Moja lista blogów

piątek, 29 lipca 2022

Spokój, dbaćo niego

 

MEDYTACJA - 29.07.

Od dzisiaj kazdego dnia, wedlug sugestii Al-Anon, zaczne stosowac
"Czas 
spokoju", pamietajac o tym szczegolnie w okresach rodzinnych wstrzasow
i 
swarow. jezeli wprowadze element spokoju do mojego domu, nie bede 
przynajmniej zwiekszac zamieszania. Spokoj moze byc osiagniety poprzez 
zupelne milczenie, jednak jezeli w tym milczeniu zawarty jest chociazby 
slad zlosci lub wrogiego nastawienia, traci ono zupelnie wartosc. 
Zawziete milczenie jest bardziej wyzywajace niz slowa. Prawdziwe 
wyciszenie zawiera pogode ducha, akceptacje i pojednanie. Musze ciagle o 
tym pamietac w chwilach stresu.

Rozwazanie na dzisiaj

Jezeli sobie uprzytomnie, ze pelne zlosci slowa nie moga dotknac mnie, 
dopoki na to nie pozwole, moge naklonic siebie, aby zachowac spokoj. 
Wiekszosc tych slow nie ma podstaw logicznych lub jest nieuzasadniona, 
dlaczego wiec maja mnie one zranic?

Jezeli gniewny wybuch ze strony alkoholika jest skierowany przeciw mnie, 
postaram sie zrozumiec, ze moze to wyrazac jedynie jego poczucie winy. 
Nie pozwole, aby zlozyl on to poczucie winy na moje ramiona.

"Prawda ujawnia sie w spokoju i ciszy".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...