Moja lista blogów

sobota, 13 kwietnia 2024

Solidarnościowe bratki

 

Muszę zrobić sobie przerwę.

 gdyż  straciłam wenę i werwę.

W ogródku byłam,

róże przycięłam.

Tulipany niestety również straciły  barwę.


*

 

Wybory samorządowe 7 kwietnia były,

kawałek podeszłam, bratki uwieczniłam. 

W sumie nie wiadomo, do kogo ten pomnik należy.

Jak widać Zarząd Zieleni Miejskiej, nim się opiekuje,

a z różnych okazji, oficjele tu wieńce składają.

Kiedyś stał pod Hutą Sendzimira...wcześniej Lenina...

 https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=pomni+k+solidarno%C5%9Bci+nowa+huta#lpg=

21 kwietnia 2 tura, dwóch kandydatów startuje:Aleksander Miszalski PO

Lukasz Gibała, bezpartyjny. KWW Komitet Wyborczy Wyborców

https://www.portalsamorzadowy.pl/polityka-i-spoleczenstwo/nieoczywisty-wynik-pierwszej-tury-w-krakowie-kto-przejmie-schede-po-jacku-majchrowskim,536413.html

Podejdę  wówczas i zdjęcia dokleję,

czy bratki urosły,

pod pomnikiem Solidarności.

A w sumie to nie wiem,

czy pójdę na druga turę.


Odwaga do Zmian

Dzień po dniu w Al-Anon II

na dzień: 13 kwietnia

    Jeśli nie wiem, jak dzisiaj zareagować na jakąś sytuację, to dlaczego by nie zareagować uprzejmie? Kiedy spełniam jakąś prośbę lub jej odmawiam, zgadzam się lub nie z czyimś punktem widzenia, mogę tę osobę traktować z szacunkiem i uprzejmością. Mogę powiedzieć „nie” uprzejmie i z taką samą miłością, jak mówię „tak”. Mogę dzisiaj z szacunkiem odnosić się do swoich decyzji bez wycofywania się, ponieważ daję sobie prawo podejmowania najlepszych decyzji, jakie tylko mogę podjąć. Jeśli nawet inni nie są szczęśliwi z powodu tych decyzji, mogę zachowywać się w taki sposób, by dobrze się czuć. Inni mają prawo nie zgadzać się ze mną, czuć inaczej niż ja czy być rozczarowani. Mogę szanować ich prawo do tego i dalej być w zgodzie z moimi zasadami. Relacje z ludźmi są skomplikowane, bo ludzie są skomplikowani. Każdy z nas ma swoje własne pomysły, wartości, nadzieje, które nie zawsze pasują do pragnień tych, których kochamy. Niezgadzanie się na coś może być zdrowe i wiele wyjaśniające, jeśli spojrzymy na to, jak na drogę rozwoju i pogłębiania naszych relacji. Uprzejmość i szacunek odnoszące się do każdego wystarczą, by to umożliwić.

Przypomnienie na dziś

    Dzisiaj przyjrzę się każdemu konfliktowi jako możliwości zdrowienia. Będę traktował siebie z szacunkiem przez traktowanie innych z uprzejmością.

„Najwyższą formą mądrości jest uprzejmość”.

Talmud 

 *

Medytacja

Postaram się, by moja na tym świecie obecność uczyniła go lepszym i szczęśliwszym. Spróbuję pomóc innym ludziom w odnalezieniu drogi, jaką przygotował dla nich Bóg. Włączę się w strumień prawości; zajmę miejsce po właściwej stronie, gdzie wszystko obraca się w dobro. Wszystkie me powinności będę wypełniał z wiarą, uporem i gorliwością. Swoim bliźnim okażę łagodność. Wyczulę się na trudności i kłopoty otaczających mnie ludzi i zrobię wszystko, by im dopomóc. Zawsze będę prosił Boga, by zechciał pośredniczyć pomiędzy mną a innymi w procesie wzajemnego porozumienia.

Modlitwa

Modlę się, ażebym wiódł swoje życie w duchu modlitwy. Modlę się, ażebym siłę potrzebną do przeobrażenia świata czerpał od Boga. 

 codzienne-motywacje.pl

``````````````````````````

Przepikowałam pomidorki koktajlowe, 

posiałam słoneczniki i aksamitki

w rurki po papierze,

przesadziłam mięte i maggi za okno na parapet,

zrobiłam napój pomarańczowy, 

galaretkę bananową na jutro,

sprzątanie, pranie, kąpiel i pranie.

I wiele innych czynności, których nie zliczę.

Nie udaje mi się wgrać dzisiejszych zdjęć bratków ze spaceru po osiedlach,

za żarówkami świeczkami, chodziłam,

w końcu znalazłam.

Odpocząć czas.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Święto Narodowe 3 Maja

Dlaczego Ojczyzno  Kochana, konstytucja wciąż jest łamana? Proszę  o ciut litości, gdy łamie się kości. Na próżno była ustanawiana?  *  Nie ...