Moja lista blogów

piątek, 3 maja 2024

Święto Narodowe 3 Maja

Dlaczego Ojczyzno  Kochana,

konstytucja wciąż jest łamana?

Proszę  o ciut litości,

gdy łamie się kości.

Na próżno była ustanawiana? 

Nie wyliczę ile z jednej i drugiej strony,

rządy rozdziobują ją, jak kruki i wrony.

 *


https://wceo.wp.mil.pl/y/pliki/rozne/2019/07/Konstytucje_Polskie.pdf


https://koss.ceo.org.pl/dla-nauczycieli/uczyc-inaczej/materialy-dydaktyczne/polskie-konstytucje


 Notatka z ubiegłego roku, warto wspomnieć😀:

 

 https://irsila74.blogspot.com/search?q=konstytucja

Znów białych i czerwonych kwiatków szukałam,

tu biały bez
 

Tu zaś krzak migdałowca, czerwonymi kwiatkami, oblepiony.

Paluszki Matki Boskiej, wszak dziś również jej święto, Matki Boskiej, Królowej Polski.

Rododendron czerwony z paluszkami Matki Boskiej.

 *

Odwaga do Zmian

Dzień po dniu w Al-Anon II

na dzień: 3 maja

    Odsunięcie. W pierwszej chwili może brzmieć zimno i wyniośle jak odrzucenie, przede wszystkim brak w nim miłości. Doszłam jednak do przekonania, że odsunięcie jest właściwie wspaniałym prezentem: darowuję kochanym osobom przywilej i możliwość bycia sobą. Nie chcę mieszać się komukolwiek do szansy odkrycia radości czy zaufania do siebie, które zwykle towarzyszą osobistym osiągnięciom. Jeśli nieustannie interweniuję, by chronić innych przed bolesnymi doświadczeniami, robię im wielką szkodę. Jak powiedział Mark Twain: „Człowiek, który niesie kota, trzymając go za ogon, uczy się czegoś, czego nie mógłby nauczyć się w żaden inny sposób”. Widok osoby cierpiącej jest dla mnie bolesny, podobnie jak widok osoby idącej po ulicy ze spuszczoną głową. Wiele moich prób ratowania innych było powodowanych moim życzeniem uniknięcia takiego bólu. Dzisiaj uczę się doświadczania swojego własnego strachu, smutku i udręki. To buduje moją gotowość, by zaufać takiemu samemu procesowi rozwoju innych osób, ponieważ wiem z pierwszej ręki, jakie to może przynieść dary.

Przypomnienie na dziś

    Czasami więcej miłości jest w pozwoleniu komuś na doświadczenie naturalnych konsekwencji jego działania, nawet kiedy jest to bolesne dla nas obojga. W dłuższej perspektywie oboje odniesiemy korzyść. W swoim życiu postawię dzisiaj miłość na pierwszym miejscu.

„Ja muszę tylko trzymać ręce przy sobie i włączyć swoje serce”.

... We wszystkich naszych sprawach 

 https://codzienne-motywacje.pl/odwaga_do_zmian.php

````````````

Fasolka w sosie pomidorowym, sernik, konfitura z wiśni, też będzie biało i czerwono.

27 komentarzy:

  1. Także święto Maryi Królowej Polski w dniu 3 maja, tak aby podkreślić związek tego święta z pierwszą polską konstytucją uchwaloną 3 maja 1791 przez Sejm Czteroletni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wkleiłam Jej kwiatuszki,
      Matki Boskiej, paluszki.:)

      Usuń
  2. A niech tam będzie wesoło i doniośle,
    wszak to dwa "grzybki" w maju.
    Rozpłynęła się już pieśń radosna
    głośnym echem po ojczystym kraju.
    Witaj, witaj nam, Majowa Rocznico!
    Tylko dylemat mam taki mały, czy...?
    Najpierw msza, czy pochód majowy,
    powinien rozświetlić moje lico ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konstytucja przede wszystkim!
      Raz w roku jej święto,
      a Maryja ma ich pełno.

      Usuń
    2. To jest wyjątkowo, warto poczytać. W czasie najazdu szwedzkiego, 1 kwietnia 1656 r. w katedrze lwowskiej, przed cudownym wizerunkiem Matki Bożej Łaskawej, król Jan Kazimierz złożył uroczyste śluby, zawierające formułę: „Ciebie za patronkę moją i za Królowę państw moich dzisiaj obieram”

      Usuń
    3. Ileż ta Maryja musi wytrzymać.:)

      Usuń
    4. W dniu flagi Hołownia wygłosił orędzie. To ten co łamie konstytucję. "Polacy chcą niepodległości, lecz pragnęliby, aby ta niepodległość kosztowała dwa grosze i dwie krople krwi – a niepodległość jest dobrem nie tylko cennym, ale i bardzo kosztownym. "Ja tego, proszę pana, nie nazywam Konstytucją, ja to nazywam konstytutą. I wymyśliłem to słowo, bo ono najbliższe jest do prostituty. Marszałek Piłsudski miał te powiedzenia.

      Usuń
    5. 'Wolność bez pieniędzy, to niewola w nędzy":)))
      Ceny rosną a dochody nie.

      Usuń
    6. Szybciej niż waloryzacja emerytur i rent, także świadczeń opiekuńczych. Młodzi mają szansę sobie dorobić, starsi już nie.

      Usuń
    7. Dopiero od lipca sie zacznie.
      Ale nie odbiegajmy od tematu konstytucji.
      Teraz sie licytują, który rząd bardziej ją łamie.

      Usuń
    8. Dochody nie rosną? Sprawdź może ule wynosiła minimalna 10 lat temu a ile wynosi teraz, rosną lawinowo! A za inflację odpowiada twoja ulubiona partia.

      Usuń
    9. Moje nie, jam emerytka.

      Usuń
  3. Odpowiem tak jak kabotyn Hołownia, nie będziemy skłócać ludzi. A szybko ich skłócili. Liczne komisje co nic nie dały. A w nagrodę łamacze konstytucji z obu stron na jedynki do euro koryta się dostali. Wystarczy być wiernym i biernym.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobili swoje i uciekają jak szczury z tonącego okrętu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądaj paradę na 1 z placu Zamkowego

      Usuń
    2. Premiera brak.
      Wiedział kiedy zachorować:)))

      Usuń
  5. A konkretne przykłady łamania Konstytucji przez obecny rząd Pani umie podać? Konkretne i własnymi słowami? Czy tylko tak powtarza baranim głosem slogany?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Media, aborcja, w sądach też rząd grzebie.
      nie chce mi się rozpisywać.
      Prosze sobie wyguglać.

      Usuń
  6. Teraz mamy terror praworządności, jak to powiedział nasz prezydent, co zaprzecza jakoby konstytucja była dziś łamana. Nadszedł czas robienia porządku po pisowskich szalbierzach.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pan Edward zawsze pełen klasy. A Bugusławek ukrywa się pod anonimem. Zdradza go jednak tok myślenia i cytaty przywłaszczone zapewne z salonu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za to ty nieznany, pełna klasa, anonim.
      Nie mnie jednak to oceniać.
      Edward to sztuczny człowiek, awatar stworzony przez wiadomo kogo.
      Potrafi pazurki pokazać i bardzo poniżyć, ubliżyć
      ale o tym nie wiesz, bo niby skąd.

      Bogusław jest prawdziwy, autentyczny,
      zawsze taki sam, prostolinijny, szczery.

      Usuń
    2. On się nie zgrywa, nie podszywa, nie udaje kogoś kim nie jest, zawsze taki sam.Dlatego nawet pod anonimem go rozpoznacie.
      Poza tym jego logo tu, to Bogdan!

      Dla mnie to zwykła perfidia jest, udawać kogoś kim się nie jest.
      Długo się w takim ubranku nie wytrzyma.
      "Chasser le naturel, il revient au galop."

      Z pozostałymi anonimami mały problem mam,
      czy jest was dwie czy trzy.
      Ostatnio jakiś męski przybył,
      ale mi wiadomo "hu is hu"
      Za debilke mnie macie?:)))

      Usuń
    3. Ktoś tu jako anonim, sam siebie zachwala.
      Pani powinna, anonimy zlikwidować!

      Usuń
    4. Wydaje mi się, że tak.
      Dasz palec, to rękę u...dolą.
      Wszystko perfidnie wykorzystają.
      Mnie będzie lżej, choć nudniej.
      Już różnych kombinacji próbowałam.
      Trudno prowadzić bloga.
      Niektórym się wydaje, że to forum jest,
      choć tam takiej swobody nie mają.
      Zatem baj baj anonimy.
      Lubie tu być sama.:)))

      Usuń
    5. Bloga piszę sobie dla siebie.
      Robię to od wielu lat.
      Takie hobby mam.
      Ale żeby anonimowość wykorzystać i jeszcze innych przy okazji poniżyć i siebie promować,
      to już nie na moją głowę jest.

      Usuń
  8. Ja się nie ukrywam. Po prostu piszę z telefonu lub tabletu. Do logowania używam kompa. Przestałem się kopać z ludźmi. Piękny dzień. Jutro o 9 pogrzeb znajomego. 71 lat, a wyglądało już dobrze. Dzień za dniem leci Ulka.

    OdpowiedzUsuń
  9. I ja podobnie.
    Kruchość życia, uświadamia nam, każdy pogrzeb.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Noc Kupały

Raz na faceta w Noc Kupały, nimfomanki się zleciały. Patrzą na rozporek, a tam mały stworek.  Z rozpaczy utopić się chciały.  https://okn.ed...