Moja lista blogów

środa, 18 października 2023

Niebieski anioł

 Rozanielona bardzo byłam,

kiedy go sobie kupiłam.

W ogródku  posadziłam

(Znaczy się , powojnik, anioł niebieski)

Radosna wówczas byłam,

schizofrenia nieobecna była.

O powojnikach zawsze marzyłam.



Potem na biało,ten klematis widać,

choć na  niebiesko kwitnie,,

jakoś dziwnie na zdjęciach się wyświetla,

Te fotografie odtworzyłam z albumu,

Podpory z wikliny robiłam


 



To był rok 2004, 2005?

kiedy, sprawności , w lewej  nodze się pozbawiłam

wcześniej  , w 2003 pod auto wpadając.

Jeszcze o schizofrenii najstarszego syna,

nawet ptaszki nie śpiewały.

Do szwagra latali, do Calgary

i tam sobie zarabiali

*

Dziś na "_Nocnych światłach"_

coś o aniołach ma być .

Zatem link podaję, ale to późno w nocy  jest 

 (12) RADIO PLUS

Przypomnienie na dziś

    Zamiast zakładać, że poniosłem porażkę, ponieważ pobieram jeszcze raz trudną lekcję, mogę przyjmować doświadczenia jako część długotrwałego procesu zdrowienia, który wymaga powtórek i ćwiczeń. Mogę zaufać, że ostatecznie wyuczę się tak dobrze, iż zdrowe, pewne reakcje staną się automatyczne.

„Ludzki umysł zawsze czyni postęp, lecz postęp ten ma kształt spirali”.

Madame de Staël 

 codzienne-motywacje.pl

...

Makaron  z sosem pomidorowym, na kościach wygotowanych z mięska

obranych, i do tego je dodając,

ogórek do  tego konserwowy, z własnych zasobów

Lecza narobiłam z papryk i cukinii,

na kilka dni starczy.

11 komentarzy:

  1. "Przepiękna, polska odmiana o błękitnych kwiatach średnicy około 12cm, z lekko pokarbowanymi brzegami, w środku których znajdują się żółtozielone pylniki na białych nitkach. Kwitnie bardzo obficie od połowy czerwca, nawet do sierpnia, tworząc gęstą ścianę kwiatów. Osiąga wysokość 3-4m. Wymaga silnego cięcia (na wysokości ok. 20-50 cm nad ziemią). Rewelacyjnie rośnie i kwitnie na każdej wystawie. Preferuje stanowiska, żyzne, stale wilgotne i przepuszczalne. Doskonale nadaje się do uprawy przy ogrodzeniach, kratkach, altanach i różnego rodzaju podporach ogrodowych. Może wspinać się po naturalnych podporach np. krzewach liściastych lub iglastych oraz krzewinkach nie wymagających silnego cięcia. Jest doskonałą rośliną do uprawy w pojemnikach, dzięki temu może stać się przepiękną ozdobą balkonu i tarasu.

    Nagrody:
    - złoty medal na Plantarium'1992; Award of Garden Merit RHS .Cudny Urszulka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Do tej pory go mam, choć przez mój ogródek przyblokowy,
    różne przekopy przeszły, łącznie z koparą
    cały wywracając do góry nogami.
    Kiedyś może pokażę, jak to było, gdyż uparta jestem
    i przy tym skrawku ziemi wykupionym przed blokiem,
    jakoś trwam.
    Dziś w "_nocnych światłach"_, o aniołach ma coś być.
    Godz 23.00, początek, na stacji,https://www.facebook.com/PlusRadio

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna nazwa dla pięknych kwiatów. Ale solidną i pracochłonną podporę zrobiłaś- Basia

    OdpowiedzUsuń
  4. To pierwsza podpora była, potem inne robiłam,
    po latach sama się dziwię, skąd tyle sił miałam.
    Wszak inne powojniki jeszcze dokupiłam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak widzisz, Bogdan, kameralnie się zrobiło,
    trolle nie atakują, przestały Cię śledzić.
    Odpoczynek od nich, tu masz
    i oby tak dalej było.
    Może kiedyś na fora powrócisz.
    Dla mnie, mogą nie istnieć, gdyż niczego nie są warte.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U Ciebie się wypoczywa .Spokój kwiaty pięknie .Dzisiaj moja kumpela załapała bana z ematki .Wdała się niepotrzebnie w dyskusję i bec .Krótko bo do końca miesiąca .Wytrzyma bo była trochę uzależniona .Myślę że trochę tu oczu zagląda i w sensie pozytywnym .Masz najfajniejszego bloga na tym globie i cieszę się że Ciebie poznałem .Co te fora znaczą i anonimowe nicki
      .Dobrej nocy Urszulko.

      Usuń
    2. Dzięki za komplementy, nie wiem jak długo pociągnę tego bloga.
      To jednak trochę wysiłku wymaga.
      Na forach się nie wypowiadam, nie potrzebuję tyle gadać.
      Czytam, radia słucham, tv oglądam i starczy.

      Usuń
  6. Jedynie to forum lubię czytać i do mnie jego treść trafia:
    https://forum.gazeta.pl/forum/w,50394,176811748,176811748,Wszystkim_jebacpis_bolszewikom_ku_pamieci_.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytaj sobie te komentarze pod tym linkiem .Już walczą o emerytury 13 ,14 precz .Może podatki emerytom znieść ,ale one zniesione .Tylko bogaci mają je .Wiec komu te podatki .Ja zrobiłem wszystko ,teraz w rękach polityków mojej frakcji . Pożyjemy zobaczymy . https://www.salon24.pl/newsroom/1333023,co-dalej-z-800-plus-pis-nie-zostawil-pieniedzy

      Usuń
    2. Za dużo tego rozdawnictwa, tych 500 plus. Mi niewiele 13 i 14 daje,
      wobec tej inflacji i ciągłych podwyżek wszystkiego.
      Kto ma wyższą emeryturę, 14 nie dostaje.
      Moje dzieci na pewno na pis nie głosowały.
      Inne spojrzenie mają, niż my dziadersi.

      Usuń
    3. Daj im Boże by było lepiej .Tobie i im .Moje też głosowały inaczej .Czas pokaże kto miał racje .Jeśli Ty to negujesz .

      Usuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...