Moja lista blogów

sobota, 13 kwietnia 2019

Fejs się mnie co rusz pyta, co u mnie słychać.
Otóż odpowiadam, 13 dostanę,
ale pieniądze mam zdewaluowane.
Wolałabym jej nie dostać i by ceny tak z dnia na dzień nie podskakiwały.
Wystarczyło zawodowe szkoły przywrócić,
i strajku nauczycieli by nie było.
 W 2000 roku na własnej skórze, reformę oświaty przeżyłam,
gdyż nauczycielką byłam.
Bolesne to było,
gdyż część przedmiotów zlikwidowano i w sumie na bruku się znalazłam.
Jakoś sobie poradziłam, myślenie uruchamiając i jakąś prace w szkole sobie,
 znalazłam, nową bibliotekę tworząc w 6 klasowej podstawówce,
dzięki uprzejmościom i litościom,
i dzięki temu, że duże doświadczenie miałam w nauczaniu wszelakim.
Kiedy gimnazja powstawały, co na wszelkim zachodnim świecie jest normą
i u nas przed wojna, a na zachodzie jest od lat było i się dzieje od lat,
to pan Broniarz również wówczas protestował, by nie likwidować ośmioklasówek!

A tę "Ośmioklasówkę" przeżyłam na własnej skórze,
we wsi, niepotrzebnie ,
gdyż gdybym się do czerwca urodziła,
tego roku, kiedy ośmioklasowa szkoła była wprowadzona,
niestety nie pamiętam w którym to roku było
jestem 1952 rocznik z urodzenia,
ale dla mnie w tej wsi , to rok stracony był,
choć mogłam, gdybym do czerwca urodzona była,
do jakiejś szkoły zawodowej iść
zamiast w podstawówce starej tkwić przez rok ,
gdzie ci sami nauczyciele byli
i rosyjskiego , sami się uczyli,
by na drugi dzień z nami go przerabiać
a potem mi te pieśni rosyjskie wtłaczali nad Donem i inne pierdoły,
Zamiast zmienić to chore środowisko po 7 letniej szkole podstawowej
i samemu się rozwijać, to zmuszona byłam w 8 klasowej szkole tkwić.
Taka matematyka tam była,
że moja matka w równaniach lepsza była,
niż w szkole ich rozwiązywania,
z jakimiś tam wsiowymi kałmukami.

Czyż można z takimi kajmukami,  jakos sie rozwijać?
Dlatego powstały gimnazja,
by takich intelektualnych, za bardzo nisko, ludzi przerzucić do konkretnej pracy
a nie z nimi sie męczyc do  8 lat w tej samej szkole i w tej samej klasie!

Niestety, selekcja jest i być powinna kto do jakiej pracy,
czy sfery się nadaje.

Spacer za bzem

 Kiedyś na spacery chodziłam  z psem, wczoraj spacerowałam sobie za bzem. Przekwitają już  niestety, brąz zamiast, nie dla estety. Zdjęcia p...