Moja lista blogów

niedziela, 19 maja 2024

Zesłanie Ducha Świętego 2

 Niech wstąpi Duch Twój

i odmieni żywot mój.

By moc i siła,

do mnie przybyła. 

Przemyśleń to moich znój. 

*


 
Papież Polak i patriota, zawsze o Ojczyźnie myślał i ją wspierał.

Wielkim człowiekiem był i nie tylko w aspekcie religijnym, należy go traktować.




 

Zielone Świątki

U mnie zielono z każdego okna.




 w ub roku:

https://irsila74.blogspot.com/2023/05/zesanie-ducha-swietego.html#comment-form


Niedziela, 19 maja 2024

Niedziela Zesłania Ducha Świętego

Czytanie pierwsze
(Dz 2, 1-11)
Kiedy nadszedł dzień Pięćdziesiątnicy, znajdowali się wszyscy razem
na tym samym miejscu. Nagle dał się słyszeć z nieba szum, jakby
uderzenie gwałtownego wichru, i napełnił cały dom, w którym
przebywali. Ukazały się im też jakby języki ognia, które się
rozdzielały, i na każdym z nich spoczął jeden. I wszyscy zostali
napełnieni Duchem Świętym, i zaczęli mówić obcymi językami, tak jak
im Duch pozwalał mówić Przebywali wtedy w Jeruzalem pobożni Żydzi ze
wszystkich narodów pod słońcem. Kiedy więc powstał ów szum, zbiegli
się tłumnie i zdumieli, bo każdy słyszał, jak tamci przemawiali w jego
własnym języku. Pełni zdumienia i podziwu mówili: "Czyż ci
wszyscy, którzy przemawiają, nie są Galilejczykami? Jakżeż więc
każdy z nas słyszy swój własny język ojczysty? - Partowie i Medowie, i
Elamici, i mieszkańcy Mezopotamii, Judei oraz Kapadocji, Pontu i Azji,
Frygii oraz Pamfilii, Egiptu i tych części Libii, które leżą blisko
Cyreny, i przybysze z Rzymu, Żydzi oraz prozelici, Kreteńczycy i Arabowie
- słyszymy ich głoszących w naszych językach wielkie dzieła
Boże".

Czytanie drugie
(Ga 5, 16-25)
Bracia: Postępujcie według ducha, a nie spełnicie pożądania ciała.
Ciało bowiem do czego innego dąży niż duch, a duch do czego innego niż
ciało, i stąd nie ma między nimi zgody, tak że nie czynicie tego, co
chcecie. Jeśli jednak pozwolicie się prowadzić duchowi, nie będziecie
podlegać Prawu. Jest zaś rzeczą wiadomą, jakie uczynki rodzą się z
ciała: nierząd, nieczystość, wyuzdanie, bałwochwalstwo, czary,
nienawiść, spory, zawiść, gniewy, pogoń za zaszczytami, niezgoda,
rozłamy, zazdrość, pijaństwo, hulanki i tym podobne. Co do nich
zapowiadam wam, jak to już zapowiedziałem: ci, którzy się takich rzeczy
dopuszczają, królestwa Bożego nie odziedziczą. Owocem zaś Ducha jest:
miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość, dobroć,
wierność, łagodność, opanowanie. Przeciw takim cnotom nie ma Prawa. A
ci, którzy należą do Chrystusa Jezusa, ukrzyżowali ciało swoje z jego
namiętnościami i pożądaniami. Mając życie od Ducha, do Ducha się
też stosujmy.

Psalm
(Ps 104 (103), 1ab i 24ac. 29b-30. 31 i 34)
REFREN:  Niech zstąpi Duch Twój i odnowi ziemię

Błogosław, duszo moja, Pana, 
Boże mój, Panie, Ty jesteś bardzo wielki! 
Jak liczne są dzieła Twoje, Panie, 
ziemia jest pełna Twoich stworzeń.

Kiedy odbierasz im oddech, marnieją 
i w proch się obracają. 
Stwarzasz je, napełniając swym Duchem, 
i odnawiasz oblicze ziemi.

Niech chwała Pana trwa na wieki, 
niech Pan się raduje z dzieł swoich. 
Niech miła Mu będzie pieśń moja, *
będę radował się w Panu.

Aklamacja
Aklamacja
Przyjdź, Duchu Święty, napełnij serca swoich wiernych i zapal w nich
ogień swojej miłości.

Ewangelia
(J 15, 26-27; 16, 12-15)
Jezus powiedział do swoich uczniów: "Gdy przyjdzie Paraklet,
którego Ja wam poślę od Ojca, Duch Prawdy, który od Ojca pochodzi, On
zaświadczy o Mnie. Ale wy też świadczycie, bo jesteście ze Mną od
początku. Jeszcze wiele mam wam do powiedzenia, ale teraz znieść nie
możecie. Gdy zaś przyjdzie On, Duch Prawdy, doprowadzi was do całej
prawdy. Bo nie będzie mówił od siebie, ale powie wszystko, cokolwiek
usłyszy, i oznajmi wam rzeczy przyszłe. On Mnie otoczy chwałą,
ponieważ z mojego weźmie i wam objawi. Wszystko, co ma Ojciec, jest moje.
Dlatego powiedziałem, że z mojego weźmie i wam objawi".

Komentarz
W dniu Pięćdziesiątnicy wypełniła się Boża obietnica wylania Ducha
na wszelkie ciało. Będzie tak aż do przyjścia dnia Pańskiego,
wielkiego i wspaniałego. Wybawienie obejmie tych, którzy narodzili się z
Ducha i zostali napełnieni Duchem. Bóg, napełniając nas swym Duchem,
stworzył nas na nowo - do życia w niebie. Żyjemy teraz jako ci, którzy
już posiadają pierwsze dary Ducha. Duch przychodzi z pomocą naszej
słabości i przyczynia się za nami w błaganiach wyrażonych nowymi
językami. Duch zawsze przyczynia się za nami zgodnie z wolą Bożą.
Każdy, kto jest spragniony Boga, a wierzy w Jezusa, może przyjść do
Pana i otrzyma Ducha Świętego, który jak rzeki wody żywej popłynie z
jego wnętrza.
Marek Ristau
 https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.mateusz.czytania
https://evangeli.net/ewangelia 

 w ub roku:

https://irsila74.blogspot.com/2023/05/zesanie-ducha-swietego.html#comment-form

~~~

Zupa koperkowa, schab, karotka, ciasto czekoladowe

5 komentarzy:

  1. Pamiętam film „Wakacje z duchami”, o takich urwisach, co to żyli kawałami. I choć nie o takiego ducha tutaj chodzi, warto powspominać jak byliśmy młodzi!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie o takie duchy chodzi:)))
    To bardzo odległe czasy.
    Bliższe mi są te "kabaretowe wakacje z duchami"
    https://www.youtube.com/watch?v=Mqv-kTeJdsA
    Duch Święty jest ponad to wszystko,
    ale dziś już przesyt tego mam.:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Noc minęła, nikt nie dokazywał,
    duch w teorii nam się pokazywał.
    Ja strachliwy taki nie jestem,
    trudno o ducha dzisiaj z gestem,
    i tak temat był i bywał...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że nawet zły nie przyszedł i żadne inne licho.
      O tego dobrego,świętego i jego łaski,
      to się trzeba postarać i modlić,
      by użyczył swych darów:
      1. Dar Mądrości

      2. Dar Rozumu

      3. Dar Rady

      4. Dar Męstwa

      5. Dar Umiejętności

      6. Dar Pobożności

      7. Dar Bojaźni Bożej

      A tu ciało grzeszne, raczej w tym nie pomaga:)))

      "Bracia: Postępujcie według ducha, a nie spełnicie pożądania ciała.
      Ciało bowiem do czego innego dąży niż duch, a duch do czego innego niż
      ciało, i stąd nie ma między nimi zgody, tak że nie czynicie tego, co
      chcecie. Jeśli jednak pozwolicie się prowadzić duchowi, nie będziecie
      podlegać Prawu. Jest zaś rzeczą wiadomą, jakie uczynki rodzą się z
      ciała: nierząd, nieczystość, wyuzdanie, bałwochwalstwo, czary,
      nienawiść, spory, zawiść, gniewy, pogoń za zaszczytami, niezgoda,
      rozłamy, zazdrość, pijaństwo, hulanki i tym podobne. Co do nich
      zapowiadam wam, jak to już zapowiedziałem: ci, którzy się takich rzeczy
      dopuszczają, królestwa Bożego nie odziedziczą. Owocem zaś Ducha jest:
      miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość, dobroć,
      wierność, łagodność, opanowanie. Przeciw takim cnotom nie ma Prawa."

      Usuń
  4. Modlitwa o siedem darów Ducha Świętego

    Siedem darów Ducha Świętego należy w sobie pielęgnować i stale modlić się o nie. Jest wiele modlitw w tej intencji. Oto jedna z nich:

    „Duchu Przenajświętszy, racz mi udzielić daru mądrości, abym zawsze umiejętnie rozróżniał dobro od zła i nigdy dóbr tego świata nie przedkładał nad dobro wieczne; daj mi dar rozumu, abym poznał prawdy objawione na ile tylko jest to możliwe dla nieudolności ludzkiej; daj mi dar umiejętności, abym wszystko odnosił do Boga, a gardził marnościami tego świata; daj mi dar rady, abym ostrożnie postępował wśród niebezpieczeństw życia doczesnego i spełniał wolę Bożą; daj mi dar męstwa, abym przezwyciężał pokusy nieprzyjaciela i znosił prześladowania, na które mógłbym być wystawiony; daj mi dar pobożności, abym się rozmiłował w rozmyślaniu, w modlitwie i w tym wszystkim, co się odnosi do służby Bożej; daj mi dar bojaźni Bożej, abym bał się Ciebie obrazić jedynie dla miłości Twojej. Do tych wszystkich darów, o Duchu Święty dodaj mi dar pokuty, abym grzechy swoje opłakiwał, i dar umartwienia, abym zadośćuczynił Boskiej sprawiedliwości. Napełnij Duchu Święty serce moje Boską miłością i łaską wytrwania, abym żył po chrześcijańsku i umarł śmiercią świątobliwą. Amen.”

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Noc Kupały

Raz na faceta w Noc Kupały, nimfomanki się zleciały. Patrzą na rozporek, a tam mały stworek.  Z rozpaczy utopić się chciały.  https://okn.ed...