Moja lista blogów

niedziela, 8 października 2023

Klucz do szczęścia


 

Z trudem zdobywam sobie  narzędzia,

by nie dopadła mnie psychiczna nędza,

Ucz się jeszcze babo ucz,

to do szczęścia znajdziesz klucz,

i radośnie będziesz żywot spędzać.

*

"_Moje życie jest cudem! Kiedy czułam się samotna i daleka od nadziei, przyprowadzono mnie do Al-Anon, gdzie nauczyłam się, że nie ma sytuacji naprawdę beznadziejnych. Inni też mają za sobą cierpienie borykania się z alkoholizmem kochanej osoby. Poznali także, co to frustracja, złość, rozczarowanie i niepewność, a teraz nauczyli się żyć w spokoju, a nawet w szczęściu. Narzędzia programu, dzięki którym można osiągnąć pogodę ducha, oraz zarówno dar powrotu do zdrowia, jak i wsparcie są do mojej dyspozycji. Tak jak zostałam przyprowadzona do Al-Anon, tak jestem przeprowadzana przez zdrowienie i nieustanną przemianę. Widzę, że cuda często dotykają mojego życia. Może zawsze tak było, lecz ja tego nie widziałam. Dzisiaj jestem świadoma wielu darów i cudów, ponieważ rozwijam swoją wdzięczność w działaniu. Dziękuję więc mojej Sile Wyższej zarówno za rzeczy małe, jak i za wielkie. Jestem wdzięczna za wyłącznik przy budziku, który daje mi szansę pospać jeszcze kilka dodatkowych minut, tak samo jak za dach nad głową, ubranie na grzbiecie, zdolność dawania i przyjmowania miłości.

Przypomnienie na dziś

    Kiedy znajduję czas na wdzięczność, odbieram lepiej świat. Dzisiaj będę cieszył się cudami wokół siebie."_

„Nawet najbardziej mrocznym momentom możemy stawić czoła z wdzięcznym sercem; jeśli nie za sam kryzys, to przynajmniej za wywołany nim – dzięki pomocy naszej Siły Wyższej – rozwój”.

... We wszystkich naszych sprawach 

 codzienne-motywacje.pl

 Medytacje'-08.10
Kiedy slysze, jak ktos na spotkaniu Al-Anon mowi, ze moge sobie pomoc, niezaleznie od tego,jak wielki jest moj ciezar i klopoty, mysle: "Latwo jest tak mowic temu, kto nic nie wie o moich przejsciach".

Zastosuje troche zdrowego rozsadku i zastanowie sie czy nie przesadzam robiac z blahostek potworne problemy, ktore tylko mnie wydaja sie niemozliwe do zniesienia. Wiekszosc z nas tak wlasnie robi od czasu do czasu. Na przyklad mozemy wyolbrzymiac nieporozumienia na temat pieniedzy i sprawy niewazne rozdmuchiwac do rozmaiarow ogromnych krzywd. Nie zdajac sobie sprawy, szukamy klopotow i jestesmy gotowe czepiac sie drobiazgow, o ktorych powinnismy latwo zapomniec, jezeli rzeczywiscie pragniemy spokoju ducha.


Rozwazanie na dzisiaj     


Jezeli z malych spraw nie robie wielkich problemow, moge uchronic sie od wielu smutkow. Walka o moje "prawa" przynosi czesto wiecej szkody, anizeli pozytku.


Jezeli rzeczywiscie cenie swoj spokoj, bede unikac robienia z drobnostek wielkich problemow. Ustepowanie i niezwracanie uwagi na male nieporozumienia dzieki cwiczeniom staje sie latwiej sze i daje wielka wewnrtrzna satysfakcje.



"Ilekroc czlowiek pragnie czegos bez umiaru, sam sprowadza na siebie klopot".

(Tomasz a Kempis)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Do serca i rozumu sobie biorę te rozmyślania i żyję dalej, normalnie.



42 komentarze:

  1. Szkoda że nie masz żadnej pomocy w jednym synu i dostaje grosze za to .Dlatego masz tak ciężko .Prawie to samo jest z moim siostrzeńcem po zmarłej siostrze .Teraz byłem to kupiłem mu opał na zimę .Bierze tę rencinę z ZUS i cienko przędzie .Ale jest w miarę samodzielny ,tylko wymaga czasami kontroli bo mieszkanie w krótkim czasie zapuści niesamowicie .Każdy ma jakiegoś bóla i go nosi . https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://samorzad.infor.pl/sektor/zadania/opieka_spoleczna/6305258,swiadczenie-wspierajace-jestes-opiekunem-do-10-pazdziernika-2023-r-otrzymasz-pismo-z-mops.html&ved=2ahUKEwiB2cjX0eaBAxXIgSoKHXz9BmYQFnoECBEQBQ&usg=AOvVaw0xwnRdrOS43qx-ykuX34li

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz go skopiować i wbić w Google .Nie wiem dlaczego się tu nie otworzył .Trzymaj się .

      Usuń
    2. Cały czas mam kontakt z tą placówką.
      Przepisy mają wejść dopiero od 1 stycznia 2024r.
      Władza może się zmienić do tego czasu.

      Usuń
  2. Każdy nosi jakiś krzyż, jakiś ból, jakiś oścień.
    Ja tu sobie drążę, jak mimo tego *pogodę ducha* zachować.
    Taki jest sens i cel, mojej tu pisaniny.
    Tu w komentarzach, linki nie są aktywne.
    Zajrzę,co tam polecasz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla jednych kluczem do szczęścia będą pieniądze, dla innych będzie to miłość, są i tacy dla których kluczem do szczęścia będzie życie.
    Nie ma klucza uniwersalnego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, dlatego szukam własnego kluczyka do niego.

      Usuń
    2. Hygge to sobie przeczytaj bo totalne bzdury że nie ma . https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://lubimyczytac.pl/ksiazka/3908684/hygge-dunska-sztuka-szczescia&ved=2ahUKEwi-0Ky82eaBAxVcg_0HHXHjCM8QFnoECBQQAQ&usg=AOvVaw34iTU40AFgfrgf1TTX-rK5

      Usuń
    3. Bzdurą są Twoje wynaturzenia, jeżeli nie rozumiesz słowa pisanego to powinieneś wziąć udział w korepetycjach dla rozumiejących inaczej.

      Usuń
    4. Bogdan, sam nie czytałeś a mi polecasz.
      Mieszkam w Polsce a nie w Danii.
      Są 3 filary do szczęścia,
      1 zdrowie'- jeszcze jakieś mam,
      2 rodzina'- udaną mam
      3 pieniądze'- nie narzekam, starcza,
      Jedynie choroba syna mnie zasmuca
      i odbiera pogodę ducha,( i kasę)
      dlatego nad tym pracuję.

      Usuń
    5. Nawet nie zajrzałaś .Hygge polega również na dzieleniu się radością z rodziną i przyjaciółmi, na poświęcaniu im czasu i uwagi, a także wspólnym jedzeniu. Zapraszaj bliskie osoby do siebie na niezobowiązujące spotkania, pozwól im pomagać w kuchni, starajcie się gotować i jeść razem .Masz Google poczytaj sobie .Użalasz się nad sobą wszystko robisz sama ,a nie na tym się to kończy .Zacznij żyć kobieto ,zawsze to wszystkim mówię .Weekend się kończy .Zajrzę tu w piątek może będzie luźniej .Masz wejście na pierwsze pogaduchy .Czasami coś tam wieczorem skrobne . Dobrej nocy .

      Usuń
    6. Dobra,dobra, już mnie na pogaduchy nie zapraszaj,
      gdyż wielokrotnie byłam przyjmowana i usuwana,
      więcej moja mysz tam nie zaklika.
      Gotować muszę sama a chory nie lubi ludzi w domu,
      źle to na niego działa
      ale, to niezrozumiała dla Ciebie sprawa i już Ci mówiłam,
      że ten blog nie jest dla Ciebie.
      Nie zawracaj sobie mną głowy.

      Usuń
    7. Przecież zaglądasz .A byłaś usuwana bo masz wahania nastroju jak młoda dama przed pierwszą menstruacją .Za dużo się bujam w tym świecie ostatnio ludzkich nieszczęść :depresji ,schizofrenii , toksycznych frustracji i innych przypadłości ludzkich . Jeśli wierzysz w medytacje rób to częściej .

      Usuń
    8. Już dawno Ci mówiłam że ten blog nie jest Ciebie,
      unikaj tematów depresji, schizofrenii, gdyż to źle na zdrowie
      wpływa.
      Bardzo się starasz, linki podajesz, szkoda twojej energii.
      Odpocznij sobie ode mnie.
      Twoje forum jest o dupie maryni,
      wszystkim znane z tego że prrzyjmujesz a potem nagle
      usuwasz.I kto tu ciotę ma?

      Usuń
    9. To nie ja usuwam Ciebie ja jestem tylko administratorem .Na pewno na tamtym forum nikt Cię nie obgaduje bo masz wgląd . I takie zachowanie nie było tolerowane .A Ty pozwalasz na prywatę .Nawet takim blogu pojawiają się dziwni ludzie co się snują za mną .I jak stąd odejdę to też ich nie będzie .Tu też dużo się nie dzieje bo się nad sobą użalasz jedynie i szukasz pocieszenia .A życzliwych ludzi odtrącasz i to na wielu forach .I to nie jest pojedynczy przypadek ,gdzie rozmawiasz sama ze sobą bo innych już wkurzyłaś na maksa i przestali z Tobą rozmawiać .Nie mój problem bo starych drzew się nie przesadza ,ale zawsze można wypuścić zielone liście ,jeśli rozumiesz o co chodzi .Wiesz gdzie mnie znaleźć ja Ci serca nie ukoję .Mam swoje priorytety .Pa .

      Usuń
    10. Bogdan, sama dla siebie jestem najlepszym przyjacielem.
      Jeśli jesteś mną zmęczony, nie wchodź, nie pisz,
      bo stajesz się upierdliwy a ja na pierdoły czasu nie mam.

      Usuń
    11. Potwierdzam, to ja zawsze Cię usuwałam i na prośbę Bogdana Cię dodawałam, pozdrawiam- Dana.

      Usuń
    12. Ależ Danusiu nie musisz się tlumaczyć .Ulka zachowywała się nie ładnie wobec Ciebie i czasami to była gruba przesada .Zresztą miała takie napada nie tylko do Ciebie .Ale ja mam dobre serce ,zwłaszcza do kobiet .

      Usuń
  4. Mądry człowiek to zrozumie, ciekawe czy do Bogdana to dotarło?

    OdpowiedzUsuń
  5. Edwardzie, kto nie miał *takiej choroby * w rodzinie,
    ten nie pojmie i wcale nie musi sobie tym głowy obciążać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie będę Cię pocieszał, bo nic Ci z tego nie przyjdzie, wiedz jednak, że nie są mi obce trudności w pokonywaniu innych chorób. Trzeba to jakoś znosić, choć bywa, że sił nie starcza, ale trzeba "walczyć".

      Usuń
    2. A jak walczyć Edwardzie ? Jakieś slogany bez pokrycia .Jakie masz doświadczenia z schizofrenikami lub niepelnosprawnymi ? Po co tu wlazłeś bo ci się nudzi i mnie zobaczyłeś .

      Usuń
  6. Napisałaś Urszulo do B. : „ten blog nie jest dla ciebie”, „nie zawracaj sobie mną głowy”, „odpocznij sobie ode mnie”. Grzecznie i asertywnie poprosiłaś o oddalenie się. Czy podziała? NIE.
    I masz babo placek, który sobie sama wcześniej upiekłaś.
    Teraz nie poddałaś się umizgom, jesteś niepokorna, masz swoje zdanie oj! oj! będziesz oceniona surowo na Obgaduchach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szybka jesteś w usuwaniu, najważniejsze, że Ty czytasz, może coś dotrze :) Będę patrzeć na rozwój wypadków, popcorn i orzeszki mam pod ręką.

    OdpowiedzUsuń
  8. O, przepraszam bardzo, pomyłka! Nie usunęłaś, tylko Twoja strona odświeża się u mnie z opóźnieniem. Sorry jeszcze raz. Pozdro.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikogo nie usuwam, póki co komentarze mam niemoderowane
      ale coraz więcej anonimowych, wścibskich, ciekawskich
      tu się pcha a mysz mi ledwo dycha i klawiatura padła.
      Komentarze tyczące zaczepek osobistych,
      będę zmuszona usuwać.
      Jeśli kto kiep to mój blog nie na jego łeb.
      Ploty nie tu, anonimko.

      Usuń
    2. Postscriptum to nie jest żaden anonimowy nick .To pani w kapeluszu Ta ,aktualnie pod nickiem noitak .Od paru lat odgania wszystkie kobiety ode mnie .Już się do niej przywiazałem 🤣 A pan edward to nie kto inny tylko aktualny e cos tam .Piszący pod nickami friend_of_women ,maszkaroni ,pierwysort , rowerowy_maniak ,byc_czlowiekiem_321 ,co_mi_w_duszy_gra ,mala_cicha_myszka i parę innych .Te ostatnie naprodukował jak dostał bana .Brakuje tu jeszcze nasturcji i by był komplet zaburzonych ludzi .Tak że się nie martw Urszula .Ty jesteś całkowicie zdrowa .Miłego poniedziałku .

      Usuń
    3. Postanowiłem zagłębić się bardziej w forumowe bla, bla, bla.
      Myślałem, że będzie to stracony czas, ale gdzie tam, by poznać człowieka to należy czytać co wypisuje i chce przekazać innym. Do pewnego momentu mnie to śmieszyło, później zniesmaczało by na końcu nie...domyślacie się. Prostota przekazów Bogdana jest porażająca, trochę wklejek z neta, a od siebie co??? A no! Jedno i to samo, "biegają za mną, podejrzane nicki, oni to, oni tamto..." Weź się chłopie ogarnij i zasięgnij porady psychologa, zboczony PSYCHOLU! Przepraszam za dobitne słowa, takie jest twoje Bogdanie resume, ale nawet i ja, niespotykanie spokojny człowiek mam prawo do uniesień.

      Usuń
  9. Jakie plotki mi zarzucasz? Weśśś ;) uświadamiam ci, że narobiłaś sobie sama bubu wchodząc bez rozpoznania w pewne relacje. Twoje sprawy, twoje kłopoty. Teraz będziesz miała takie wpisy B. jak ten powyższy z działki obgaduchy do poduchy czyli pan B czyta ze szklanej kuli :)))) po prochach. Będzie śmiesznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starzejesz się już to widać .Nie. jarzysz pewnych spraw .Jeszcze na forum Kraj byłaś rezolutna teraz zostałaś samotna i to straszne w Twoim wykonaniu .Już nikt się nie załapie na Twoje rzewne gadki .Sama zresztą wiesz .A można było Cię polubieć .A tak zostaną po Tobie takie wspomnienia - była sobie kobiecinka - i się zbyła .Niczego się nie potrafisz nauczyć ,a szkoda .Smuteczek.

      Usuń
  10. Ludzie, zastanówcie się nad tym, co tu wypisujecie!
    Tytuł wpisu brzmi: Klucz do szczęścia!
    Do czego to podobne!
    I po co mi to czytać i tolerować?
    Ciągle Wam mało tych oskarżeń i osądzeń?
    Nie tu na to miejsce jest!

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz rację, niepotrzebne te wynaturzenia. Wracając do tematu, a może zamiast klucza do szczęścia zastosować wytrych? Metoda trochę przestępcza, ale odnosi pozytywny skutek, też otwiera...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wytrych źle się kojarzy, wolę kluczyk.
      Słowa piosenki są piękne.

      Usuń
    2. Kluczyk do szcześcia leży w Twoim sercu .Tylko czy gotowa jesteś go otworzyć .Amen .

      Usuń
  12. Kiedyś lubiłam Krajewskiego, ale tak mnie zniesmaczył swoim postępowaniem w stosunku i do zespołu, i do rodziny, że mam żal i jakąś niechęć do niego. Ale piosenki Czerwonych Gitar zawsze będą piękne- Basia
    Ulka, hasło przewodnie: Trzymajmy się, nie dajmy się!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ważne kto śpiewa, w tym przypadku najważniejsze są mądre słowa Agnieszki Osieckiej
      a wykonawców podałam dwóch.

      Usuń
    2. Wiem, ale to nie zmienia faktu, że face Krajewskiego na czołówce, i że jedno zdanie o nim mogę wtrącić. A istotny komentarz do postu, to ostatnie w komentarzu tym zdanie- Basia

      Usuń
    3. To samo zrobił jak mój szwagier .Nie przyznał się do własnej córki i wcale nie żałował .Piosenki bardzo ckliwe ,wolałem Klenczona .Pozdrówka .

      Usuń
  13. "Nie dajmy się, trzymajmy się, nieznacznie rozmnażajmy się,
    ferajny nadzwyczajne dwie, to ja i ty - olé!
    Śpiewajmy te zwroteczki dwie, nie ściśle tajne, wcale nie,
    zwyczajne, fajne słowa te, choć nie Heine pisał je..."

    OdpowiedzUsuń
  14. Szczęście? Nie oczekiwać wielkiego bum!, ale zbierać okruchy większe i mniejsze każdego dnia. Polecę banałem: śmiech dziecka, piękny widok, obcowanie z przyrodą, ludzka serdeczność, sukcesy bliskich i przełamanie własnych słabości. Celebrowanie wdzięczności. Trzymaj się.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale tu jest wesoło Urszula .Te same mordki w swojej exstazie .Za każdy wpis powinnaś pobierać opłatę .Ludzie to mają mnóstwo czasu na to 🤣🤣🤣🤣🤣

    OdpowiedzUsuń
  16. Dla Gospodyni:

    Słów ciepłych pęk Ci posyłam
    (zbyt wiele nie nawijam)
    Krótko: byś miała siłę z rana
    do uśmiechania
    i piękny okruch szczęścia złowiła :)

    Dobrej nocy

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję za wierszyk i życzenia.
    Odwzajemniam.
    Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...