przyjaciele w komplecie. Dzisiejszy 13 grudnia był inny, niż ten 42 lata temu, bo jednak teleranek był emitowany z pałacu prezydenckiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Denis rozrabiaka13 grudnia 2023 12:00

      Zapewne smutno Ci było, że nie oglądnąłeś Teleranka gdy wybuchł stan wojenny. Teraz miałeś okazję to nadrobić, bogatszy w lata, ale czy wiedzę i doświadczenie???

      Usuń
    2. Nawet nie wiesz, Denisie jakiej szerokiej wiedzy może dostarczyć bujanie się po rusztowaniach w całej Europie. Książki są dobre dla moli - jak to Boguś kilka dni temu napisał.

      Usuń
    3. Denis rozrabiaka13 grudnia 2023 15:18

      Zawsze uważałem, że zdobytą wiedzę teoretyczną należy w praktyce weryfikować, ale widocznie są inne szkoły, które lansują metodę prób i błędów jako drogę prowadzącą do celu.

      Usuń
    4. Czy on małpa by się po rusztowaniach bujać?
      To ciężka praca, nie to co wiszenie na komputerze.
      No i kontakt z różnymi ludźmi jest,
      podróże ponoć kształcą.

      Usuń
  2. Tyle się dziś napracowałam od samego rana,
    że już więcej nic nie napiszę.
    Oj dana, dana, nie ma szatana!
    A świat realny jest poznawalny...
    Księżyc zachodzi a Ziemia wschodzi
    Wszystko to wiemy nic nam nie szkodzi
    Tylko gdy mysza piśnie na dachu
    Wtedy krzyczymy z wielkiego strachu
    Oj dana- z piosenki Skaldów:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Prezydent wszystko pięknie powiedział
    i to z głowy.
    Od dziś mamy stan nowy, nie wojenny,
    nie PiSowy, tylko tuskowy.
    No i znów będą leciec głowy:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Specjalnie taką datę wybrali w kancelarii, żeby wzmocnić negatywne nastawienie do Tuska. Jeszcze taki szczeniacki pstryczek w nos na koniec. Całe 8 lat infekowali umysły widzów TVP, że Tusk jest agentem niemieckim, że jest złym, mściwym, okrutnym człowiekiem. To cud, że po takiej gigantycznej nagonce, finansowanej z naszych podatków, z pieniędzy spółek skarbu państwa, nie udało się zniszczyć człowieka. Można powiedzieć - dobro zwyciężyło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym wybieraniem daty to się nie zgadzam,
      ale jakoś tak statystycznie się poukładało,
      że trzynastki rządzą..
      Bo przecież pisowcy mogli liczyć,
      że wygrają i 13 przypieczętują rząd.
      W obie strony zatem ta 13 działa.

      Usuń
    2. Denis rozrabiaka13 grudnia 2023 11:51

      Do wpisu anonimowego, wiele racji w tym co piszesz, takie szczucie tyle lat odniosło przeciwny skutek. Zamiast osłabić pozycję Tuska, pozwoliło mu to powrócić do władzy. Prezes swoją arogancją i negatywnym nastawieniem do opozycji przyczynił się do klęski swojej formacji. Myślę, że do wielu z nich to dotarło, tylko jeszcze Kaczyński ma z tym problem, bo koniec jego politycznej kariery bliski.

      Usuń
    3. Rząd Morawieckiego był już zaprzysiężony, więc nie mógł być zaprzysięgany dziś. Morawiecki wygłosiłby expose dwa dni wcześniej i nie wpakowaliby pospołu Tuska na datę 13.12. Wy w tym widzicie palec boży, a to manipulacja, abyście tak widzieli.

      Usuń
    4. Rząd Morawieckiego, ten dwutygodniowy, istniał tylko po to by wziąć odprawy po kilkadziesiąt tysięcy, nie ma nic wspólnego z demokracją, wiadomo było, że votum zaufania nie dostanie. A Wy tu jakieś bzdury, że wpływu na daty nie mieli. Przedłużali swoje rządy o każdy dzień by swoich wszędzie powsadzać.

      Usuń
    5. "wiadomo było, że votum zaufania nie dostanie" a jeszcze w poniedziałek rano pisali, że ma większość (działek pod Wrocławiem)

      Usuń
    6. Ale uparty do końca był.
      Nie wolno im odpraw wypłacić,
      za 2 tyg. nie pracy:)))

      Usuń
    7. Nie tylko wolno, ale wręcz takie są przepisy i odprawy wypłacone być muszą.

      Usuń
    8. Tusk powrócił do władzy tylko dzięki wsparciu (oni biedacy ciągle byli zaszczuwani, sami to nic nie szczuli, aniołki jedne). Zobaczymy co teraz wspólnie wymodzą- Basia

      Usuń
    9. Jakiemu wsparciu? Co za kłamstwa pani powiela z tvpis? Chce pani powiedzieć, że 11 milionów wyborców, którzy nie zagłosowali na PiS zostali przekupieni przez Niemców do wybrania Tuska, Hołowni, Czarzastego? Pani nawet nie wie, ile ma wypłaty na koncie, to skąd może pani wiedzieć jak się ciężko żyło przez ostatnie 8 lat. Powtarza pani pisowską propagandę z tv. Nic od siebie. Jak stereo.

      Usuń
    10. Co za insynuacje...
      Przy wsparciu pozostałych partii, to chyba jasne- Basia

      Usuń
    11. Bo jest na tyle życzliwym politykiem, że ktoś z nim koalicję chciał robić. Z Kaczyńskim nikt nie chciał.

      Usuń
    12. To jest nadzieja, że pójdzie w dobrym kierunku... Kto wie... Basia

      Usuń
  5. Tak podskórnie to wszystko w narodzie siedziało,
    zbierało się i zbierało, skrywane, w tv nie pokazywane
    aż wytrysnęlo.
    Mnie jako dziadersa, zaskoczyło.

    OdpowiedzUsuń
  6. Denis rozrabiaka13 grudnia 2023 11:56

    Co Cię zaskoczyło? Prawdę należy mówić, należy pokazywać, choć ona boli, ale zawsze kiedyś wypłynie. I to właśnie nastąpiło!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pisze mi jedna osoba w poprzednim poście, że taki "żart" to mowa nienawiści, i sobie jedynie tym zaszkodzę, nie Tobie. Zwłaszcza, że jest czas Adwentu.

    Wobec tego, nie umieszczaj tego ponownie jutro, bardzo proszę- Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastosuję się Basiu do wszystkiego o co prosisz..
      Jakiś inny wymyślę temat lub nie, nie wiem.
      Wszystko w ostatniej chwili do głowy przychodzi lub nie.

      Usuń
    2. Dziękuję- Basia

      Usuń
  8. Takich żartów pełno w necie z jednej i drugiej strony. Ktoś w tym widział ludzi Tuska, ktoś inny ludzi Kaczyńskiego. W tym jego samego 🤭

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo by mnie ucieszyło, gdybyś wkleiła piosenkę "Wielkie czekanie" Roraty 2022. Bardzo ją lubię. Jako duża dziewczynka, czasem idę na roraty. Ta piosneczka z zeszłego roku taka radosna... Basia

    OdpowiedzUsuń
  10. No nie wiem.
    Aniołka z lampką roratnią tu u góry masz,
    sama wyszyłam, nie wiem czy zauważyłaś.
    Roraty, to poważny temat,
    a ja tu wszystko z przymrużeniem oka,
    nic na poważnie,
    jeszcze jaka obraza uczuć religijnych by mi się wkradła...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybyś miała cztery, to na każdą niedzielę adwentową byłby jeden❤️💚💙💜 Basia

      Usuń
    2. Mam akurat cztery, na każdy tydzień jeden.
      Ale nie chcę pojedynczo pokazywać.
      Co 7 dni, następny przybywa.

      Usuń
    3. I super👍 Basia

      Usuń
  11. Ja nie chodzę, nie praktykuję,
    wystarczy mi syn w stadium ogóra,
    za wszystkie cierpienia
    i jego schizofrenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że jeszcze tu coś dla nas napiszesz, przy tym boksowaniu się z życiem- Basia

      Usuń
    2. Ano lekko nie jest.
      Diametralnie inne, trudne życie mam,
      zupełnie inne, niewyobrażalne dla innych,
      o którym mi się w najczarniejszych snach nie śniło,
      mając w domu taka chorobę.
      Dlatego już nie starcza mi sił,
      by jeszcze rano do kościółka drałować o świcie
      z chora nogą. Chodzę, ale już rzadko,
      kiedyś częściej.
      Siły muszę dzielić umiejętnie,
      Doczekasz się swojej piosenki,
      jakoś to skomponuję, może.
      To miłe, że moja pisanina może się podobać.
      To jest odskocznia od mojej szarej rzeczywistości.
      Między wieszaniem firanek, gotowaniem, zakupami.

      Usuń
  12. Zauważyłam, że najpierw był jeden, a później drugi, oba śliczne- Basia

    OdpowiedzUsuń
  13. Będzie i trzeci, jak ten czas leci,
    gdyż świeczki trudno tu świecić...

    OdpowiedzUsuń
  14. Ulka, robię tu u ciebie małą przerwę.
    Wlazłam niepotrzebnie w pewne rejony i się nakręciłam- Basia
    Do miłego... 🙋🏻‍♀️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piszecie sobie panie. Dopóki nie wkracza polityka miło się czyta.

      Usuń
    2. Basiu, spokojnie, bez nerw, powoli się wyrobisz:)))

      Usuń
    3. Nie wyrobię się Ulka, bo się z tej szkoły wypisałam ;)
      Teraz tylko Trubadurzy, Skaldowie i No to co :) Basia

      Usuń
    4. Normalne, że jak rozmawia się o polityce w przypadkowym gronie wióry lecą. Każdy z nas ma własne filtry, przez które widzi polityków i politykę. Na szczęście raz jedna strona zadowola z wyników wyborów, raz druga. A tak naprawdę coś działa w tle co zmienia mentalność z pokolenia na pokolenie.

      Usuń
  15. Twój wybór i wybór każdego innego, bardzo szanuję.
    Wolność jest.
    Dwie piosenki o niej dziś tu wkleiłam.
    Nikogo do niczego nie zmuszam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ula, piszę metaforami:
    wypisałam się że szkoły politycznej 😉
    teraz tylko bzdurki dla córki- Basia

    OdpowiedzUsuń
  17. Grechuta jest ponadczasowy.
    Przepięknie śpiewa o wolności
    O mało ją przeoczyłam... Basia

    OdpowiedzUsuń
  18. Grechuta, moja młodość, grechutki piosenki ponadczasowe.
    Trza czytać i słuchać ze zrozumieniem:)))

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...