Moja lista blogów

poniedziałek, 11 lipca 2022

Szczęście

Moje szczęście, to stan mojej duszy,

ani wicher ani nic go  nie ruszy. 

 

Cyt:

 "Wlasnie dzisiaj bede szczesliwa". To prawda, co powiedzial
Abraham
Lincoln: "Ludzie sa na tyle szczesliwi, na ile sobie na to
pozwola".
"Niczyje zycie nie jest calkowicie mroczne i chmurne. Poszukajmy w nim

jasniejszych i szczesliwszych chwil. To czesto sprawia, ze chmury
znikaja!".

"Rozwodzenie sie nad trudnosciami sprawia, ze staja sie jeszcze
bardziej
bolesne. Zmusze sie po prostu, aby zauwazyc jasniejsza strone zycia".

Cytuj

 

MEDYTACJA - 04.07.

Poeta Henley w porywajacym utworze pt. "Invictus" mowi:
"Jestem panem 
swojego losu, jestem kapitanem mojej duszy". Pierwsza rzecza, ktora 
zauwazylem jest to, ze on mowi: "moj los", "moja
dusza". jezeli 
zachowuje sie tak, jak gdybym byl kapitanem i panem cudzej duszy, czy 
nie byloby dobrym pomyslem, abym zaczela kierowac sama soba?

Musze jednak zdawac sobie sprawe z tego, ze moj los i stan mojej duszy 
nie zalezy wylacznie ode mnie. W rozwiazywaniu problemow mojego zycia 
potrzebuje pomocy Boga. Zadna ludzka madrosc nie wystarcza, aby moje 
zycie stalo sie calkowicie zadowalajace i pomyslne.

Rozwazanie na dzisiaj

Bog wezmie moje zycie w swoje rece, jezeli poprosze Go o przewodnictwo i 
pozwoli mi otworzyc sie na zrozumienie wskazowek, ktore wyrazaja Jego 
wole, dotyczaca mojej osoby. Zanim trafilam do Al-Anon, bralam zbyt 
wiele na swoje barki, probujac rozwiazac problemy sama. Teraz wiem, ze 
dobre decyzje moge podejmowac tylko wtedy, gdy przedstawie moje problemy 
Bogu. Bog musi byc czescia mojego zycia: "chce byc swiadoma Jego 
obecnosci we wszystkich dziedzinach swojego zycia". Wtedy bedzie
mozliwe 
duchowe wzniesienie sie ponad moje trudnosci.

"Bog przebywa tam, gdzie Go czlowiek dopuszcza".
(Martin Buber)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

43 rocznica

 Historia szybko lata przemierza,  43 rocznica zamachu na papieża. Czas ucieka, wieczność czeka. Dzisiejszy człowiek, nie dowierza. W Wadowi...