Moja lista blogów

wtorek, 26 lipca 2022

Medytacja na 26 lipca

 

MEDYTACJA - 26.07.

Najprostsze - a jednak najtrudniejsze ze wszystkich naszych hasel jest 
slowo POMYSL. Wydaje sie, ze bez przerwy myslimy i to gleboko, ale jest 
to w wiekszosci myslenie o naszych klopotach i o tym, kogo za nie winic. 
Nie wydaje sie, abysmy zastanawialy sie nad tym, jak moze niszczyc to, 
co my same robimy. Jedyne slowo, o ktorym  myslimy to odwet.

Czy pomyslales kiedys, w takiej czy innej formie: "Ale ja go zaraz 
urzadze" lub "Odplace jej za to, co zrobila". Czy szukam
poczucia ulgi w 
zlosci przez odwet, zamiast przez przebaczenie?

Jezeli ktos zrani mnie, nie zdajac sobie z tego sprawy, a ja potrafie o 
tym po prostu zapomniec, nagroda za to dla mnie bedzie wewnetrzna 
radosc. jezeli podniecony alkoholem malzonek demonstruje nienawisc do 
samego siebie, w ordynarny sposob odnoszac sie do mnie, wiem, ze on nie 
nadaje temu takiego znaczenia, a wiec moge to zignorowac.

Rozwazanie na dzisiaj

Zanim podejme dzialanie lub wypowiem przykre slowo, pomysle, co mnie do 
tego sprowokowalo. jezeli potrafie przekonac siebie, aby nie dzialac lub 
mowic, moge milczaco w duchu cieszyc sie, ze moja sila wyzsza obdarzyla 
mnie laska milczenia.

Takie konstruktywne milczenie wzmacnia moje ego.

"Jaka korzysc ma czlowiek z tego, ze ma racje, jezeli przez to czyni 
sobie wroga".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

43 rocznica

 Historia szybko lata przemierza,  43 rocznica zamachu na papieża. Czas ucieka, wieczność czeka. Dzisiejszy człowiek, nie dowierza. W Wadowi...