Moja lista blogów

niedziela, 30 czerwca 2024

Modlitwa

W naszym pięknym kraju,

różne modlitwy bywają.

Niech ten rząd szlag trafi,

klepią cicho na parafii.

O co się modlić masz w zwyczaju?

 Okudżawę w pełni "panimaju"😀

i "paddjerżiwaju"😇

 *

 Moherowa Genia z Lichenia,

 modli się za wynaturzenia,

 papieża nie Murzyna,

 bo to będzie przyczyna

 Apokalipsy i świata zniszczenia....


04.03.2013

 

*

 Polak z filmu Dzień Świra,

taką modlitwę wybiera:

 




*

Odwaga do Zmian

Dzień po dniu w Al-Anon II

na dzień: 30 czerwca

    Pewnego dnia podczas spaceru po lesie zdziwiłam się, słysząc głos dziecka. Poszłam za tym głosem, na próżno usiłując zrozumieć dziecięce słowa. Kiedy zauważyłam chłopca przycupniętego na skale, zrozumiałam, dlaczego jego słowa nie mają sensu: on powtarzał alfabet. „Dlaczego tyle razy powtarzasz abecadło? – spytałam. – Dziecko odpowiedziało – odmawiam swoje modlitwy. – Nie mogłam powstrzymać się od śmiechu. – Modlitwy? Wszystko, co słyszę to zwykły alfabet. – Chłopiec cierpliwie wyjaśnił. – No cóż, nie znam wszystkich słów, więc mówię Bogu litery. Bóg wie, co próbuję powiedzieć”. Dawno temu, gdy moja babcia opowiedziała mi tę historię, niewiele ona dla mnie znaczyła, ale życie duchowe odnalezione w Al-Anon nadało jej nowe znaczenie. Dzisiaj ta historia przypomina mi, że modlitwa jest dla mnie, nie dla Boga, który bez żadnych wyjaśnień wie, przez co przechodzę. Dzięki modlitwie, którą wypowiadam, staję się gotowa do przyjęcia pomocy. Ukryty sens moich modlitw pochodzi z mojego serca, a nie z moich słów.

Przypomnienie na dziś

    Modlitwa jest najbardziej osobistą formą porozumienia. Mogę modlić się przez świadome myślenie, pisanie, tworzenie, uczucia i nadzieję. Czy sięgam w głąb siebie, czy zwracam się na zewnątrz ku majestatowi natury, duch modlitwy ma większe znaczenie niż jej zewnętrzna forma. Dzisiaj pozwolę mówić swojemu sercu.

„Bóg spotyka mnie tam, gdzie jestem... Jeśli tego pragnę, On do mnie przyjdzie”.

As We Understood...

~~

Rosół, kotlety de volaille, ziemniaki, kapusta zasmażana z dymką, ciastka z masą czekoladową, lody śmietankowe, borówki 

20 komentarzy:

  1. Modlitwa Polaka

    "Gdy wieczorne zgasną zorze,
    zanim głowę do snu złożę,
    modlitwę moją zanoszę,
    Bogu ojcu i synowi,
    Dopierdolcie sąsiadowi.
    Dla siebie o nic nie proszę,
    tylko mu dosrajcie proszę.
    Kto ja jestem ?
    Polak mały.
    Mały zawistny i podły.
    Jaki znak mój - krwawe gały.
    Oto wznoszę moje modły,
    do Boga, Marii i Syna,
    zniszczcie tego skurwysyna.
    Mego brata sąsiada,
    tego wroga, tego gada.
    Żeby mu okradli garaż,
    żeby go zdradzała stara,
    żeby mu spalili sklep,
    żeby dostał cegłą w łeb,
    żeby mu się córka z czarnym,
    i w ogóle żeby miał marnie.
    Żeby miał AIDS, zabijaka,
    oto modlitwa Polaka."

    ----
    Taka jest wieczorna modlitwa Polaka,
    klęka, ręce składa, modli się...zabijaka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy taki jest ale pewnie większość tak.
      Przykład idzie z góry (partie, kościół) a na dole nie lepiej.
      Skopią człowieka na śmierć, nikt nie pomoże...
      Przykłady można mnożyć...

      Usuń
    2. Wypraszam sobie jakem Polka.

      Usuń
  2. Dużo by pisać, ale napiszę tylko, że "Modlitwa" Okudżawy wyjątkowa i ponadczasowa 🌹

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach, piękna znowu czołówka z odwiecznymi przyjaciółmi 🐶🐱 i ślicznymi dzwoneczkami.

    OdpowiedzUsuń
  4. (...)
    A na wojnie świszczą kule,
    Lud się wali jako snopy,
    A najdzielniej biją króle,
    A najgęściej giną chłopy.
    (...)
    A jak chłopu grób kopali,
    Zaszumiały drzewa w dali,
    I dzwoniły przez dąbrowę
    Te dzwoneczki, te liliowe...
    M. Konopnicka

    OdpowiedzUsuń
  5. NO i smutkiem jakimś wieje,
    chłopy giną, świat szaleje.
    Wdowy po nich zapłakane,
    są jak wierzby rozczochrane.

    Lecz czy warto kruszyć kopie,
    sam za uchem palcem skrobię.
    Wdowa kąskiem i to jakim,
    każdy schrupie ją ze smakiem😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty tylko o jednym :(
      Tu o dzwoneczki liliowe chodzi mój Edziu!

      Usuń
    2. Jemu tylko o własny dzwoneczek chodzi,
      gdzie by tam nim podzwonić.
      Wdowy tylko na to czekają:(
      A obrzezany jesteś?
      Może poczytaj coś o tej wojnie:
      https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/swiat/artykuly/9480496,bilans-wojny-izraela-z-hamasem-dziesiatki-tysiecy-ofiar-i-brak-perspe.html

      Usuń
    3. Basia1 lipca 2024 06:48

      "Ty tylko o jednym :(
      Tu o dzwoneczki liliowe chodzi mój Edziu!"

      Basiu, toż ja o tych dzwoneczkach liliowych piszę...
      https://www.youtube.com/watch?v=vbEw5US1IY8

      Cudnych jak poranna rosa,
      ten kwiat we włosach,
      palcami snuję po Twej skroni
      i kto mnie tutaj przegoni?

      Mam duszę wielkiego romantyka,
      a to nie jest tylko erotyka.
      Kiedy piszę to co w sercu czuję,
      Urszula zaraz mnie strofuje.

      Kobiety, miejcie trochę luziku,
      nie wpadajcie w marazm codzienności.
      Każdemu coś od życia się należy,
      cięgi i baty, lub odrobina miłości.








      Usuń
    4. To raczej nieprzyzwoite i nie należy do dobrego tonu,
      by na wdowy wojenne się rzucać i je chrupać.

      Usuń
    5. Oj! Tam, a Ty jak zwykle po swojemu,
      popuść wodze fantazji...

      Usuń
  6. Do Ciebie pieśnią wołam Panie...
    https://www.youtube.com/watch?v=bsYV5UnLg6Q

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz odsłuchałam wykonanie z Dżemem, nie wiem, które ty wrzuciłeś- zobaczę. Modlitwa "trzymająca", Nalepa najlepszy... szkoda...
      Znałam pod tytułem "Modlitwa".

      Usuń
    2. Do mnie ten utwór nie trafia.

      Usuń
  7. To sobie sprawdzę w robocie, jak mi się uda, bo powierzchnie płaskie mają konserwować...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powierzchnie płaskie, po weekendzie bezpieczne,
      gorzej by było z pionowymi, płaskimi.:)
      W sensie, że pion trudno utrzymać.

      Usuń
  8. "Chcesz mieć przyjaciela dobrego,
    Nie chodź często do niego"
    Postaram się zastosować 😉
    Dobrego tygodnia wszystkim❤️💙💙

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tobie również niech się wiedzie,
      każdy dzień serce rozwesela.
      Nim się obejrzysz będzie weekend,
      czyli wolna sobota i niedziela ;)

      Usuń

Lipiec zawitał

 Lipiec zawitał, choć lipy przekwitły,  zapach miodny deszcze wymiotły. Brązowe resztki leżą na drodze. Do butów się kleją gdy wychodzę. Jed...