Moja lista blogów

wtorek, 10 października 2023

Co zmienić, co nie

 Co  mogę zmienić czego zaś nie,

prawie codziennie pytam się.

Na darmo się trudzić,

by zmieniać ludzi.

Niech każdy będzie, jakim być chce .

*





To taka otucha, na pogodę ducha.

 

Odwaga do Zmian

Dzień po dniu w Al-Anon II

na dzień: 10 października

    Droga do mojego rodzinnego miasteczka wiła się wzdłuż stromych zboczy. Jako dziecko często się bałam, że nasze auto nagle skręci i stoczy się w przepaść. Zwykle trzymałam za klamkę tylnych drzwi, próbując temu zapobiec. Byłam za mała, by zrozumieć, że moje działanie nie ma wpływu na tor jazdy samochodu. Jeszcze teraz często wykazuję podobne podejście do lęków mojego dorosłego życia i trwam przy daremnych działaniach. Al-Anon pomaga mi zaakceptować to, czego zmienić nie mogę, i zmieniać to, co mogę zmienić. Chociaż nie mogę kontrolować tego, w jaki sposób alkoholizm wpłynął na moje życie, nie mogę kontrolować innej osoby ani nie mogę sprawić, by życie układało się według moich planów, to mogę uznać swoją bezsilność i zwrócić się o pomoc do Siły Wyższej. Kiedy jestem kierowcą, odpowiadam za bezpieczne kierowanie na drodze obok przepaści. Ode mnie zależy także poważne podejście do mojego powrotu do zdrowia, praca nad moim nastawieniem, dbanie o umysł, ciało i duszę, dokonanie zadośćuczynienia, gdy kogoś zraniłam – krótko mówiąc: zmienianie tego, co mogę zmienić.

Przypomnienie na dziś

    Czasami jedynym sposobem oddzielenia tego, co mam zaakceptować, od tego, co zmieniać, jest metoda prób i błędów. Pomyłki mogą być szansą nabycia mądrości w rozeznawaniu różnicy.

„Gdy pojawia się kryzys lub gdy jakiś problem mnie przygniata, rozważę go w świetle Modlitwy o pogodę ducha i usunę jego żądło, zanim mnie zrani”.

Dzień po dniu w Al-Anon 

 codzienne-motywacje.pl

*

Wybieram się na zakupy, mielony gotowy, surówka takoż, tylko ziemniaki dogotuję,

kisiel cytrynowy z tartymi jabłkami

16 komentarzy:

  1. To co dobre i cieszy nie wymaga zmiany, niech trwa. Świata się nie zmieni, ale zawsze można zmienić siebie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno i na pewno, rzeczy i sprawy można zmienić,
      ale chorego psychicznie, czy alkoholika już nie.
      Tak przynajmniej uczą mnie medytacje,
      dlatego muszę zaakceptować chorobę syna i jego dziwaczne
      i drogie nałogi, co łatwe nie jest.

      Usuń
  2. Ależ ta Celińska pisze teksty... Powinny być obowiązkowo czytane na dzień dobry przez wszystkich, zwłaszcza przez polityków- Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Politycy to jakaś inna rasa ludzi jest.
      Kiedy tak patrzę na ich wystąpienia, to się zastanawiam,
      skąd oni siłę czerpią do tych zajadłych sporów
      i tyle nienawiści.

      Usuń
  3. Dużo słonka dzisiaj mam,
    złapię trochę i Ci dam.
    Niech Twe krzątania rozświetli
    cokolwiek by ludzie pletli.
    Taki mam oto plan.

    Spokoju :)

    Celińska mistrzem mistrzów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,, udany dzień miałam,
      zakupy przemyślane, nową mysz kupiłam, podświetlana,
      niedroga, 15 zł w bonie zarobiłam.
      Jeszcze sporo dzionka, może i bez słonka,
      ale z pogodą ducha, życzę.

      Usuń
  4. Poeta ze mnie marny,
    wieszczem nie zostanę.
    Za to psotny i figlarny,
    jakieś brawka dostanę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, brawka daję, bardzo się starasz.
      Emotikonek w komentarzach, nie umiem wklejać,
      wiem, że są takie ludziki z klaszczącymi dłońmi :)

      Usuń
    2. Masz wdzięczność i oklaski !
      Przewiduję wielkiej sławy blaski ;)
      Dzięki za serce i chęci,
      niech kram z wierszykami się kręci.
      Do dzieła Panowie i Laski

      Spokojnego miłego popołudnia dla Gospodyni i Gości

      Usuń
    3. Dzięki, bo ja dziś bez solniczki, pieprzniczki i cukierniczki.
      Jam " nie z soli ani z roli ale z tego co mnie boli"...
      jeszcze nie wyrosłam.

      Usuń
  5. Nie zmienisz .Dla mnie lepsi starzy wrogowie niż nowi .Bo wiem co od nich oczekiwać . 15 wybory i trzeba zagłosować .Ja i Baśka na partię rządzącą i ze słuszną racją ,bo jakiś socjal ludziom dają .Moje kochane bachory na kogoś innego .Zawsze głosuję jak nie w kraju to zagranicą .Teraz cudownie bo nie trzeba jechać do Hamburga i jest na miejscu .Wzeszłą niedzielę proboszcz się pytał kto by chciał zostać mężem zaufania i ja się zgodziłem ,pójdę po południu i będę przy liczeniu głosów .A że się kłócą to normalka .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idź do Taurona jeśli masz u nich licznik .W informacji pobierz druk do wypełnienia : Dane i podpis ÷ zgoda na przetwarzanie danych ,poczta elektroniczna + dowód i dostaniesz od Pisiorów 125 zł do końca roku 2023 .Nie jest to skomplikowane .Na każdy licznik 125 zł .

      Usuń
    2. Acha tu jest link https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.eska.pl/slaskie/tauron-obniza-cene-pradu-mniejszy-rachunek-gdy-spelnisz-jeden-warunek-aa-FQVx-nrPM-W8FY.html&ved=2ahUKEwjM3rqojOyBAxW-_rsIHa2aDH8QFnoECCwQAQ&usg=AOvVaw1IV5lEezmeXb8kijC4swY1

      Usuń
    3. Bogdan rozliczam się elektronicznie z tauronem,
      dostałam informację o obniżce na pocztę,
      ale nowych faktur jeszcze nie.
      Nie muszę nigdzie chodzić.

      Usuń
    4. Stawiają warunki, jeden z nich, to należy obniżyć zużycie prądu, w ciągu 3 miesięcy w 2023 r.
      U mnie to niemożliwe, gdyż synek wyświeca światło po nocach
      non stop.
      Jeśli wstanę i gaszę , to on jakby na złość, zaraz wstaje
      i znów zapala i tak wkoło macieju.
      Niech każdy głosuje jak chce, na tematy polityczne,
      nie zamierzam wypowiadać się, to drażliwy temat,
      a ja zdrowia nie mam.

      Usuń
    5. Polityka
      niech nosa tu nie wtyka
      A kysz!
      Do śmieci
      niech leci.

      Wola taka Gospodyni
      uszanujcie Goście mili
      Ewa

      Usuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...