Moja lista blogów

niedziela, 1 października 2023

Dziwna niedziela


Dziwna ta dzisiejsza  niedziela, 

gdyż na forach się udzielam,

choć nie planowałam

i się od nich odcięłam .

Jeszcze te manify, kraj na dwoje rozdziela.

*

 Z gruszek zrobiłam tarte tatin,

na dowód, że się nie lenię.

Przykryłam ciastem murzynka,

gdyż francuskiego ani krzynka.

No i sobie z mężem jem. 

 Wpierw te gruszki na patelni prażyłam, z odrobiną masła, oleju, cukrem i goździkami,

sos  wydzielony, odlałam do ciasta.

Potem je ciastem murzynkowym zalałam na tej samej patelni

i do piekarnika wrzuciłam,

a po upieczeniu, na drugą stronę przewróciłam.

Takie tarte tatin, można z różnych owoców robić.

Zazwyczaj ciastem francuskim, trzeba je przykryć. 

Ale przecież można i innym i zapiec.

Akurat gruszki w nadmiarze mam,

to wykorzystałam.

A teraz je  obieram i do słoików robię,

2 czy 3 gruchy na jeden słoik.

W zimie jak znalazł.

*

" Nagle staję się świadoma gonitwy myśli atakujących mój umysł i nabierających niebezpiecznej prędkości: wspomnień, złamanych obietnic, strachu o przyszłość, niezaspokojonych oczekiwań wobec siebie i innych ludzi. To znajomy chaos, łatwo go teraz rozpoznaję. Jest to sygnał, że właśnie teraz przestaję kierować swoim życiem. W takim czasie błogosławieństwem jest telefon do kogoś. Proste uświadomienie sobie chaosu natychmiast go zmniejsza. Wycofuję się, robię krok poza to szaleństwo, a ono natychmiast odchodzi i rozprasza się na te nieprzeliczone kierunki, z których przybyło. Te „fragmenty” chaosu wracają na swoje właściwe miejsce, gdzie mogę je pozostawić albo zdecydować się na konfrontację z każdym z nich z osobna i we właściwym czasie.

Przypomnienie na dziś

    Jeśli problemy się pojawią, spróbuję je sobie uświadomić – a potem stworzyć trochę duchowej przestrzeni pomiędzy problemami a mną samym. Jeśli jestem w stanie porozmawiać o nich z inną osobą, to nadal będę pomniejszać ich władzę nade mną. Rozeznanie, że moje życie nie poddaje się kierowaniu, to pierwszy krok do zapanowania nad nim.

„...Gdy coś wychodzi na jaw, traci nad nami władzę”.

... We wszystkich naszych sprawach"

codzienne-motywacje.pl

Gonitwy myśli już nie mam, ale musiałam dwa razy na browar mu dać ,

schizofrenikowi, własnemu synowi, bezczynnemu pasożytowi .

 Jak tu szczęśliwym być, kiedy on wszystkie zasoby mi odbiera,

a niech to jasna trafi cholera.


~~

Dziś na obiad bryzole miałam z mięsa wieprzowego,

nad nimi się znęcałam, bijąc, tłukąc i siekając, by miękkie były.

Cebulę i czosnek poszatkowany w nie wciskając.

Oddzieliłam je od szynki a farfocle zagotowałam.

Jutro pierogi z mięsem będą.

Oczywiście kapustka gotowana, kminkiem przyprawiona  i purre ziemniaczane do tego.

10 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za szybko poszło .Po co przenosisz wiadomości ze swojego bloga po jaką cholerę .Ktoś nadał jakaś żmija .I pozakladali bany .Mnie najdłużej .Można było inaczej zrobić ,ale to chora moderacja .Nawet e-zybi vel friden vel maszkoaroni .Bo to jedna i ta sama też dostał .Może zamiast mnie chwalić to napisz do moderacji by mi skrócilii ten sam wpis . Forum @agora.pl .Siema .

      Usuń
  2. Jesteśmy dorośli i każdy sam za siebie odpowiada.
    Gdybyś tu się nie pożalił, że do końca roku masz bana,
    to ja również na fora bym nie wchodziła,
    by zainteresowanych, zaniepokojonych Twoim zniknięciem ,
    o tym poinformować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale to co tu rozmawiamy to się nie wyciąga na inne fora .Moi znajomi i tak wszyscy wiedzą .Trochę nie w porządku tak klepać .Sama widzisz ,że na tym niszowym forum ktoś się pojawił nocą i wyjść nie może .Nie możliwe ze bez donosu .Wszyscy mają krótką blokadę ,ja długą jakby musiał cierpieć za dawne lata .Choć swoje odsłùżyłem .I żadne rzeczowe argumenty i rozmowy z tym adminem co przyszedł teraz na 50 nie mają sensu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie że wychodzisz na inne fora i rozmawiasz z ludźmi .Bardzo Cię cenię i już się nie gniewam .Urlop się skończył z banem .Ale to pierwszyzna .Trzymaj się i nie daj losowi .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby nie przez maila i Google to też nie mógł bym pisać . Miłego dnia .

      Usuń
    2. Miłego dnia, nawzajem.
      Już tam nie będę wchodziła,, gdyż żadna ze mnie pięćdziesięciolatka.

      Usuń
    3. E gadasz byle gadać .A kto na tym forum ma 50 lat .Jedyna tylko osoba i Ty dobrze o tym wiesz .Przecież każdy może pisać .Szkoda że to forum takie się zrobiło ,a chciałem by były fajne rozmowy i kameralne .Moja wina że pomimo moich starań coś spieprzyłem ,mając taką praktykę i doświadczenie na tych stronach GW .Moja wina to przepraszam ech .

      Usuń
    4. Większość ludzi uważa, że niesprawiedliwie masz bana.
      Niech się wypowiedzą, może admini poczytają i Cię odblokują. .

      Usuń
  5. Nowego nicka możesz sobie założyć i po problemie.

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...