Moja lista blogów

sobota, 23 lipca 2022

Ględy, mendy

We własnych przekonaniach od lat tkwią,
wszystko oprotestują,
własny punkt widzenia narzucają.
 Ciągle gadka o umieraniu,
depresja, przez filozofię nabyta,
 tym sposobem podtrzymywana,
 beznadzieja, żadnej radości życia.


Codziennie innych wykładów  słucham,
poza czytaniem ewangelii,
jakoś horyzonty poszerzam, chociażem kobita
i problemy jak każdy mam.
P.S.
Też na początku żeśmy ciężko mieli,
od dwóch talerzy i łyżek żeśmy startowali,
potem M-2, potem M-4
ale czegoś żeśmy się dorobili,
choć trudnych chwil dostatek był.
A tu tylko siąść i płakać
 i jeszcze jakiegoś dennego filozofa poczytać
i ...zdychać
i tak kółko zamknięte.
Ostatnio widziałam w tv młodego filozofa,
 w kole fortuny udział brał, gdzie wiedzą trzeba się popisać.
Prywatnie, zawodowo wina sprzedaje,
o jakichś innych zainteresowaniach też mówił.
Jakieś pieniądze wygrał,
jakoś sobie ludzie radzą a nie tylko marudzą jak im ciężko. 

Jeszcze i ten schizofrenik, alkoholik,

którego wszystko p...., by tylko się nachlać, napalić, nażreć

i trzy po trzy p.......ć .

Niewypłacalny, niereformowalny, nieuleczalny... skunks,

oberwaniec, popapraniec, negus,obłąkaniec, itp,itd

Czy lato czy zima, od lawiny nie powstrzymam ,

bezsilna jestem  wobec tego, chorego ego.

Spokoju, ukojenia, szukam jakiegoś .

 Medytacją się podeprę jak zwykle:

MEDYTACJA - 23.07.

Kiedy jestem w duchowej rozterce i mysli pelne trosk wiruja mi po
glowie, kiedy probuje uwolnic sie od tego nastroju przez "poszukiwanie

uzasadnienia", moze byloby dobrze zaprzestac tego i przypomniec sobie
szybko mysli o ciszy i pogodzie ducha. Jedna z nich jest: "Nie
komplikuj
spraw". Prawdopodobnie teraz, w tej minucie, w tej godzinie, tego
dnia,
nic nie moge zrobic, aby rozwiazac problem, ktory burzy moj spokoj. W
jakim wiec celu drecze siebie?

Zaprzestane szukac sposobow rozwiazania. Nie bede uporczywie wracac do
mysli tak gorzkich, ze moga spowodowac u mnie zle samopoczucie. Uwolnie
moj umysl od tych wszystkich powiklan i bede trzymac sie jednej prostej
mysli, oczekujac Bozego przewodnictwa.

Rozwazanie na dzisiaj

Sprawy, ktore mnie martwia, sa czesto zbyt zawile, aby je rozwiazac
wedlug ludzkiego rozumowania. W rzeczywistosci istnieja one tylko za
sprawa mojego powiklanego myslenia. Kiedy znajde sie wlasnie w takiej
sytuacji bez wyjscia i przypomne sobie, ze nie nalezy komplikowac spraw,
odkryje, ze jestem w stanie opanowac sie".

"W cieniu Twoich skrzydel bedzie moje schronienie, dopoki nie minie
tyrania".
(Book of Common Prayer)
Cytuj


 

 

2 komentarze:

  1. Alma
    Tak jest. Ale tylko Pan Bóg mógłby zmienić tego, który gledy prawi. Gdyż Bóg stworzył go właśnie takim, jaki jest. W tym przypadku człowiek nie poradzi. Niektórzy próbowali. Człowiek może tu tylko pomagać i spróbować zaakceptować. I nie przyjmować do siebie za bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Długo blog miałam niedostępny ,
    nie wszystkie "drastyczne" wpisy usunęłam,
    zanim publicznie go udostępniłam.
    Wiem, że nie możemy zmienić innych,
    długoletnie doświadczenie w tym mam,
    mając syna chorego, "pozbawionego dostatecznego używania rozumu",
    jak to się enigmatycznie powiada.
    Na razie to walczę ze swoimi wadami:)

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

43 rocznica

 Historia szybko lata przemierza,  43 rocznica zamachu na papieża. Czas ucieka, wieczność czeka. Dzisiejszy człowiek, nie dowierza. W Wadowi...