Moja lista blogów

środa, 3 maja 2023

Niech się święci 3 maja!

 Niech się święci 3 maja,

a co tego rozumiem ja?

Nocą  o konstytucji słuchałam,

która tak krótko trwała,

bo za nowoczesna,

bo liberum veto odebrała,

bo zaborcy nie chcieli,

bo magnaterii wpływy odebrała,..

a jednak pamięć o niej przetrwała

i za to jej chwała.


 

Warto o niej sobie dziś poczytać:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Konstytucja_3_maja

 

https://pl.wikisource.org/wiki/Ustawa_rz%C4%85dowa_czyli_Konstytucya_3_maja_1791 


*

Dziś na koszulkach piszą konstytucja,

bo ktoś ją łamie, taka widać opcja. 

Nie wchodzę w szczegóły,

jak mi Bóg miły.

Łamanie wszystkiego, to widać tradycja.

~~


Dziś jakiś dzień jest pechowy,

od rana mocno deszczowy.

Zdjęć wkleić tu nie mogę,

Ani wyjść po mlecze na łąkę,

słonko zrobiło rozłąkę..

Zaraz kapustę posiekam

i warzywa na surówkę colesław.

Steki z karczku będą z grilla 

a reszta ta sama co wczoraj.




Jakiś dawny wierszyk się zaplątał,a niech sobie będzie.

Ubierają w koszulki "konstytucja", a z Kwaśniewskim "destylacja". A gdzie jest moja racja, za kim jest ma opcja? Za Piłsudskim, że polityka to prostytucja

14 komentarzy:

  1. A jednak po czasie, udało się wkleić dawne zdjęcia.
    Dzisiejszych nie ma, gdyż ładuję aparat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poczekam jestem cierpliwy .Tak się zapytam jak masz na imię kobieto .Bogdan

      Usuń
  2. Może Fredzia, może Genia ale to bez znaczenia,
    jak się trafi na ślepego Bogdana, jelenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chce mi się szukać w całym forum .Lubię krótkie odpowiedzi .Co jest w Tobie że umiesz zniechęcać .Raz słodka jak miód raz jej kolec od róży .Niech będzie Danusia lubię to imię .A dlaczego bo ma cycki dwa i każdemu da 🐱

      Usuń
  3. Konstytucja prostytucja Ulka .Ta polityka nie za bardzo na Ciebie wpływa .

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj ,Danuta, dana dana, licz się ze słowami,
    bo dam bana dla Bogdana lol

    OdpowiedzUsuń
  5. I jeszcze:
    Dobrze się trzymam, jestem aseksualna i się nie puszczam:)
    Zatem nie oczekuj, że coś Ci dam,.
    Normalnie ze śmiechu padam a Ty naucz się szacunku dla Dam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idę spać tyle co przyjechałem ,ale w nocy we dwóch dobrze się jeździ Uleczko Danuto

      Usuń
  6. Wreszcie prawda wyszła z wora,
    dziś poznałam Teodora

    taniarada napisał:
    > Teodor
    > W internecie ruch od rana
    > Klika Stasia rozespana
    > I na czacik znów zagląda
    > Dialogowi się przygląda
    >
    > Powitanko wystukuje
    > Obok kawa się klaruje
    > I do żartów, psotów skora
    > Szuka swego Teodora
    >
    > Jakaś dama się odzywa
    > Teodora wnet wyzywa
    > Gdzie ma oczy nicpoń stary
    > Niech założy okulary
    >
    > Stasia partia nie dla niego
    > Niech poszuka cienia swego
    > Stasia czyta , kawę łyka
    > I damulce pisze skora:
    > Ty mi zostaw Teodora
    >
    > Zobacz na swe fałdy skóry
    > Któż by chciał te wielkie góry
    > Wnet wojenka rozpętana
    > Aby popsuć humor z rana
    >
    > Teodorek nic nie winien
    > Zaczął się opijać winem
    > Ktoś już stawia jakies drinki
    > Noi kwiaty dla dziewczynki
    >
    > By sytuację uratować
    > I napięcie rozładować
    > Ale co tam nasze panie
    > Bawią się dziś doskonale
    >
    > Choć wojenkę rozpętały
    > Epitety wciąż rzucały
    > Straszak grozi i poucza
    > Lecz nikogo to niewzrusza
    >
    > Dalej idą waśnie, spory
    > Ale także i amory
    > Lepiej w zgodzie być na czacie
    > Droga siostro, miły bracie
    > Lecz najlepiej dla Teodora
    > Żeby wszystkim dał ignora

    OdpowiedzUsuń
  7. Wczoraj rozjuszyłam kobiet adoratora.
    Wreszcie szydło wyszło z wora,
    dziś od taniej rady opis mam Teodora,
    od rana gulguczącego wierszem indora:)
    *
    Jako zwykła mała ulka kurka
    z mego własnego podwórka,
    postaram się coś wygdakać,
    Ko, ko, ko,... spoko, byle się nie zapłakać,
    gdyż ze mnie nie młokos ino seniorka.:)
    Rymowanie ma swoją cenę,
    trzeba mieć wenę.
    KO, ko, ko ko dag,
    coś idzie nie tak:)
    Tyle,póki co uwag!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co chciałem być miły .Daj sobie spokój ze mną ja z Tobą .Już nie będę tu pisał i wpisywał się u Ciebie .Zdradzasz prywatne wpisy na forum ogólnym .Nie wiem kim jesteś i racz idę mnie się oddalić ..Do nie zobaczenia .

      Usuń
  8. Fantazja, fantazja jest od tego,
    by bawić się na całego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimie,Twój wierszyk wspaniały,
      jak i inne też, przecież do mnie był adresowany
      i był odpowiedzią na moje zapytanie o twoją tożsamość,
      zatem go sobie tu wkleiłam.
      To żadne przewinienie z mej strony.

      Usuń
  9. https://wiersze.kobieta.pl/wiersze/teodor-224633
    W tym linku autor "Teodora" jest.
    autor
    MARGUSON
    Napisany: 2007-03-28 Dodano: 2008-03-05 20:36:47
    Ten wiersz przeczytano 1024 razy
    Oddanych głosów: 2
    Rodzaj Rymowany Klimat Wesoły Tematyka Obyczaje

    Natomiast wiersz o chłopakach łobuziakach,
    to dzieci, takie strusie pędziwiatry, w przedszkolu recytują,
    autora nie odnalazłam.
    Nie wiem czy z synem dyskutuję czy z przedszkolakiem.:)

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...