Moja lista blogów

wtorek, 29 sierpnia 2023

Granada

 Na każdej prawie gali jest Granada,

Ten stara pieśń o miłości opowiada,

Słońce, miłość, tęsknota,

jak dla mnie coś z gniota.

Jakoś to do mnie nie trafia,

nie moja treści parafia

Nie potrafię się w zachwytach wypowiadać.

Fragment Gali Operetkowej na której w 2017 roku byłam.

Balet był i tańce.



Placido Domingo - Granada - tekst i tłumaczenie piosenki na Tekstowo.pl

 Wielu to śpiewało,Violetta Villas też, jedyna wersja po polsku, jaką znalazłam:





 


4 komentarze:

  1. Też nie przepadam za Granadą- b.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pavarotti już nie żyje, a Domingo- nawet nie wiem... Basia

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiem, ale arie ponadczasowe zostają i coraz to młodsi je śpiewają.
    Słońce, palmy , miłość, pomarańczowe drzewa, do tego jeszcze corrida,
    to nie moje klimaty.
    Przypomina mi się Tercet Egzotyczny i ta piosenka:
    "niebo skąpi jednej kropli deszczu"....
    nie pamiętam tytułu,
    La Paloma czy cóś.

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...