Moja lista blogów

czwartek, 24 sierpnia 2023

Tandeta, teraz CHT

 Tandeta, krakowska tandeta,

 na topie być, za kilka zeta.

Lata temu tam nie byłam,

wczoraj z mężem odwiedziłam.

Pomogłam tanie, wygodne buty kupić, dla mojego faceta.

*

Sklepów z butami w pobliżu domu brak,

stąd zrobiliśmy  na tandetę atak.

Problem gdy stopa ma wymiar  46

 i w takie buty musi wejść, pal sześć

a tu jeszcze stopy cukrzycowe,  opuchnięte.

Normalnie wówczas, trafia cię szlag.

 



*

Kiedyś się tam odzież dla synów kupowało,

 dżinsy spodnie, koszulki, adidasy, och jakie to były czasy... 

Tak dawniej tam było:

https://gazetakrakowska.pl/tag/tandeta-krakow 

 

A teraz, powstało tam: 

http://cht.net.pl/ 


 Krakowskie Centrum Handlowo-Targowe,

 na tym samym miejscu, przy ulicy Krzywda 1.

 Mieszkający w Krakowie, mówią na nie dalej "Tandeta".

*

 A obok rozległe hurtownie z Azjatami i azjatyckimi towarami.

Wszystko sztuczne, strach to kupić, chińszczyzna.

Zresztą w tym CHT, jakości towarów podobne.

Suknie czy buty modne ale ze sztucznych materiałów,

jak to ubrać na ślub czy chrzciny ?

Można się na śmierć zapocić .

Podobno jedna panna młoda taką suknię chińską kupiła

 i ona się na niej zapaliła od potu i wysokiej temperatury ciała.

Niczego dla siebie bym tam nie kupiła,

tą chemią bym się dobiła a jeszcze trochę chcę pożyć.

24 komentarze:

  1. Dziś wreszcie dzień bez bólu i opuchniętych nóg.
    Czy to jakiś cud?

    OdpowiedzUsuń
  2. Może lekarstwo zadziałało jak trzeba. Oby tak dalej- basia🌙

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie tak .Lekarstwo na ból .A na skołatane serce co potrzeba .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobrze Bogdanie
      że się na na bloggera zalogowałeś.
      Teraz będziesz mógł inne blogi odwiedzać
      i pamiętać gdzie jakiś komentarz, pozostawiłeś
      już nie ten anonimowy.
      A ja dziś w swojej dawnej placówce byłam
      i papiery tam wypełniłam odnośnie wczasów po gruszą
      i zasiłku socjalnego,który mi się należy.
      Ledwie do domu wróciłam,
      dobrze, że dwoie kule wzięłam

      Usuń
  4. Sama już nie wiem co o tym sądzić.
    Jestem przerażona faktem,że niemoc może przyjść znienacka i bardzo zaskoczyć, wymęczyć bólem do tego stopnia, że się odpływa z tego świata.
    Poczytałam dokładnie wszystkie rozporządzenia na ulotkach leków, toż to całe elaboraty i teraz wiem,który lek na ile przed jedzeniem,który rano brać a który potem,
    Są też skutki uboczne,szczególnie gdy nerki chore (a kiedyś piasek na nich miałam)
    Stopy bolą jednak i teraz.
    Nocny marek ze mnie, idę spać wcześnie, potem się budzę i rozkoszuję nocną ciszą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze że mężowi buty kupiłaś, na chore stopy to problem. Też kupuję większe rozmiary niż kiedyś. Buty niby są, ale z jakością to już różnie, o cenach nie wspominając. Z dobrej skóry to już chyba w ogóle nie ma, no i za ile. No i u nas brak szewców.
    Skutki uboczne leków, chyba wszystkie to mają, nic nie zrobimy. Mąż bierze całą garść, ja tylko jeden.
    Przynajmniej budzik cię nie wkurza, możesz delektować się nocną ciszą.
    Ja mam często drugą, to mi łatwiej- basia

    OdpowiedzUsuń
  6. Na skołatane serce, przytulam Cię Ulka 💓 Gdyby to mogło pomóc... Basia🌹

    OdpowiedzUsuń
  7. Skołatanego serca nie mam,
    w sensie miłosnym,
    choć ostatnio sen mi się przyśnił
    i jakaś miłość, z młodości.
    Żeśmy się jakoś tak dotykali i serca nam drżały.
    Ale to tylko był sen.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nezłą trasę dziś pokonałam o kulach,
    z lekka licząc, to ponad 1,5 km będzie o kulach.
    No ale 1200zł na ulicy nie leży.
    Jeszcze tylko mailem wyślę dochody nasze i emerytury
    i synka zasiłek z MOPSu,o co pani tam prosiła,
    by to uzyskać.
    Na wczasy pod gruszą i zasiłek socjalny,się załapuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście z roku poprzedniego,
      gdyż na bieżąco wszystkie dane, na dziś miałam.

      Usuń
  9. Chodzi o poprzedni rok,
    gdyż dane z 2023, im dostarczyłam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziwnie ta pani była zaskoczona,
    że taki maleńki zasiłek z mopsu mam,
    na swego chorego syna,576zł mesięcznke
    To już ludzie na zdrowe dzieci , 500 plus mają,niezależnie od dochodów
    a jemu tylko to minimum, przysługuje,
    zależne od naszych emeryckich dochodów.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie warto "bogatym" być,
    gdy się syna ma niepełnosprawnego,
    schizofrenicznego,
    z nałogami picia i palenia.
    Moje życie,odebrała mi, jego schizofrenia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę się położyć i odpocząć.

    OdpowiedzUsuń
  13. Placków ziemniaczych dziś nie będzie.
    No sił nie mam.
    Może wieczorem sił przybędzie i się na je, zdobędę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Godzina jest, 16,46 a ja sił nie mam,
    by ziemniaki obierać i je ścierać,
    zatem placków ziemniaczanych dziś nie będzie,m
    co z rana ustanowiłam.

    OdpowiedzUsuń
  15. A może jednak, gdyż smaka mam i śmietankę na podorędziu?

    OdpowiedzUsuń
  16. Żeby sił nie mieć i ziemniaków obrać i zetrzeć i usmażyć placków z tego, to po raz pierwszy mi się zdarzyło.
    Niestety niemoc wkroczyła na dobre,
    ale jakoś sobie poradzę z nią.
    Kiedyś w M1, gotowe zestawy na placki były,
    ale dziś w lidlu tylko tanie winogrona kupiłam i pomidory i marchewkę i dwa pączki.
    Po drodze z mojego socjalu wracając.
    Nieraz jeszcze gotowane buraczki mają,
    jako i ja w zamrażarce, teraz sobie przypomniałam,
    że na sobotę czy niedzielę, tylko chrzan do nich zetrę
    a na jutro to karotkę mam...

    OdpowiedzUsuń
  17. Aha, po prostu kończę się.
    kiedy tak na tramwaj nr 4 oczekiwałam,
    to fotkę pstryknęłam pod nck,_
    nowohuckie centrum kultury.
    Coś tam szykują na sobotę, czy na dziś?
    operetka będzie, ale nie wiem, czy dam radę tam iść...

    OdpowiedzUsuń
  18. W sumie bardzo dobrze, że się wreszcie Bogdanie zalogowałeś i jakiś nick rozpoznawalny na bloggerze masz.
    Możesz sobie wycieczkę po blogach zrobić
    i może natrafisz na jakiegoś zajefajnego,
    kiedy tam u tego kajzera zaiwaniasz, znaczy się pracujesz,
    Oby zdrowie nie szwankowało.Ulka
    Jak widzisz, problem z logowaniem mam,
    na własny blog,
    skoro jako anonim piszę.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ta wyprawa o kulach tak cię wymęczyła, ale może jednak placki usmażyłaś.
    To grosze syn dostaje, jak niby ma się z tego utrzymać. Dobrze że rodziców ma- basia

    OdpowiedzUsuń
  20. W środku nocy zawsze się budzę taka nocna sjesta to
    jest.Światła w blokach wygaszone,wokół cisza grobowa, tylko chrapanie słyszę.
    Zaraz kąpiel sobie zrobię,może do rana odtajam,po wczorajszej eskapadzie,pewnie ponad 2 km lub więcej o kulach, mąż już nie prowadzi auta ani ja a garaż kawałek od domu.
    Syna nie wzywam, wszak pracuje w tych godzinach.
    Placków nie dałam rady zrobić,ręce mi zgrabiały,
    śledzie kupiłam po drodze, matiasy i tylko opłukane, śmietaną polane, zjedliśmy i suszy mnie po nich, wodę z sokiem piję,
    trzeci kubek już.
    Żeby tak zamknąć ten wpis,
    to trzeba dodać, że ten budynek tandety, to tylko jeden tu na zdjęciu jest a w sumie jest ich tam 4, do tego piętra są i polskie towary też, a obok rozległe hurtownie z Chińczykami.

    OdpowiedzUsuń
  21. To chyba dzień byłby za krótki żeby go obejść- b.

    OdpowiedzUsuń
  22. Tam się wchodzi co nas obchodzi, czyta się napisy,
    nogi jednak po czymś takim, bolą:)

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...