Moja lista blogów

niedziela, 16 kwietnia 2023

My coraz "mądrzejsi"

 A kler coraz to głupszy, bez przerwy, mnie molestuje.

W konfensjonale mnie ksiądz oczekuje,

choć grzechów nie mam, żadnych w ogóle.

W poczucie winy chce mnie wrobić,

kiedy już wszystko w życiu zdążyłam zrobić. 

A ten, kto je ma, i tak tam nie wstąpi.

Jakoś Boże sobie radź z tymi ludźmi,

kapłanami twoimi wybranymi.

Dziś znów gadactwo na kazaniu było

i to z Jasnej Góry,

jak to Jezus nas kocha

i jakie miłosierdzie nam okazuje.

Jakoś mi nie pomaga, w schizofrenii mego syna.

"Pomóż sobie sam, to i Bóg Ci pomoże",

taka jest moja maksyma od lat.

Jakoś tych zbędnych kazań i pouczeń,

nie potrzebujemy.

Jak mrówki jesteśmy, swoje robimy,

rodzimy, żywimy,wychowujemy i w końcu potem umieramy,

jak te rośliny.

Tylko co niektórzy, biznes na Tobie kręcą,

nas w poczucie winy, wprowadzając.

Taka to moja prawda jest,

o tym wszystkim.

Może dość tego przedstawienia?

Znaczy się teatrum jakiegoś?

Te stroje, te szaty, te ornaty i jakaś mowa drętwa, od życia oddalona.

Chrystus blisko ludzi normalnych był

a wy się od nas oddalacie,

w swoim światku teologicznym żyjecie ,

codziennie te rytuały odprawiacie,

taka drętwa mowa, bez emocji,

biały język, jak kiedyś brodaty zakonnik  Cystersów z  Mogiły

 mi powiedział przy kolędzie

i czytacie z książki, na pamięć pisma nie znacie.

Co to za wysiłek  jest?

No nie dziw zatem, że młodzi od kościoła odchodzą.

Wiele by tu jeszcze gadać nad waszą władzą nad nami.

Może do przyrody, przez Boga stworzonego, się pomodlę,

zamiast zdrowaśki klepać.

Żadnego obrazu Boga sobie nie tworzę,

gdyż to bałwochwalstwo jest.

Najwyższy tego zabronił

a jednak Wy, w tym mistrzami jesteście.

Jakoś Jezus mi nie sprzyja,

jak i radiomaryja,

dlatego do Was nie dzwonię i składek nie wysyłam.

Jakoś Jezus mi nie sprzyja i kontaktu z nim nie mam.. .

Te wszystkie Jezuski z gipsu i te Maryjki kochane,

na paciorkach, przerabiane,...

Sił na to nie mam i o wybaczenie proszę.


~~~

Jak zwykle w niedzielę kotlety schabowe były, z kapustą zasmażaną, pure ziemniaczanym

a na deser, sernik gotowany.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...