Moja lista blogów

sobota, 15 kwietnia 2023

Słodkie fiołki

 Nie muszę udawać się na wzgórze,

wystarczy, że spojrzę na "podwórze"

A tam ich pełno jeszcze.

Garstkę zerwałam i nozdrza pieszczę.

Na dole fiołki, na górze róże,

tak sobie z rana bzdurzę.



Jeszcze i młodość się przypomina i taka piosenka:


Tekst
Słodkie fiołki,Słodsze niż wszystkie róże.Calutkie wzgórze od stóp do głów,Zmieniło się w słodki bukiecik, ach!
Ten lasek liściasty,Gdzie spotkać się z nimWybiegłam, gdy mgiełka wiosenna się snułaWśród grabków zwyczajnych, jak dymI muszki bzykały, rozkwitły
Jest ziemia za bardzo wilgotna dziś nam,By siąść, złożyć główkę na twoim ramieniu.Tak wierz mi, ja na tym się znam,To zmieni się wkrótce, lecz zanim się
Słodkie fiołki,Słodsze niż wszystkie róże:Pagórek leśny okryły namPoezji serwetko dla pragnień mych, ach!
Nie wzdychaj, najdroższyZa dzionek, lub trzy,Zakwitną turzyce, łuskiewnikRóżowy i jaskier kosmaty i szczyrk,Ziarnopłon wiosenny.
Lecz wierzaj miWonna marzanka i bluszcz co się pnie,Mizerwa kłosowa i leśny sałatnikNi żankiel zwyczajny, ni chmielNie dają nam tyle, co fiołki
Viola silvestrisSłodsze niż wszystkie różeZgasną w powodzi zielonych trawLecz będą się długo pamiętać nam, ach!
Ten lasek liściasty,Gdzie wiosna się z nimSpotkałam i gdzie mnieCałować próbował
Powoli zamieniał się w gąszcz,W dyskretny raj, w którym komaryNiestety, komary chmurami, i jak!
O losie mój twardy, jak czosnek niedźwiedzi!Skąd nastrój intymny, gdy tną.Przez płótno żaglowe i przez te
Słodkie fiołki,Słodsze niż wszystkie róże,Co kryły wzgórze od stóp do głów,Co nas tu zwabiły
Słodkie fiołki,Słodsze niż wszystkie róże,Calutkie wzgórze od stop do głów,Zmieniło się w słodkiBukiecik ach! ach! ach!
Źródło: LyricFind

W pytaniu na śniadanie, podali ,że fiołki dobre na ból głowy są, można je jeść

i herbatkę z nich parzyć.

Może jutro, udam się w miejsca ustronne i odrobinkę zbiorę na te herbatki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...