Moja lista blogów

sobota, 29 lipca 2023

Pochwała starości

 Starość się Panu Bogu nie udała?

a tu na RM, od  każdej baby, leci jej pochwała.

Różne są jej odcienie,

niektórzy widzą tylko cienie

za to widzenie dać im tylko wała. 

*

Przecież ja już nic nie muszę,

na żadną działkę się nie skuszę,

sprzedałam, gdyż siła fizyczna ustała,

jedynie w ogródku coś pracowałam

a i tak wykończyłam tam ciało i duszę.

*

Tylko leżenie przyjemność mi sprawia,

kontuzji się w łóżku  nie obawiam.

Jakieś zakupy z rana,

kiedy wypoczęta i wyspana,

jeszcze jakoś w gotowaniu się sprawdzam.

*

Pora kiszenia ogórków nastała,

ale nie będę wariowała, kupowała,

kisiła, gotowała,

kopru i chrzanu kupowała,

no może jak okazja się zdarzy, przy jakiejś wyprzedaży

i siły wrócą znienacka,

to będę,jak za dawnych lat, wekowała.

*

Pełno w sklepie kiszonek jest,

 stać mnie na gotowe ten gest,

póki portfel nie pusty,

od ogórów do kapusty,

tej naszej charsznickiej wspaniałej, 

drobniutko posiekanej, fajniutka jest fest.

de best

*

Nie trzeba mieć browaru by napić się piwa,

ani też krowy, by napić się mleka ,

Otóż w takie mądrości uciekam,

gdyż ledwie z łóżka się zwlekam

i mimo to, czuję się szczęśliwa.

Ale teraz leje jak z cebra,

16. 40,

to się w głowie nie mieści.




Tu już mniej straszę.

10 komentarzy:

  1. Już się nakisiłam tych ogórków, i wszystkiego innego i starczy. Też już nie mam siły i ochoty, jako i Ty. Kupimy w sklepie i gra muzyka 😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Się nie podpisałam- basia. Niech nam sprzyja aura, bo ostatnio duszno bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na zdjęciu smutna jesteś, mało wesołości wokół, niestety, a jak jeszcze coś dolega, to już w ogóle... basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No taka ze mnie panienka z okienka,
      stara już,71 lat stuknęło, niczym nie podciągnięta,
      bez makijażu, bez wyrazu,ot taka codzienna twarz
      ale w sercu zawsze radości szukam,choćby nie wiem, jak źle było.
      Nawet zalogować się nie dałam rady,
      do własnego bloga, Ula

      Usuń
  4. Gdyby jakichś stylistów zatrudnić,
    Włosy siwe dość długie , rozpuścić czy jakoś ująć
    usta wypomadować,
    oczy podkreślić,
    rzęsy dolepić lub choćby podmalować,
    to jeszcze jakąś laskę mogłabym udawać,
    ale po co?

    OdpowiedzUsuń
  5. Najważniejsze, że radości w sercu szukasz. Tobie dobrze jest w siwym kolorze, tym bardziej, że jest srebrny, ja w siwym- katastrofa. Na zdjęciach ładnie Uleczko wyglądasz, po prostu w okienku spojrzałaś na smutno. Laska byłaś i laska jesteś, teraz w srebrze ☺️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie zdjęcia są saute, taka codzienność, bez makijażu żadnego,
      ot takie selfi.
      Na odwagę poszłam, a co mi tam, amantów nie szukam.

      Usuń
  6. W grzywce Ci dobrze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię mieć grzywkę, zazwyczaj wysoko włosy upinam,
      czasem rozpuszczone mam,może kiedyś wkleję.
      Taką autokrytykę sobie robię,
      latka lecą, człowiek sam siebie nie poznaje.

      Usuń
    2. Niestety, starzenie się to proces nieunikniony,
      każdego czeka, byle samodzielnym być i jak najmniej chorób i cierpienia.

      Usuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...