Moja lista blogów

niedziela, 27 sierpnia 2023

Sprawozdanko z operetkowej gali

Miłośnicy operetki przybyli licznie,

ogrodzenie stojący okrążyli ściśle.

Krzesełko rozkładam,

wygodnie siadam

i czekam kiedy się zacznie.


 

*

"Stawka większa niż życie"

melodię rozpoznaję w zachwycie.

Dyrygent w niebieskim brokacie,

batutą wywija na podeście.

A za chwilę zacznie się wycie.

Fotki z dala robię skrycie.

 


*

Pierwszej arii nie pamiętam,

jakaś tam z czardasza mięta.

Potem szybko  "Baron cygański" wskoczył

i zachwycone były uszy

a ciało ogarnęła do tańca chętka,


 

*

Znów jakaś gadka i przerywka,

aż wreszcie doczekałam się "skrzypka"

z drobiem , podwórkiem ,indykami

i nie wiadomo dokąd schodami.

Wstawałam,by zrobić jakieś zdjęcia.



 

*

Leciała jeszcze "Granada",

na szczęście deszcz nie padał ,

słońce świtało między chmurami,

poczułam się jak w Hiszpanii,

o Meksyku nikt nie gadał.


Nie brakło "O sole mio"

Tyś moją żmiją,

tak mąż do mnie gada,

kiedy mu podpadam.

Nieoficjalny hymn neapoletano. 



*

Brunetki, blondynki i wszystkie dziewczynki,

rude i siwe, pocałunku czekają w walentynki. 

A on tylko wybrał jedną,

 a do tego taką średnią,

pora zatem udać się do chatynki .




I tak wytrzymałam tam godzinę,

widząc zaledwie krzynę 

a słychać było dobrze,

dźwięk niósł się po trawie.

Treści arii, kiedyś rozwinę.

 

„Tak długo jak żyjesz, ucz się jak żyć”.

Seneka

3 komentarze:

  1. No i udało się! Miałaś trochę rozrywki wyższego lotu, i to na żywo. I odskocznia od codzienności. A my byliśmy na uroczystości odpustowej na Górze św. Anny- basia

    OdpowiedzUsuń
  2. To fajnie .Dobra odskocznia od codzienności .Ja rano wyjechałem i już jestem w Hanowerze . Korki ,deszcze i od nowa praca .

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak widzę,doskonale to rozumiecie, że o odskocznię od rzeczywistości chodzi.
    Umysł ciągle się domaga nowej pożywki, nowych wrażeń.
    U nas dziś skwar.
    Do Hannoveru sporo kilometrów,
    jak i na Górę Św. Anny.
    Imprezy przyjeżdżają do mnie,to grzech nie skorzystać.

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

43 rocznica

 Historia szybko lata przemierza,  43 rocznica zamachu na papieża. Czas ucieka, wieczność czeka. Dzisiejszy człowiek, nie dowierza. W Wadowi...