Moja lista blogów

piątek, 5 maja 2023

W sercu maj?


Na starość, ważniejszy duch niż ciało,

 mądrości takie mi się słyszało.

 Gdy włos siwieje, a ciało mdleje,

to się dziadzieje, już nie poszaleje.

 Ucieka sprawność, 

włazi bezradność i brak sił,

by jeszcze cokolwiek się chciało.

 


Rozmyślam sobie, ja od 10 lat seniorka,

odkąd wydali kartę do carrefourka,

(taką się poczułam, nie wiedziałam, że to od 60 lat,

ta godność przysługuje)

Seniorów, posuniętych w latach,

pięknych widzę  na plakatach,

po różnych plastycznych operacjach,

zadbaniach, ustawieniach, fryzjerach,

aż dech mi zapiera.

 Oni ile tylko mają  tchu,

 trzecie zęby wyszczerzają w sztucznym uśmiechu.

W rzeczywistości, każda seniorka,

potrzebuje jakiegoś doktorka.

*

Obserwuję, że  maj jest na dworze,

energia siłą tryska w  przyrodzie.

Tak automatycznie to się dzieje,

bez wysiłku, bez trudu,

 soki płyną w starych drzewach,

z radością każdy ptaszek śpiewa,

rośnie i kwitnie co tylko  może,

a mnie przyciąga jedynie łoże.

*

Potrzebuję się nagłowić,

co by z tym brakiem sił zrobić.

Usilnie szukam na to ratunku,

byle tylko nie w trunku.

~~

Fasolę białą namoczyłam, urośnie przez noc, w niej jest samoistna siła.

Gołąbki planowałam, ale ta młoda kapusta za mała.

Jakaś fasolowa  będzie biała z białymi warzywami i zielonymi nowalijkami.

4 komentarze:

  1. Jakieś odstępstwa od reguły starości w telewizji pokazują.
    Jakaś 80latka biega maratony.
    Ja jednak dwa stawy chore mam i niepełnosprawne,
    szczególnie ten staw kolanowy, niestabilny i bolący.
    O kuli do pracy chodziłam,
    by emeryturę uzyskać ostatkiem sił
    gdyż fizyczną pracownicą nie byłam,
    tylko za umysłową pracowałam.
    by rentę z tego tytułu uzyskać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie rentę, poprawka, do emerytury dobiłam,
      ostatkiem sił,
      by w ZUSie,wszystkie lata przepracowane się zgadzały
      Tak, że pracujcie wszyscy młodzi i się nie opitlajcie,
      gdyż na starość, jedynie na emeryturę możecie liczyć,
      skoro przez lata, składki były odprowadzane
      a wcześniej bogato się wam nie żyło.
      Oczywiście, nie dotyczy to artystów,
      ktorym nigdy z nich nie byłam

      Usuń
  2. Orszulko, sama do siebie gadasz,
    tak by mi mój dziadek powiedział,
    który zmarł na zapalenie płuc w wieku 76 lat
    a jego druga żona, znaczy się moja babka,
    tak samo, do 76 lat tylko dożyła.
    Dziadek Franek a babka Bronisława.

    OdpowiedzUsuń
  3. No szkoda, że drugą stronę dziadków pominęłam,
    ze strony ojca mego.
    Otóż babka była Magdalena a ojciec Józef,
    znaczy się rodzice ojca mego.
    Dość późno zmarli, obydwoje po 90 siątce.
    Być może i ja tego wieku dożyję.

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...