Moja lista blogów

piątek, 14 lipca 2023

Vive la France!

 Okrzykiem dziś 14 lipca witam :Vive la France,

i te wszystkie jej cechy i niuanse.

Wielu sąsiadów z dzieciństwa tam było,

na jakąś emeryturę rolniczą zarobiło ,

parcelacje i domy sobie kupili,

pracowici  byli.

Listy im tłumaczyłam urzędowe,

w liceum będąc i ledwie francuski znając.

Los mną tak pokierował, że romanistykę było studiować,

po której to w Polsce, pracy nie było zagwarantowanej,

ale udało mi się  trochę w zawodzie popracować,

Francję   podziwiać i  zwiedzić ,

w Grenoble na uniwersytecie Stendhala być,

stypendium tam otrzymać i dokształcanie 

w nauczaniu języka francuskiego.

Jednak niestety nic nie wyszło z tego, 

gdyż angielski, szkoły i świat świat zdominował.

Paryż udało się zwiedzić , TGV jechać lata temu i AIR France lecieć.

Teraz tylko sobie wspominam..., ech...




Wolność, równość i braterstwo, 

to było wielkie zwycięstwo. 

Jak tłumaczyć mam, wyjątkowy stan?

 -Nadużycie wolności to przestępstwo. 

 Gdzie się podziało bezpieczeń...

14.07.2017

 Święto Narodowe dziś Francji, czas republiki, po monarchii. Wolność, równość, braterstwo, defilada, ognie, męstwo, fety, bale i moc wszelkich delicji. ...
14.07.2015

12 komentarzy:

  1. Ładna kobieta z Ciebie .Mi się marzy Paryż .Byłem tam raz po połączeniu Niemiec .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przesadzaj z tymi pochwałami,
      do 40l zgrabna byłam,choć niepiękna ,
      dopiero po 60siątce się roztyłam, ;posiwiałam
      zbrzydłam
      ale w sumie babcią jestem i tomi uchodzi.

      Usuń
    2. Jakiś link mi do własnego forum podałeś,
      jakieś tam pogaduchy,
      ale jakoś nic do powiedzenia tam nie czuję, sorry.
      Takie młócenie słomy.
      Może własnego bloga założysz
      i z f-o-w nie będziesz się musiał się spierać codziennie,
      gdyż to tylko .siły odbiera

      Usuń
  2. Bardzo to dziwne jest,że na własnym blogu,
    kłopot z logowaniem mam .
    Zdjęcia starutkie, ledwo kolorowe,
    z Paryża i Grenoble, gdzie staż miałam,
    na uniwersytecie Stendhala,
    ale dziś do albumu zajrzałam w związku ze świętem narodowym Francji ledwo, że je tu wkleiłam.
    Autentyczne są.
    Jeszcze wiele innych w albumie mam,
    w tym nowocześniejszych, kiedy na srebrną rocznicę z mężem w Paryżu byłam, ale to może innym razem, przy innej okazji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Los nie kieruje, sami sobą kierujemy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jednak, jako stara, bym się z Tobą Moniczko spierała.
    Szlachetna byłam, przykazań dochowywałam,
    ale los jednak okrutnie mnie potraktował.
    A że jestem już stara, niepełnosprawna
    i pora mi wkrótce umierać,
    gdyż na nic sił nie mam,
    choćby na ten ogródek
    7x5plus szachty piwniczne....
    Na minimalizm wkroczyłam,
    i tego się trzymam....

    OdpowiedzUsuń
  5. Wy młodzi jesteście, innymi parametrami się kierujecie.
    Miło mi,że taka moja niby córka czy wnuczka,
    na te mó.j, blog osobisty, zajrzała

    OdpowiedzUsuń
  6. Na moim facebooku nic się nie dzieje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikt Ci nie złożył zyczen .

      Usuń
    2. Najbliżsi złożyli, osobiście lub telefonicznie
      Na mój blog,mało kto zagląda
      i ja również ostatnio po innych blogach nie wędruję,
      komentarzy nie zostawiam, choruję,źle się czuję.
      Ot taką pustelnię parmeńską tu mam.

      Usuń
  7. Ale ciągle, jakieś zaproszenia mam.
    ale nie korzystam,.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Korzystaj z życia jak tylko możesz .I tak dzięki że zajrzałaś .

      Usuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...