Moja lista blogów

niedziela, 15 października 2023

Wybory i referendum 2023

 Biało czerwono, czerwono biało.

cóż to wieczorem będzie się działo.

Będzie śmiech, będą łzy,

my wygrani, przegrani wy.

Kilka kwiatków, tak mi powiedziało.

Zdjęcie wyżej z wczoraj.

A te niżej z lata, kiedy mi kwitła jukka karolińska i stara czerwona róża, nie do zdarcia.



Wyboru  każdy z nas  dokona,

potem  będzie skakał lub konał.

Jeśli wybór zły,

pogryzą go psy

i będzie cierpieć, śledziona.

 *

Urna się otwiera,

dla obywatela .

Zostaw ślad,

będziesz rad,

że kogoś wybierasz.

*

Odwaga do Zmian

Dzień po dniu w Al-Anon II

na dzień: 15 października

    Odkryłem, że przebaczanie to forma odsunięcia się 24 najbardziej wypełniona miłością. Zamiast myśleć o przebaczeniu jak o gumce czyszczącej czyjeś plamy czy jak o młotku, którym uderzam, oznajmiając komuś: „Niewinny”, myślę, że przebaczanie jest jak nożyczki. Używam ich do przecinania nitek uraz, które mnie przywiązują do problemu lub dawnych zranień. Uwalniając się od uraz, daję sobie wolność. Kiedy jestem trawiony negatywnymi myślami o zachowaniu innej osoby, tracę skupienie wewnętrzne. Nie muszę tolerować tego, co uważam za niedopuszczalne, ale pogrążanie się w negatywnych myślach nie poprawi sytuacji. Jeśli jest potrzeba działania, mam wolność, by działać. Jeśli jestem bezsilny i nie mogę zmienić sytuacji, powierzę to mojej Sile Wyższej. Dzięki rzeczywistemu pozostawieniu sprawy odsuwam się i przebaczam. Gdy moje myśli są pełne goryczy, strachu, użalania się nad sobą i marzeń o odwecie, bardzo jest tam mało miejsca dla miłości i cichego głosu wewnętrznego, który mnie prowadzi. Jestem gotowy kochać siebie na tyle, by przyznać, że urazy hamują mój rozwój, i by pozwolić im odejść.

Przypomnienie na dziś

    Za każdym razem, gdy zaciskam pętlę uraz wokół czyjejś szyi, w rzeczywistości duszę samego siebie. Zamiast czegoś takiego, dziś będę ćwiczył umiejętność przebaczania.

„Jakaś część mnie nadal kurczowo trzyma się starych uraz, ale wiem, że gdy przebaczam, moje życie staje się lepsze”.

... We wszystkich naszych sprawach 

 codzienne-motywacje.pl

>>

Schabowy gotowany w sosie koperkowym, pure ziemniaczane, surówka z marchwi,

sernik przyniesiony z parapetówki

16 komentarzy:

  1. Pamiętajmy, że do godz 21.00, obowiązuje cisza wyborcza
    i kto ją złamie czy zakłóci, sam za siebie odpowiada.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlaczego na nie . https://www.salon24.pl/newsroom/1331864,zamordowal-nauczyciela-we-francji-przed-laty-uniknal-wydalenia-do-rosji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważaj co dziś piszesz, raczej usuń to, gdyż nie wolno dziś agitować czy na tak czy na nie.
      Dwa długie filmy oglądnęłam wczoraj o tym w polskiej telewizji.

      Usuń
    2. Oj bez przesady .Zawsze byłem na nie jeśli o chodzi o zachowania emigrantów w obcym kraju .Jesteś gościem szanuj ten kraj który dał ci schronienie i opiekę .Trzymaj się Ula .

      Usuń
  3. Tu będę głosował 187

    Hanower
    Stilleweg 12 B, 30655 Hannover .Miłej niedzieli lub bardzo miłej po 21 wieczorem .Pozdrawiam Uleczko .

    OdpowiedzUsuń
  4. Twój wpis, twoje konto, twoja odpowiedzialność :)
    Trzymam się sprzętów, krzesła, podłogi, nie puszczam się.
    Po śniadaniu pójdę oddać głos:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytam, że wszędzie duża frekwencja, kolejki.
    Z rana był luz.Wkrótce będziemy wiedzieć jak się Naród wypowiedział.

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie Urszula. Ja siedzę w komisji a jest godzina 12 .Ile egłosów nieważnych .Po co ludzie przychodzą na wybory .Może się rano zwlekę do pracy .Więcej optymizmu .Miłego poniedziałku Bogdan .

      Usuń
    2. Już dzielą koryto jak głosy nie policzone .Same liczenie do referendum to parę godzin w Polsce .A gdzie zagranica ? To są sondaże ,a nie każdy brał w nich udział .Jest jeszcze prezydent spoko .

      Usuń
  7. Gorąco się zaczęło i będzie, nie na moje nerwy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Po wyborach, straszny fizyczny głód,
    do pieczenia pizzy i frytek, z łóżka mnie zwlókł.:)
    Opicie, wzmaga łaknienie, jako emocje i stres,
    zapewne to wiesz i dalej jesz.:)

    OdpowiedzUsuń
  9. No cóż, wybrała i wygrała "_zagranica i ulica"_
    i będą sobie rządzić teraz.

    OdpowiedzUsuń
  10. Taka uroda kulawej klawiatury, że robi mi spacje i dziury:)
    A ta ekranowa tak malutka się zrobiła, że przez lupę patrzeć,
    ale jakoś daję radę pisać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niemiaszki się cieszą, nóżkami przebierają,
      że wreszcie ziemie utracone,całkowicie odzyskają.
      Lidle, kauflandy aldiki, rossmany tu mają, a ciągle im mało.
      Ruskie takoż, ze swoim Putinem,
      jak zdobędą Ukrainę, to sięgną po naszą krainę.
      Wspomożenie wszak, w Polaczkach wybranych, mają.

      Usuń
  11. Nowy rząd, ciekawe spojrzenie tu:
    https://forum.gazeta.pl/forum/w,50394,176809859,176809859,Bedziemy_mieli_rzad_.html

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...