Moja lista blogów

czwartek, 20 lipca 2023

Kierunek Neapol

A cóż ja mogę wiedzieć  o Neapolu,

gdyż od  dziecka przebywam na polu.

Na wsi z motyczką, i krowami

a tu w mieście z ciągłymi problemami.

No to lecimy na wycieczkę, pani Ulu.

*

Odpowiedni filmik wybieramy:


 


i przez komputer sobie zwiedzamy:

 


 

Nie wiedziałam, że to samo południe,

i że jest tam ponoć cudnie.

Od lat tylko znałam jak śpiewał Drupi,

swoimi przebojami mnie kupił.

Polską wersję, też ktoś świetnie napisał, nie głupi.


 

 

neapol co warto zwiedziać - Szukaj w Google

 
https://youtu.be/NkZL0oh8CTM

Ale się Drupi postarzał, siwiutki jak ja.



U mnie to tylko "la vita di  provincia" 👷

Drupi - Provincia - tekst i tłumaczenie piosenki na Tekstowo.pl

Ale i tak "sereno e " = radośnie jest.

Kiedyś włoskiego się uczyłam😀

 Drupi - Sereno e - tekst i tłumaczenie piosenki na Tekstowo.pl

 


 

12 komentarzy:

  1. "Sereno e",czyli radośnie przyjemnie zaczynam dzień.
    Pospałam dłużej,mąż psinę wyprowadził,
    kawę zrobiłam sobie i małe śniadanko,
    Pieskowi karmę podałam.
    Oni tam już wczoraj do Neapolu szczęśliwie dolecieli,
    niech zwiedzają co się da.
    Drupi'ego sobie słucham, młodość wspominam,
    Taka "Piccola e fragile" się czuję i dobrze mi,
    choć powinnam tytuł zmienić na vecchia e fragile :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Znaczy się , stara i wrażliwa, jeśli by się słów trzymać.
    Vecchia e fragile a nie piccola e fragile
    Jeszcze coś z elektoratu włoskiego na studiach pamiętam,
    nawet nie wiem ile lat on trwał,
    ale uczestniczyłam, na 4 zaliczyłam
    pamiętam, że pani Młynarska z nami ten elektorat miała,
    stopnia naukowego jej nie pamiętam
    i taką grubaśną książkę do nauczania włoskiego miałam.
    Potem średni syn ją przejął, gdyż różne języki na uczelni miał.

    OdpowiedzUsuń
  3. Życiorys Drupiego, czytałam,
    zwykłym hydraulikiem był,
    ale przez piosenki, przyszła do niego sława.
    Kocham go!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drupi nasze piosenki z młodych lat

      Usuń
  4. Giampiero Anelli, ur. 10 sierpnia 1947r.
    W 1973 roku zajął ostanie miejsce w San Remo,
    piosenką Vado via.
    Kiedyś w przedszkolu zagrał diabełka o imieniu Drupi i taki pseudonim mu pozostał, głos czarny.
    Sam osobie mówi, że tylko z wyglądu jest ponury, wewnątrz wesoły.
    Często był w Polsce, lata 70siąte, szczyt popularności.
    Sopot 1978, Sereno e....

    OdpowiedzUsuń
  5. Wstawiłam trochę po czasie, jeszcze dwa filmiki,
    tyczące jego życia prywatnego.
    Drupi i Dorina są parą od 1973 roku,
    obydwoje szczęśliwi i już bardzo siwi.
    Tak się starzeję, razem z nimi.
    A moi młodzi Neapol zwiedzają.
    Ten wpis połączyłam z piosenką z lat młodości,
    taką parodią po polsku: Ragazzo di Napoli...
    to ona, o nim mi przypomniała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja boję się starości i siwych włosów

      Usuń
    2. A ja nie boję się starości ani siwych włosów.
      Jedynie z siwymi gadam, czyli mój klub dla Ciebie odpada.
      Musisz dojrzeć, dorosnąć, zmądrzeć, z "młodymi" sobie gadaj.

      Usuń
  6. Na razie przestanę pisać u Ciebie .Dość mam takiego zachowania i krytyki ciągle .Nie po to tam zakładam wątku byś Ty jeszcze z tymi durniami mnie obrażała i krytykowała .Nie znasz mnie i mojego życia .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanów się kto kogo pierwszy tam obraził.
      Na potwarz sobie nie pozwalam, nie będę twojej władzy podlegała.
      Nie jestem skorpionem,
      tylko rakiem i piekę raka ze wstydu kiedy z Tobą gadam.
      Wycofuję się tyłem jak rak,odwłok pokazując.
      Sam ze sobą tam gadaj.

      Usuń
    2. Ja mam swoje fora i swoich przyjaciół .Na 50 tylko dla kogoś piszę .Nie masz szacunku do mnie jak ja do Ciebie.Więc wybacz .Bo powinniśmy się wspierać .A Ty tylko nakręcasz tych trolli .Jesteś dorosłą kobietą ,a zachowujesz się jak gówniara .Dzisiaj wyjątkowo przegiełaś .

      Usuń
  7. Poczułam się obrażona i spotwarzona.
    Sam do tego doprowadziłeś i mnie nie obwiniaj i przestań
    już mnie oceniać, jaka to mam być.
    Jestem wolnym człowiekiem i nie muszę się każdemu podobać
    z moimi opiniami i zdaniami, ślubu z Tobą nie brałam, ani przyjaźni nie zawierałam.
    Tu własną norkę mam i z niczego się nie muszę nikomu tłumaczyć.
    Najwyżej wprowadzę komentarze moderowane i trzeba będzie pukać,
    dzwonić by coś tu napisać.
    Zachowaj honor,miałeś już nie pisać.
    Nie lubię namolnych facetów.
    Fora mają inne zasady,szczególnie te niemoderowane.

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...