Moja lista blogów

poniedziałek, 5 grudnia 2022

Galantyna po drużynach


 Kiedy u każdego Francuzika,

zobaczyłam  złotego kogucika,

obdarłam kurczaka ze skóry,

tak mnie zaswędziały pazury,

będzie galantyna i co wtykać.

Czego się spodziewać po latających kosmitach. 


*

Kiedy na boisku u każdego Polaka ,

widziałam na koszulkach orła ptaka,

 obrywałam  mięso od kości 

by mieć trochę radości.

No kura, ko, ko gra była nie byle jaka. 



 ~~~~~~

Galantine de volaille :


Autentycznie robię  dziś galantynę jako wędlinę:)

Na obiad ziemniaki odsmażane z cebulą prażoną,

jajka sadzone, marchewka we wstążkach z brokułem w różyczkach.

1 komentarz:

  1. Po raz pierwszy galantynę robiłam
    i przyznam, że to jest bardzo pożyteczna sprawa,
    niby wędlina, niby pasztet,
    wspaniałość.

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...