Moja lista blogów

środa, 14 października 2020

Nauczycielką byłam

taki zawód w moje cv, zawsze wpisywałam. 

Po tych meandrach edukacji za komuny i później,

z racji mego zawodu,

Teraz od kilku lat, jestem emerytowaną nauczycielką.

Różne losy moje były,

po  zaliczeniu filologii romańskiej,

jakoś pracy dla mnie nie było,

zgodnie z moim wykształceniem,

to lata  78-80 plus były.

Zatem się przekwalifikowałam,

na nauczanie początkowe,

gdyż wyż demograficzny na moim osiedlu dominował

i klasy pierwsze aż do "n" były.

Dobrze mi sie pracowało,

dzieci rozumiałam,

tym bardziej,

że dwóch moich synów w wieku ich miałam.

Zarobki może nie były wysokie,

no jedna trzecia tego,

co mój mąż w hucie, jeszcze im. Lenina zarabiał.

No potem, jednak , po latach,zgodnie z moim wykształceniem pracowałam,

Uczyłam  francuskiego w klasach 4-8 a nawet w liceum .

Tu dodam, że na Uniwersytecie w Grenoble byłam na stażu,

ale to nauczania francuskiego było początkowego.

Czy w podstawówce, czy też w szkole średniej,

znaczy sie liceum,

gdzie tego francuskiego, uczyłam. 

To dawne czasy sa juz dla mnie.

No ale w sumie wszystko lepiej było niż teraz.

Życie towarzyskie kwitło,

imprezy były wszelakie,

zbytnio zapraszać  gości nie trzeba było,

choc komórek nie było,

a tylko zwykłe telefony .

Rozmowy do rana były  prowadzone.

No a teraz?

Kiedy każdy w swoim światku zamknięty,

a na wsi tujami zasadzony,

od innych odgrodzony...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Pierwszy maj

 Jak co roku niektóre kraje, świętują z  pierwszym majem. Ale już nie w modzie, chodzić w pochodzie. Pracę dziś  każdy dostaje?    *     W p...