Moja lista blogów

środa, 17 kwietnia 2019

Szkoda mi katedry Notre Dame

Bardzo mi szkoda katedry Notre Dame,
dobrze w pamięci ją mam,
gdyż kilka razy ją odwiedziłam.
Wieża Eiffla, to przy niej kiła.
Że też ta technika nowoczesna,
 którą Francuzi mają,
tak bardzo zawiodła,
że wszelkie alarmy p.poż na darmo się zdały?
Z tego ich orange,
i światłowodów, na codzien korzystam,
abonament im płacę.
Ta budowla to majstersztyk był.
To nie powinno sie stać.
Przez wiele godzin, relacje oglądałam.
Prezydenta Macrona jak Nerona zapamietałam,
który uśmiechniętą minę miał,
jak ten pożar obserwował
i kiedy na pytania odpowiadał.
Odbudowa?
No w jakim niby duchu?
Czy muzułmanie pozwolą wam,
choć tyle pieniędzy na to macie?
Na pewno będzie odbudowana w nowym duchu,
za ileś tam lat,
 jedno pokolenie na to trzeba,
ja już nie doczekam.
Może ze szklanym dachem je odbujecie w stylu Luwru wieżyczek,
może wieżyczki minaretów do tego dołączycie
i będzie z tego coś innego ,
ale ja już tego nie doczekam.
Ot nic nie znaczące moje istnienie na tej planecie.
W sumie  rozumiem Was i waszą potęgę rozumu.
Ale w sumie Was już nie ma,
 jako naród nie istniejecie.
Widocznie to zemsta jakaś jest, za kolonie w Afryce.
Jeszcze jakies dzienniki afrykańskie na swoich stacjach tv publikujecie,
jeszcze jakieś wpływy tam macie
ale was jako Narodu Francuskiego juz nie ma.
Skończyła sie tradycyjna Francja elegancja,
a pozostała tylko franca!
A może reformacja?
Która tu u nas, nigdy sie nie odbyła?
A może moja ignorancja, nie wszystko to może ogarnąć?
Czy też jakaś reformancja czy inna nietolerancja?
W sumie w wielki poniedziałek, jakaś tradycja runęła,
żywcem podpalona.
Szczerze powiem,
że ja tym tradycjom katolickim, już nie jestem w stanie sprostać,
meczą mnie te wszelkie przybijanie do krzyża,
te męki pańskie i nawet droga krzyżowa, za którą nie jestem w stanie podążać.
Popieram państwo laickie i oddzielenie władzy od kościoła wszelakiego
i wszelkich religii.
Ale nie popieram niszczenia zabytków kultury.




3 komentarze:

  1. Szkoda mi katedry, szkoda i Francuzów. Jej budowa trwała prawie 200 lat a odbudowa ile potrwa? Niewyobrażalna szkoda dla Francji. Nie zdążyłam polecieć do Paryża o czym marzyłam. Teraz na starość już mi się nie chce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka razy w niej byłam,
      ostatnio (kilka lat temu) męża własnego na wycieczkę do Paryża zaprosiłam,
      i tłukliśmy sie autobusem,
      W życiu on takich arcydzieł nie widział.
      On jakieś piętki św Pawła tam dotknął,
      w tej katedrze, czy też kogoś innego,
      kiedy ja witrażom sie przypatrywałam.
      No szkoda.
      P.s.Szkoda mi Francuzów powiadasz.
      A kto niby Francuzem jest w tej epoce?

      Usuń
    2. Teraz się ludziska na Paryż rzucili, by to nieszczęście zobaczyć.
      Niebezpiecznie tam jest, i nie pojechałabym choć by tanio było.
      Jeszcze tylko wojen religijnych brakuje na ulicach.

      Usuń

udostępnij wszystkie

Spacer za bzem

 Kiedyś na spacery chodziłam  z psem, wczoraj spacerowałam sobie za bzem. Przekwitają już  niestety, brąz zamiast, nie dla estety. Zdjęcia p...