Moja lista blogów

czwartek, 8 grudnia 2022

RadioMaryja, 31 lat

 RadioMaryja od 31 lat,

ewangelizuje cały świat.

"Moherowe berety",

przylgnęło określenie niestety,

a te kobiety, to mądrości jest kwiat. 

*

Szydzą , drwią i opluwają,

którzy audycji nie słuchają.

Swym ryjem ryją,

wiecznie wyśmiewają,

jedynie o końcówkę "ryja", zahaczając.

*

 Ze  składek i darów, istnieje,

i dobrze niech mu się dzieje.

 Nigdy nic nie dałam,

ani tam nie dzwoniłam.

( ani nie pielgrzymowałam)

 Słucham tych "rozmów niedokończonych"

katechez i telefonów słuchaczy nocą,

gdy spać nie mogę, a jeszcze nie dnieje.

*

Ludzie mają cierpliwość by się dodzwaniać,

 a księża by z nią  na telefony odpowiadać. 

Samotni, starzy, chorzy,

 utrapieni, do rozmów skorzy.

  Spokój i radość odnajdują, gdy idzie pogadać.

Tematy przeróżne poruszają, warto posłuchać.

https://www.radiomaryja.pl/live/

 
 Stek bzdur od tych, którzy radia nie szanują i siebie pewnie też:

 https://www.google.com/search?q=radio+maryja+memy&tbm=isch&client=firefox-b-d&hl=pl&sa=X&ved=2ahUKEwjEh4Xlten7AhUMkMMKHbsOD2EQrNwCKAB6BQgBEPsB&biw=986&bih=371

~~~~~~~~

Dziś zmęczona zakupami jestem.

Obiad szybki, ziemniaki szybko obrane, ugotowane, mielone odsmażane,

z cebulką, kapusta kiszona charsznicka, kminkiem posypana,

lekko na patelni przygrzana, uwielbiam te niteczki jej,cieniutko pokrojone...

10 komentarzy:

  1. Co nieco wpadło mi w ucho, gdy byliśmy u teściowej. Nie mój świat. I dobrze mi z tym.

    OdpowiedzUsuń
  2. No bo to nie jest dla ateistów i niewierzących.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tu tylko, na własny użytek, przegląd mediów sobie robię,
    które ostatnio jubileusze miały.

    OdpowiedzUsuń
  4. I ateista bywa, że czyta Biblię (ja np. jako literaturę) czy czyta opinie ludzi wierzących. Ale w RM programy publicystyczne brzmią "my jesteśmy fajni, wszyscy inni są źli oraz niedobrzy". Szerokich refleksji brak, są wielkie kwantyfikatory, najeżdżanie na wybrane grupy (młodzi bo głupi i co tam wiedzą, kobiety bo samolubne, niewierzący, politycy nie z PiS, itd, itp.). Teściowej to odpowiada, ale słucha sama. Nie wiem czy zauważa, że gdy włącza radio, inni wychodzą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Młodzi mają inne upodobania,innym językiem się posługują
    inne priorytety mają.
    Starzy,to "odklejki", że tak użyję młodych języka.
    Dziś w nocy, ciekawa dyskusja tam się toczyła,
    na temat słów zapomnianych i nie używanych dziś.
    Na tematy, tyczące religii czy polityki się nie wypowiem,
    bowiem sił na to nie mam
    i zawsze to jest dyskusja jak gadanie o gustach czy kolorach
    a ja czasu nie mam by się ze swoją obiektywnością narzucać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odklejki, mówisz. To w takim razie wiadomości w RM można słuchać głównie jako wieści z mchu i paproci.

      Usuń
  6. Nikt ateistom nie zabrania by biblię czytać ani też do radia dzwonić,
    i nieraz dzwonią,wolność jest,
    ale jeśli już zaczynają atakować, to każdy zaczyna się bronić.
    Logo radia wyraźnie wskazuje dla kogo ono jest.
    Kiedyś leżałam długo w szpitalu i na sali jedna pani była,
    która na full tego radia słuchała,
    tak oczywiście nie należy robić,
    Nie wolno wolności innym zabierać ani się ze swymi poglądami na siłę narzucać

    OdpowiedzUsuń
  7. @moniko, najlepiej samemu sprawdzić, porównać z innymi wiadomościami
    a nie sądzić po poszlakach czy domysłach
    czy plotkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że lepiej sprawdzać samemu. Zdarzyło mi się więc kilka lat temu posłuchać od czasu do czasu szczególnej wizji Polski według RM (zresztą zdarzało mi się też oglądać katolickie programy na TVP1 jeszcze przed erą PiS-u). Stąd wiem, że mi nie odpowiadała.

      Usuń
  8. Mnie polityka i wizja Polski z Chrystusem Królem na czele,
    nie bardzo pasuje.
    Ale fenomen, że ludzie jak spać nie mogą, wiszą na telefonie
    50 razy klikając by się dodzwonić i coś od siebie powiedzieć,
    to już tak.
    (Tak na marginesie)RM, ma swoich stałych komentatorów,
    którzy bez problemu się dodzwaniają.
    Czasem też mszy słucham i komplety na koniec dnia,
    jak i katechez i homilii ŚW. J P II.
    Przepisy kulinarne też ciekawe są jak i audycje ekologiczne.

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...