Moja lista blogów

wtorek, 7 maja 2024

Bratki pod pocztą

 

Kolorowe bratki pod pocztą,

dla burzy stały się ucztą.

Sadzone z kunsztem

i wielkim kosztem?

Przyglądać idzie się resztkom. 

*

Nocna burza z ogromnym deszczem,

trwa jeszcze.

Krople ciężkie jak kule armatnie,

delikatność płatków zgniotą.

Ale na szczęście, nowe wyrosną.

Zdjęcia robiłam w połowie kwietnia,

zaledwie posadzone były.

ciekawe jak po tej burzy wygladają.






Poniżej najstarsza nowohucka poczta na osiedlu Wandy.
tak ze dwa kilometry od jej Kopca.
Budynek już zabytkowy, jak i bloki na pobliskich osiedlach.
Zdjęcie z netu
*

Przypomnienie na dziś

    Wielu ludzi doznawało wstydu i strachu, a wielu innych – radości. Dzieląc się dziś moimi przeżyciami z innymi, moją podróż przez życie uczynię lżejszą.

„W głębi siebie miałem dokuczliwą świadomość, że nie mógłbym naprawdę ulżyć samemu sobie, dopóki nie wydobędę na jaw swoich problemów i nie powiem o nich komuś innemu...”.

As We Understood... 

 codzienne-motywacje.pl

~~
Burgery z kurczaka, karotka, ziemniaki.
A deser byle jaki.
Zupa grochowa cienka lub ogórkowa. 
Łopatką się dziś obkupiłam,
po 10 zł była bez aplikacji.
Do słoików zrobię jako niby kiełbasę do pieczywa,
lepsze kawałki na gulasz i na sznycle
i jeszcze na pierogi z mięsem ochotę mam.


67 komentarzy:

  1. Wreszcie spokój mam.
    Komentować mogą jedynie przyjaciele
    a mam ich wcale, lub niewiele...
    Wrogów nie wpuszczę tu już..

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat nie wpuścisz, co tydzień to samo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niepotrzebne te zaczepki nic nie wnoszace tylko prowokujace.
      Sabina

      Usuń
    2. Po pierwsze widzę i ignoruje ten wpis,

      Usuń
    3. To raczej Ty zaczepki robisz:(
      Przykro mi, przyjacielem mym , nie jesteś,
      tylko wrogiem.
      Nie pojawiaj się już!

      Usuń
    4. Wykażcie się czymś konkretnym,
      by u mnie pisać.
      Gdyż tak z drogi, byle kogo,
      nie przyjmuję.
      Taka weryfikacja tu jest, anonimów.
      Nie każdy , może tu być i pisać.
      Jakieś doświadczenie życiowe trzeba mieć,
      jakieś cv internetowe
      lub czym innym sie popisać
      Bez tego, nie przyjmuję.

      Usuń
  3. A jednak Cię wpuściłam.
    Co konkretnie chcesz mi powiedzieć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moźe nie od razu jesteś moją przyjaciółką,
      ale jako pierwsza sie pojawiłaś,
      przychylne do mnie, mając nastawienie.
      Jakoś się dogadamy;)))

      Usuń
    2. Tak ładnie mówiąc,
      pierwsza przyjaciółka się pojawiła.
      A pozostali, to różnie o mnie mówią,
      zniesławiają mnie na forach
      o wulgaryzmy , od czci i wiary, osądzają...

      Usuń
  4. Te dwa chłopy Twoje dobrze mają. Gotujesz, pod nos podstawisz, ze sklepu towaru naniesiesz. Ty musisz żyć długo, bo co oni zrobią bez Ciebie. Jak sobie poradzą. Dbaj o siebie, do sanatorium byś pojechała, zażyła trochę relaksu, wypoczęła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za sanatoriami nie tęsknie,
      by z jakąś nieznaną baba pokój dzielić.
      Dość sie po internatach i akademikach,
      namieszkałam.
      Na wczasy z mężem jeździłam wiele razy,
      ale już zdrowie nam siadło.
      Nie da sie...

      Usuń
  5. Dzięki memu chłopu, na wszystko mam.
    Jego emerytura, o wiele większa, od mojej jest.
    Ja sie w przyszłość nie wybieram i nie kalkuję. tak ekonomicznie
    Dobrze jest, jak teraz jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ula, popracuj nad interpunkcją. Sadzisz przecinki bez ładu i składu. Plaga przecinków wstawianych gdzie bądź jest w twoich tekstach znamienna.

      W poniżej cytowanym twoim tekście, jeśli chciałabyś już zachować niepolski szyk to przecinki są niepotrzebne:
      „Dzięki memu chłopu, na wszystko mam.
      Jego emerytura, o wiele większa, od mojej jest”

      Wypada też popracować nad składnia i szykiem zdań.

      Po polsku :
      Dzięki memu mężowi wystarcza mi (pieniędzy) na wszystko.
      Jego emerytura jest o wiele wyższa od mojej.

      Jak się ma do szacunku do ludzi pisanie o swoim mężu „ chłop”.
      Nie szanujesz ani jego ani siebie, wszak to twój mąż ukochany.
      Tyle o szacunku trąbisz, a o chorym mężu, który ponoć dobrym człowiekiem jest walisz publicznie „ chłop”. On o tobie „ baba” trąbi?

      Usuń
    2. Kobieto kochana, to jest mowa gadana a nie literacka.
      Ja o tym wszystkim wiem,
      ale na starość niepełnosprawne paluszki mam...
      Spacja, twoja racja,
      az tak sie nie staram,
      by wyrazić swą myśl....

      Usuń
    3. Ale sie namęczyła, by mi interpunkcję wypomnieć.
      Ta, to już nie ma nic do robienia,
      na tych forach, taka upierdliwa jest,
      że nicka nie wspomnę!
      Interpunkcji mnie będzie uczyła.
      Won mi stąd, już wcześniej powiedziałam.
      a ta jak parch, jak grzyb jakiś,
      jak ten ślimak bezskorupowy,
      do mnie się przylepiła.

      Usuń
    4. Normalnie idź na te swoje e-matki,
      wariatki, gdzie pisać mi zabroniłaś.
      Panno dziewanno, czy jak tam.
      Bardzo tu jesteś dla mnie niemiłą.
      Aż się prosi,
      bym jakiegoś wulgaryzmu użyła:
      ***********!

      Usuń
    5. Po co i w jakim celu,
      to takie cóś,
      po blogu moim się szwenda,
      taka jakąś nieokrzesana, nie....na menda!

      Usuń
    6. Już wszyscy cię rozpoznali,
      po tych anonimach,
      które wcześniej opublikowałam,
      ale przez wzgląd na nicki niby dane osobiste,
      nie opublikuje .
      A ta dalej mi tu instruuje,
      moderatorką chce być.
      A ************ kobieto mi stąd!
      Gwiazdek nie liczę, ale dosadny wulgaryzm, tu przydał by się!

      Usuń
  6. Zaznaczam, że wielonickowców od razu przegonię.
    Wszystko w necie mam sprawdzone.
    Na zgrywy i podszywy nie pozwalam,
    by ktoś tu ze mną pogrywał
    i kogoś innego udawał.
    Już wole być sama.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ktoś nowy i normalnie pisze to może z polecenia. Ostatnio reklamowałem Twoje forum. Silna jesteś. Tyle towaru przywieziesz. Można zamówić sobie dostawę do domu ze sklepów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że nic nie wiem.
      Prawie 8 kg tej łopatki nawiozłam,
      po 10 zł kilo.
      Już część przerobiłam,
      reszta dobrą date ważności ma i w lodówce poleży.
      Mąż tak słaby jest, że nawet soku sobie nie odkręci
      a o słoikach już mowy nie ma.
      Baterie musi sobie wymienić i wzmocnić,
      mózg-serce,
      by normalnie funkcjonować jeszcze.

      Usuń
    2. Bogdan, bardzo proszę, nie reklamuj mego forum,
      ani bloga.
      To takie nic jest.
      Nie ma sie czym chwalić.

      Usuń
  8. Nie myśl Ula, że się gniewam, skoro nie komentuję. Przyczyna inna jest.
    Teraz też widzę, że mnie wylogowano. Dziwne, dlaczego?
    Trzymaj się w zdrowiu i Nadziei Bożej- Basia

    OdpowiedzUsuń
  9. Bratki prześliczne- Basia 🌸

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki Basiu, że się odezwałaś.
    No różnie tu było, na tym moim blogu.
    O mało co nie zwariowałam.
    Długo główkowałam, jakby tu wszystkim dogodzić,
    aż wreszcie tę wersje wybrałam,
    że z telefonu można komentarz pisać.
    choć przez moja moderację on przechodzi.

    OdpowiedzUsuń
  11. No prześliczne bratki, przed starą poczta posadzili i wszędzie też
    w nowej, starej hucie już.
    Tylko podziwiać.
    A ja tylko w markecie, niepozorne bratki kupiłam.
    Dzięki Ci Basiu za ten wpis.
    wiadomo,
    do moich przyjaciół Cie zaliczam,
    choć jakieś anonimy od czci i wiary mnie osądzają.
    Raczej na blogu wulgaryzmów nie używam,
    a te, dotyczące seksu, to muszą plugawe być:D
    Taka jest, artystyczna, rzeczywistość.:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bogdan, to wiadomo,
    od zawsze, moim przyjacielem jest.
    Choć różnie miedzy nami było...:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
  13. Te dwa anonimy tam na wejście oczekujące,
    i mnie pouczające
    niestety,
    nie doczekacie się wejścia na mój blog.
    Przykro mi:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piszcie tak sobie na forach
      a u mnie fora ze dwora!

      Usuń
    2. Traktuję was jako spam.
      by nie było,
      że ja awantury wzniecam
      i że mnie to podnieca;)))
      ale na wszelki wypadek zapiszę je sobie w notesiku,
      że to trolling jest i nękanie
      a nie rzeczowa dyskusja.
      Wasze niedoczekanie!

      Usuń
  14. Daleko w d....wasze anonimy mam.
    Jak dla mnie to spam.
    Możecie sobie pisać ile wlezie,
    poniżać mnie, klepać pacierze,
    o co nie posądzam,
    gdyż to ateistki są i lewaczki.
    Nie wiem czemu do mojego bloga sie dobijają.


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że moderacje wprowadziłam,
      choc tylko trzy kroki z łózka do komputera mam.
      Ale jak jestem połamana i cierpiąca,
      to ciężko mi z łóżka wstać.
      A te tu ateistki, litości nad człowiekiem nie maja żadnej,
      Psychopatki wariatki!

      Usuń
  15. Przeczytałem wszystko, od początku do końca,
    z ciekawości...nie by zaraz się mądrzyć.
    Muszę sam przyznać i biję się w pierś,
    nie mogę za wszystkim tutaj nadarzyć.

    Skupiłem się na bratkach i poczcie,
    a tutaj jakieś dziwne insynuacje lecą.
    Ten wróg jest, a ten przyjacielem moim
    i takie sobie teksty blog ten szpecą.

    Jedynie Basia dostrzegła i w temacie,
    za to ma moje gorące buziaki :*
    Szkoda, że tak rzadko tutaj bywa,
    bo mam dla niej też inne słodziaki ;-)

    e-d


    OdpowiedzUsuń
  16. Dałabyś przepis, jak robi się mięso do słoika. Jadłam będąc na wsi, było przesmaczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, tylko dwa wpisy umieściłam,
      spośród 7 innych, obraźliwych mnie tu i innych.

      Ostatnio na YT jakiś przepis śledziłam,
      ale nie mogę znaleźć, pełno tego jest.
      W kostkę trzeba łopatkę pokroić ,
      przyprawy dodać, pieprz, sól, ziele angielskie,
      kminek, liść laurowy, czosnek, cebulę w całości,
      ja jeszcze odrobinę saletry dodałam pod koniec.
      rozgnieść, do słoików włożyć,
      w lodowce trzymać,
      bez gotowania po trzy razy.
      Taka masa wychodzi a la kiełbasa, do smarowanie pieczywa.

      Usuń
    2. Nie wolno tego w wysokiej temperaturze smażyć,
      tu chodzi o konfitowanie, czyli takie duszenie w temperaturze poniżej 100 stopni, powolne i dluższe raczej,
      a mięso to ja kroje drobno i dobrze jak troche tłuszczu ma.
      Powstaje z tego taka "tuszonka" aromatyczna.

      Co lepsze kawałki mięsa wycinam w kostkę kroje na gulasz, czy na mielone, czy na bitki a te gorsze gotuję, potem cebule prażona dodaję i kaszy gryczanej odrobinę, miele i farsz do pierogów mam

      Usuń
    3. Śledzenie filmików na YT, jest męczące i długo trwa, a ja cierpliwości do tego nie mam, jeszcze reklamy się włączają.
      wszystko raczej "na oko" robię
      Za 10 zł za kilo, to żadnej kiełbasy sie nie kupi,
      a te wszystkie tanie, to nie wiadomo z czego są
      i ile konserwantów zawierają.

      Usuń
    4. Jeszcze i do mojej wiary się czepiły te harpie jakieś.
      Teraz przyszło mi wyławiać sensowne komentarze z tego spamu, którym jestem zasypywana.
      Co te baby próżne robią, że tyle czasu na pisanie mają?

      Usuń
    5. Kobieto natrętna i mi nieżyczliwa, opamiętaj się!
      Jestem chrześcijanką raczej niż katoliczką.
      Kanał TBN POLSKA tobie polecam.
      Włącz sobie i tam mądrości ewangelicznych słuchaj.
      w złym kierunku idziesz, kobieto,
      że mnie tak od miesięcy napastujesz,
      ale już nie opublikuję,
      twoich za przeproszeniem wypie.dów.

      Usuń
    6. A ta dalej napie.dala na mnie.
      Może jakiegoś bloga byś założyła?
      Czy na policje mam zgłosić twoje nękanie mnie tu na moim blogu?
      Wszak dowody mam zachowane.

      Usuń
    7. Jeszcze i Edward do moich przyjaciół dołączył.
      Brawo Ulka, nie jesteś tu sama.
      Tylko ten wianuszek anonimów
      z lewa czy z prawa, jakoś na moim zapleczu się błąka
      i chce tu mieć swoje miejsce.
      No niestety, przekroczyli swoje prawa
      i wszystkie, tego typu anonimy,
      łamiące przyzwoitość wypowiedzi,
      nie będą tu publikowane.

      Usuń
    8. Niestety, na próżno do mnie piszesz
      i tak nie opublikuje twoich wypowiedzi.
      Przecinki, kropki i jeszcze co?
      Stop tej bezmyślnej, próżnej gawiedzi.
      I mnie osądzanie za wszystko.
      Sama się leczyć powinnaś.
      Dlaczego akurat, mojego bloga sie uczepiłaś?
      No bo taki fajny i kolorowy jest
      czy jakaś okoliczność inna?
      P.s.
      ty mi Bogdan, mojego blogu nie polecaj,
      gdyż jakieś twoje prymitywne fanki,
      mnie potem nękają

      Usuń
  17. Ty masz trzy światy. Komentujesz jakieś anonimy. Po jakiego. Przecież bez polecenia te same osoby się tu błąkają. Specjalnie to robią. A Ty się niepotrzebnie denerwujesz. Niektórzy są uzależnieni od neta. Napisz raz i wystarczy. A tak to normalnych ludzi odstraszasz. Już żaluję że polecałem. A to w sumie porządna osoba była. Nie te stalkerki. Weź sobie sztuczną inteligencję do prowadzenia 😊

    OdpowiedzUsuń
  18. Kiedy Pani wreszcie zrozumie, że autorem co najmniej połowy anonimowych wpisów, które Panią obrażają jest Bogdan, który nadal wszędzie podaje Pani bloga jako swojego a zablokował tylko widok swojego profilu dla Pani?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bogdan mi napisał na pocztę, ze upokarzające jest by czekał jako zalogowany.
      Czyli muszę zmienić ustawienia i plany.
      Dla mnie tez meczące jest wstawanie z łóżka i sprawdzanie
      kto coś napisał i czeka.
      Anonimy, które tu dostaje, są toksyczne, trujące, obraźliwe i jedynie psuja mi humor.
      Bardzo cierpię gdy takie coś czytam.
      Zatem tylko zalogowani mogą tu coś skrobnąć i to bez czekania.
      Ostatnio słaba jestem i weny brak do wierszyków,
      kiedyś codziennie pisałam, teraz tylko będzie sporadycznie.
      Miłego dnia.
      teraz tylko od

      Usuń
  19. Prymitywną fanką Bogusławka jesteś ty :)))
    Nie obsobaczaj ludzi, których nie znasz.
    Gadasz sama do siebie, oj, niedobrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto i do kogo to pisze, to nie wiem.
      Ostatni anonim, który wpuściłam.
      Już nie macie możliwości do mnie pisać.
      Musze unikać toksycznych ludzi, bo cierpię.
      Znajdzie sobie inną ofiarę a lepiej idźcie swoje jady zakopać.
      Nikomu nie życzę takich wścieklic, zniszczą każdego,
      krew wypiją do końca wampirzyce.
      .

      Usuń
  20. Przecież to jest jedna i ta sama osoba. Którą Ci rozwala bloga. Chora z urojenia. A Ty jeszcze publikujesz jej posty. Zamiast to usunąć. Zablokuj to na zawsze. Bo nikt nie będzie pisał. A ona nie odejdzie. Nie ma swojego życia, posiłkuje się cudzym. Na innych forach udaje przyzwoitą i normalną. To ta podaje kaczkę w ażurowych rękawiczkach.

    OdpowiedzUsuń
  21. Kiedyś pisała że prowadzi badania w grupie nad zachowaniem ludzi. Ją powinni zbadać psychiatrzy lub psychologowie. Myśli to to że nie mamy innych kontaktów tylko ten blog. Ludzie wyobraźnie mają niesamowite i myślą że na nich kończy się świat. A nawet nikt nie zauważy jak takiej osoby nie będzie. Spadam na ranczo, szkoda dnia. Trzymaj się Urszula.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bardzo się po tym wszystkim trzymam.
      Musze to wszystko odchorować.
      Miłego dnia.

      Usuń
    2. Bogdan nie pisz tu o niej, nich, bo potem na forach żyć Ci nie dadzą.
      Jeszcze 9 komentarzy czeka na moderację,
      ale się nie doczeka, do kosza polecą, na zawsze!

      Usuń
  22. Bratki, brateczki...Brathanki,
    to ja trochę muzyką polecę.
    Dla Basi, co mnie ciut lubi
    korale, żar serca wzniecę.

    https://www.youtube.com/watch?v=8UbdD_93mhU

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudo ognisty szlagier, jednak dla nas trafniejszy "Ale to już było"...

      Usuń
    2. Jestem, bo jesteś Ty, bo jesteś tu...

      https://www.youtube.com/watch?v=KOY_05KwJYk

      Usuń
    3. Czwartek chłodem przywitał,
      ale gorących serc nie zaskoczy.
      Myśli Edward jak tu dzisiaj Basię
      jeszcze czymś zauroczyć.

      Peanów pisał nie będę, to wiem,
      nie w głowie mnie takie poemy.
      Wypada coś grzecznie, z humorem,
      by nie narobić ściemy.

      To może polecę H. Poświatowską,
      ona do mnie przemawia.
      Poranek chłodny, choć majowy,
      nutę tęsknoty pozostawia.

      „Bądź przy mnie blisko...
      Bądź przy mnie blisko,
      bo tylko wtedy
      nie jest mi zimno”.

      I dużo ciepełka od Edzia...
      https://www.youtube.com/watch?v=2NdvdvT0XoQ

      Usuń
    4. Chociaz bardzo lubię Edka
      Juzem psygarnęła Mietka😉
      A tak na serio, źle ze mną, skoro nie chce mi się głupotek z tobą czynić. Pomijając fakt, że Ula może się wkurzyć.
      Extra to ujęła. Duże nadzieje wiązano z operacją w Ameryce, szkoda...
      Edziu, doceniam...

      Usuń
    5. No nieźle wyszło- "czynić"🙈

      Usuń
    6. Jak sobie Basiu przypominam,
      to jeszcze bardziej lubiłaś * brutala*
      Przez ten obrazek z jajami w jego logo,
      mocno cierpiałam.
      Niechże powróci,
      tylko niech twarz zmieni na coś bardziej przyzwoitego:)))
      Ja tu niczego, zalogowanym, nie zabraniam.

      Usuń
    7. Toteż już go nie lubię brzydala jednego tylko Etka lubię, no

      Usuń
    8. Basiu kochana, na znajomości internetowe uważaj.
      W sumie jestem za to odpowiedzialna, tu na blogu,
      byś w jakieś sidła nie wpadła,
      Edward to klon *brutal e critica*,
      wytwory e-zybi, które na tarnowskim portalu się porusza:
      https://forum.gazeta.pl/forum/f,329,Tarnobrzeg.html

      Usuń
  23. Mam wygaszone pewne osoby i mi lotto. Polak potrzebuje bata nad sobą. Już nie wracam do tego tematu.

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękny dzień niedawno przyjechałem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękny dzień był a mi się nie chciało fizycznie nic robić,
      nawet z domu nie wyszłam aby w ogródku coś zrobić.
      Pozycja pozioma taka fajna jest, do kompa nie muszę podchodzić, wpuszczać nie wpuszczać,
      nie muszę się głowić.

      Usuń
    2. Taka jest prawda udowodniona i potwierdzona.
      Za znajomości z nieznajomymi,
      na blogu moim, nie odpowiadam,
      tylko ostrzegam.

      Usuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Zesłanie Ducha Świętego 2

 Niech wstąpi Duch Twój i odmieni żywot mój. By moc i siła, do mnie przybyła.  Przemyśleń to moich znój.  *   Papież Polak i patriota , zaws...