Moja lista blogów

piątek, 13 stycznia 2023

Trzynastego stycznia w piątek

 Trzynastego, pewien szympansik,

zawsze stawia sobie pasjansik. 

 Już krzyczy eureka!

 Szczęście na mnie czeka.

 Wtem licho karty rwie, robiąc a psik!!!...

*

13 lubię i nie omijam:

https://irsila74.blogspot.com/search?q=trzynastego+si%C4%99+urodzi%C5%82am

https://irsila74.blogspot.com/search?q=trzynastego

https://irsila74.blogspot.com/search?q=fatima

Prezent dziś sobie sprawiłam,

dawną pokusę zaspokoiłam

Jeszcze potrzebna duszka,

która przyniesie coś do łóżka

O takiej tacce zawsze marzyłam.



Na zdjęciu nóżek  jeszcze nie rozkraczyła.:)

 


 Uwielbiam felietony Tomasza Olbratowskiego.

Zamiast piosenki:


 

~~

Chili con carne, śledzie po japońsku,słodycze

7 komentarzy:

  1. Alma
    Ja też bardzo lubię go słuchać - bez nienawiści przedstawia jak się sprawy mają.
    Tacka fajna :-) U mnie sama musiałabym ją sobie przynieść 😄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówi krótko i treściwie i z poczuciem humoru.
      Wzoruje się na angielskich autorach,sam będąc anglistą, i Mrożku.
      Ja też na nikogo nie liczę, że mi ktoś coś przyniesie do łóżka.
      Dwóch chorych mam w domu, i to oni na mnie liczą.
      Tacka nie tylko do potraw może mi służyć, ale też do wyszywanek, jeśli jeszcze nie zaniemogę.
      W sumie, to raczej nie jem w łóżku.
      Ot natrafiłam, to kupiłam, 50 zł bez grosza.

      Usuń
  2. Jak się jej nóżki podwinie,to służy jako zwykła taca
    i można wiele z kuchni do dużego pokoju,
    na niej przenieść, gdy goście przyjdą.
    Mam sporo tacek, ale plastikowe i wysłużone już są,
    a jedna metalowa już też stara i trochę mała,
    plus zupełnie dwie pozostałe metalowe niklowane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alma
      Śledzie po japońsku to jak się robi? Może i ja bym zrobiła?

      Usuń
  3. Nic prostszego a tak smacznego:
    https://aniagotuje.pl/przepis/sledzie-po-japonsku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alma
      Dziękuję! Naprawdę tych śledzi mi się chce 😄

      Usuń
    2. Ostatnio w tym sklepie na l..., kilka wiadereczek śledzi kupiłam,
      po 7 zeta na każde, do lutego są ważne,
      tylko opłukuję, rozkrawam, jajko ozdabiam, ogórek konserwowy dodaję i w tym papryczkę konserwową jakąś,
      majonezu kleks na to i sobie wszamam:)

      Usuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...