Moja lista blogów

środa, 22 maja 2024

Pokłosie tęczowego marszu

Po marszu tęczowym pokłosie,

tak zbieram sobie po rosie.

 Nie dałam tam swojego ciała,

a powiedzieć coś bym chciała.

W sumie to wszystko mam w nosie.

*

 Szczęśliwa zaiste jest zakonniczka,

gdyż nie męczy jej własna  pi..ka

Czuje się wolna,

i nie swawolna.

Własne łóżko, to jej kapliczka.

*

Mówi facet, że każdy gej jest okej,

gdyż dla nas dziewczyn więcej.

Niech każdy z kim chce się zabawia,

skoro to mu radość sprawia.

W rzeczy samej, niepojętej, świętej.

*

 Słoneczko na niebie, jasno sobie świeci,

na szczęście nie narobicie mi   dzieci. 

Taka to równość,

ta wasza miłość,

jak moja tęcza, która szybko z nieba uleci.

Warto poczytać limeryki w temacie:
https://parlicki.pl/limeryki-lgbtq

 

*

Odwaga do Zmian

Dzień po dniu w Al-Anon II

na dzień: 22 maja

    Dawniej myślałem, że jeślibym uważnie spojrzał na siebie, moje ukryte lęki zostałyby potwierdzone: dostrzegłbym, że jestem do niczego i mam beznadziejne wady. Al-Anon pokazał mi, że jeśli stawiam czoło skutkom alkoholizmu przez przerabianie Stopni, to takie przekonanie zniknie. Zobaczę, że prawdą, której unikałem, jest moje piękno wewnętrzne. Jestem bezsilny wobec faktu, że alkoholizm wpłynął na moje życie, i tego nie zmienię. Tylko Siła większa niż ja może pokonać skutki tej choroby. Wzywałem pomocy tej Siły w Stopniu Pierwszym i Drugim. Te Stopnie pomagają mi ufać, że choć ziemia pod moimi nogami może zadrżeć, jednak nie upadnę, bo jestem mocno wspierany przez Tego, który nie da się tak łatwo przewrócić. Bez względu na to, jakie wstrząsy mogę czuć, jestem bezpieczny. Takiego rodzaju duchowy fundament umożliwia zrobienie wnikliwego i odważnego obrachunku moralnego. Tylko wtedy, gdy zaryzykuję dokładne wejrzenie w siebie, mój strach wyzwoli prawdę: Jako dziecko Boga jestem wszystkim, czym powinienem być jestem kochający, kochany i wspaniały.

Przypomnienie na dziś

    Dzisiaj przeznaczę trochę czasu na umocnienie relacji z moją Siłą Wyższą. To da mi bliższe spojrzenie na prawdę jako na mojego sprzymierzeńca i doprowadzi do rozpoznania mojego wewnętrznego uroku.

„Teraz decyduję się wznieść ponad problemy mojej osobowości, by poznawać wspaniałość mojego istnienia. Jestem zupełnie gotowy uczyć się kochać samego siebie”.

Louis L. Hay 

 

~~

Jajko sadzone z brokułem, grochówka, czereśnie

 

 

.


41 komentarzy:

  1. Należy się małe sprostowanie co do zakonniczki,
    nie oszczędzi ona swojej jak to piszesz pi..ki.
    Jak nie siostra przełożona ją doceni kochana,
    to ksiądz zaprosi do siebie po mszy z rana,
    nie ma spokoju biedna, zawsze sponiewierana ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten limeryk, napisany 04.01.2011
      w wersji pierwotnej, to o sobie napisałam.
      miał tytuł: Wolna od seksu,
      a brzmiał tak:
      Szczęśliwa jestem jak zakonniczka,
      bo już mnie nie męczy moja pi..ka.
      Czuje się wolna,
      choć nie swawolna.
      Własne łóżko, to moja kapliczka.
      Można sprawdzić w wyszukiwarce.
      Tu przerobiłam go pod anonimową zakonniczkę,
      gdyż nie chciałam siebie narażać:D
      :))))
      Widziałam gdzieś na zdjęciach,
      jak w czasie tego marszu, zakonnice przy kościele stały,
      różańce w ręku trzymały, sie przyglądały,
      w pobliżu dawno kurator oświaty też z różańcem stała...
      a uczestnicy marszu, języki im pokazywały
      i foty pstrykały ...

      Usuń
    2. Na początek panie edek udać się do lekarza pierwszego kontaktu. On doradzi co dalej. Nie życzę miłego dnia bo jest miły dzisiaj.

      Usuń
    3. Rozumiem, że często korzystasz z różnych porad, ale nie wszystkie są skuteczne, co często przejawia się w Twoich wpisach ;)

      Usuń
  2. Kredki zawsze były barwne, kolorowe
    i nikt dlaczego nie zachodził w głowę.
    A dzisiaj czepiają się nawet Teletubisia,
    że ma torebeczkę, to jest INNY dzisiaj,
    brak tolerancji, społeczeństwo nerwowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wlaśnie brak tolerancji wobec katolików i innych wyznań. I kto to mówi?????

      Usuń
    2. Duchowni wstrzemięźliwość płciową ślubują,
      nie byłam, nie widziałam, nie osądzam zbyt pohopnie,
      choć wiadomo,
      wyjątki niepochlebne od reguły,
      wszędzie się zdarzają.
      Markiz de Sade się przypomina i inne przypadki o zakonnicach.

      Usuń
  3. Wiem jedno, małżeństwo to chłop i kobita
    i tego nie zmieni nikt, dobrze o tym wita.
    Jak się tam w pary homo dobierają same,
    widać tak mają w głowach poukładane,
    lub jak Grodzka, dwa w jednym, ma spryta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu kiedyś w Krakowie,
      pani Anna Grodzka, na Franciszkańskiej3,
      pukała do biskupich drzwi,
      ale nie wpuścili jej do środka:)))
      Pamiętam, że jakieś tezy, miała wydrukowane na papierze...
      A w sejmie o haczyk na torebkę walczyła w WC.

      Usuń
  4. Tyle na dzisiaj by wam w głowach nie mącić,
    można by tak cały dzień, a to kitem trąci ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejscowość Tuszyn z tego słynie,
      że radni Kubusia Puchatka zaatakowali w gminie:

      Misia Puchatka się czepili,
      że bez majtek chodzi,
      tylko czerwony ma kubraczek, nieboraczek.:)))
      I, że jest z niego obojnaczek.
      To już dość dawno było:)))
      https://tvn24.pl/lodz/obojnak-i-bez-majtek-radni-zaatakowali-puchatka-nie-dokoncza-dyskusji-bo-nie-wroca-do-urzedu-ra489716-ls3418767

      Usuń
  5. I taka ciekawostka:
    W Kościele Parafii Ewangelicko-Reformowalnej w Warszawie po raz pierwszy w Polsce zostało pobłogosławionych 10 par jednopłciowych. W nabożeństwie uczestniczyli duchowni z kościołów ewangelicko-reformowanego, ewangelicko-augsburskiego i katolickiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego, że w nazwie mają *reformowalni*.
      Oni inaczej do biblii podchodzą i po swojemu ja interpretują.
      Wiele kościołów jest na świecie, nie tylko ten jeden katolicki,
      ja to wszystko wiem, wiele, multum jest, tych nominacji.
      W Stanach, n.p. każdy może sobie jakiś kościół założyć
      w oparciu o biblię czy nie wiadomo o co,
      jeśli tylko znajdzie wyznawców.
      U nas tradycja nade wszystko, Maryja zawsze dziewica,
      na dalszym planie Chrystus.

      Usuń
    2. Czy też odwrotnie,
      a niech to gęś kopnie:)))

      Usuń
    3. Nieraz bym do tego radyjamaryja zadzwoniła,
      ale pozdrowienie na wejściu mnie poraża.
      *Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus i Maryja zawsze dziewica*
      To mnie jakoś poraża,
      ten klan, czy zakon Redemtorystów.
      Choć niektórzy dzwonią i tylko *Szczęść Boże* mówią
      i tak powinno być.

      Usuń
    4. W biblii w żaden sposób nie jest świętą,
      by o niej tyle gadać
      ale u nas nas, na każdym kroku
      jest świętą.
      Mojowkowe nabozeństwa przed kaplikami.

      Usuń
    5. Niestety komentarz sam mi się włączył i uwidocznił.
      Przestańcie już, KK te bajeczki nam wklejać,
      grzechy nam wmawiać,
      do konfesjonałów dębowych wzywać ,
      które sobie sami ustanowili,
      W stułę, po spowiedzi całować.
      Po co w sumie ten cały cyrk?

      Usuń
    6. A przed chwilą, odezwał się do mnie,
      mój schizofreniczny syn
      nieuleczalny
      z wieloma problemami
      na które odpowiedzieć, nie jesteście w stanie,
      choć niby tak wszelka wiedzą,,dysponujecie...
      Może się wypowiecie i się zalogujecie,
      skoro ten temat, przy moim blogu, tu trzyma...

      Usuń
  6. Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus i Maryja zawsze dziewica … Teraz i zawsze! Na to hasło z RADIA MARYJA zaczęli odpowiadać członkowie Koła Przyjaciół RM w parafii św. Aleksandra w Suwałkach od 28 kwietnia 1997 r. Radio Maryja to kult jest. Nikt Ci nie każe tak mówić.

    OdpowiedzUsuń
  7. Na Bawarii to często Grüß Gott czyli szczęść boże. Ale oni zacofani bardzo. Przed śmiercią spowiedź. Raz do roku do kościoła i tradycyjnie śniadanie wielkanocne i wigilia. Statystyczny Polak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I te szeregi również zaliczasz, hipokryzją trącisz!

      Usuń
    2. Pajacyku ja przynajmniej nie udaje i nie kłamie. Ty siedzisz w tej norze. Komuś przysrywasz, a młody nie jesteś. Już masz grubo z górki. Więc spróbuj podałować w drugą stronę czatowy chłopcze.

      Usuń
    3. I prostotą od Ciebie trąci, brak kultury, wychowania...taka lamania ;)

      Usuń
  8. Przed chwila jakiś sensowny komentarz napisałam,
    ale mi go wcięło.
    Wiadomo, wszędzie poprawność polityczna,
    lewacka wchodzi...
    i wszystkim, dowodzi!

    OdpowiedzUsuń
  9. We wszystkim rozpasanie i żadnych hamulców,
    moralnych to nie ma!

    OdpowiedzUsuń
  10. KK i RM uznaje i czci jedynie Matkę Bożą, Wy kobiety jesteście pomijane i marginalizowane. Jak słyszę gdy z RM lecą słowa "mąż może od żony domagać się współżycia, nawet wtedy, gdy ona nie ma na to ochoty" że "mężczyzna nie może być za to uznany za gwałciciela, a kobieta powinna być mu całkowicie uległa i oddana" to ironicznie powinienem odpowiedzieć, że mnie to cieszy...ale? Znam wiele kobiet, obcuję z nimi, szanuję je i podziwiam, MB nigdy nie poznałem, jej moc wynika z Biblii. Nie bardzo rozumiem takie postępowanie KK, choć on kobietami stoi.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kościół wyznaje Jezusa Chrystusa. I Matkę Bożą. Radio Maryja czci Maryję to proste. Jest jeszcze żydówka czarna na Jasnej Górze. Nie truj gitary.

    OdpowiedzUsuń
  12. "Znam wiele kobiet, obcuję z nimi, szanuję je i podziwiam. Chyba w śnie. Ty czasu nie masz na obcowanie🤣🤣🤣🤣🤣

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Co głupiemu po rozumie, kiedy go użyć nie umie." Warto Bogdanie podnosić swoją wiedzę!

      Usuń
    2. We wszystkich innych religiach i kościołach,
      takiego kultu jej nie ma jak u nas,
      Matki Bożej nie ma tyle, co u nas.
      To wedle mnie, chore jest, ta cała wiara,
      przeinaczona,
      by zamiast kobiety ukochanej,
      ją grolifikować i przed nia sie obnażać.
      Zapominając, że matki z chorobą synów się zmagają,
      na używki , swe kly zniszczone i włosy w nieładzie ich,
      niemyte od lat,
      przed nią, obnażają, jak diabły jakieś.
      Ale w sumie, gówno was to ochodzi,
      poza kultem,
      Maryi i by sobie dogodzić..
      Nauki Jezusa, daleko w sumie macie.
      To co głosicie, jest dla mnie chore,
      i tej pychy, radia,nie akceptuję
      Za łatwo to Wam przychodzi!

      Usuń
    3. To zmień religię i ustawienia w głowie. W sumie ten wątek pokierowałaś sama. Pomijając inne aspekty i twojego chorego syna. Co chcesz usłyszeć? Że go nie oddasz, a synowie mają swoje sprawy i rodziny. Nie Ty jedna się zmagasz z tymi problemami. Twój chodzi. Mojej znajomej leży od lat. To może ona też zacznie Boga wyzywać.

      Usuń
    4. Nieraz bym wolała by leżał i nie stal nade mną leżącą i na piwo żądał jak kat jakiś.
      Takim bezbronnym, łatwiej się zajmować,
      niż takim nieujażmionym wariatem.

      Usuń
    5. Zmienić religię?.
      Przecież własny rozum jeszcze mam.
      Gipsowe figurki mam czcić, czy coś głębszego z tego
      wydobywać?

      Usuń
  13. Ta ty jesteś rozgarnięty i ogarnięty. Poszerzaj horyzonty. Najlepiej samolotem. Zaraz siatkówka Polska: USA liga narodów. Siemka Edek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ się na tych forach dokształciłeś, Bogdanie.
      Ale to nie jest żadna nauka.
      Tylko tymi powiedzonkami się posługujesz,;
      -tramwaju sie trzymaj
      -smuteczek
      -horyzonty poszerzaj samolotem
      itp, itd
      i wiele wiele innych...
      Rad jakichś udzielasz,
      a one tylko tanie są, nic nie warte
      i wydaje ci się, że wszystkie rozumy zjadłeś
      a raczej wszędzie cie ignorują...

      Usuń
    2. Własnego forum nie masz,
      ani też bloga
      a chcesz szpanować.
      Tak się zastanawiam,
      skąd tyle czasu masz,
      by go na głupoty, marnować.

      Usuń
    3. To wiele się nie namęczyłeś,
      skoro po przodkach, piwonie ci zakwitły.
      U mnie też, zakwitła,
      ale sama ją kupiłam,
      pielęgnowałam
      by jakiś złodziej pod osłoną nocy,
      jej kwiaty, sobie przywłaszczył.

      Usuń
    4. Za Tobą to szaleją na forach. Tak to byś nie miała do kogo gęby otworzyć. Piszesz o JPII, a hipokryzją trąci. Byłaś na prywatnych forach, ale nie nadajesz się by być miedzy ludźmi, bo wywlekasz prywatne wiadomości i nie jesteś w tym jedyna. Moje piwonie to sam posadziłem 15 krzaków pani obserwator moich poczynań na forach i nie jesteś w tym jedna. Więcej jest takich 🤣

      Usuń
    5. Kupiłeś, posadziłeś, pochwal się, fotkę wstaw,
      gdyż nie bardzo ci wierzę.
      Swoje prywatne wiadomości wywlekam,
      wolno mi
      i tak nie wszystko piszę, tylko półgębkiem.
      Jakbym o wszystkim napisała szczerze,
      to by wam majty pospadały.
      Jakie ja twoje poczynanie komentuję,
      daj dowód na to.
      Sam o tym piszesz.

      Usuń
  14. Ja między wódkę, a zakąskę się nie wcinam,
    nie moja to sprawa, a tym bardziej wina.
    Co komu leży na wątrobie niech wykrzyczy,
    choć wiem, że cisza dobra nawet w dziczy,
    jedno drugiemu coś zawsze wypomina.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wiesz Edwardzie, można i o niczym pisać,
      ale kogo by to interesowało.
      Ktoś mi tu hipokryzję zarzuca
      a ja tylko swoją prawdę piszę,* o kruca*,
      że tak po krakowsku zaklnę,
      gdy mi ktoś, nie ty, nieprawdę zarzuca.
      Pora by nowy wierszyk wykrzesać, coś nowego napisać.
      Właśnie z zakupów wróciłam,
      czereśnie w l...po 39,99zl za kilo,
      to borówki mu kupiłam i wiele innych rzeczy
      i dobrze ponad stówa pękła.
      Może się rozruszam i coś nowego napiszę.
      Proszę czekać:))))

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Noc Kupały

Raz na faceta w Noc Kupały, nimfomanki się zleciały. Patrzą na rozporek, a tam mały stworek.  Z rozpaczy utopić się chciały.  https://okn.ed...