Moja lista blogów

niedziela, 13 listopada 2022

13 listopada, 13 jako liczba

 

Nie w listopadzie ale trzynastego

w niedzielę się urodziłam do tego.

 Tacy są leniwi ponoć,

tak o nas mówiono.

 W ten sposób podkopywano moje ego.

*

Zatem trzynastego listopada,

leniuchuję, nic nie gadam.

Nie idę do kościoła,

choć dzwon już wołał.

 Szpilki w nodze,

mam na uwadze.

 Jak liść jesienny na glebę spadam.


 
https://pl.wikipedia.org/wiki/13_(liczba)

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 13 listopada

Pewnego razu przyszła do Al-Anon nowa osoba pełna zmartwień
i niepokoju.Była ona chętną uczennicą studiowała Stopnie i
próbowała je stosować."Cudowna przemiana",(taka na która
wszyscy czekamy)zaszła w niej całkiem szybko i wszyscy byli tym
zaskoczeni.Pewnego wieczoru poproszono ją o wypowiedź.
"Bardzo pragnęłam zrozumieć program,więc czytałam wszystkie
Stopnie od razu,zamiast pracować nad każdym z nich po kolei.
Jedno słowo w Stopniu Jedenastym powstrzymało mnie:medytacja.
Każdego ranka na dziesięć minut siadałam na uboczu i próbowałam
skupić moje myśli na jednym przedmiocie,rozmyślając o wszystkich
jego cechach elementarnych.Najpierw koncentrowałam moje myśli
na dniu,który ma nastąpić.Mówiłam:>>Oto jest dzień pełen godzin
i minut,w którym jeszcze nic się nie wydarzyło.Nie popełniłam
jeszcze żadnego błędu,nie cierpiałam z powodu jakiegokolwiek
kłopotu<<wtedy jednak zaczęłam myśleć o tym co się wydarzyło w
dniu,który minął i przeżywać jeszcze raz minione okropności.
>>Stop<<powiedziałam,<<Zgubiłaś kierunek medytacji<<-i z
powrotem skoncentrowałam się na rozmyślaniu na temat tego
jednego nieskażonego niczym dnia.Ponownie moje myśli podążyły
w innym kierunku: obawa o jutro.Raz jeszcze zawróciłam je z
powrotem do spraw dnia dzisiejszego i jego nieograniczonych
możliwości.
Stopniowo było mi coraz łatwiej koncentrować się na jednym
pojęciu bez odbiegania do myśli o urazach i obawach.Jestem
przekonana że te medytacje dają mi poczucie tego,co się
rzeczywiście w moim życiu wydarzyło.W medytacji pomagają mi
Stopnie,Modlitwa o Pogodę Ducha i inne duchowe idee.To
rzeczywiście skutkuje".

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Schab duszony w sosie pieczeniowym, ziemniaki cebulką prażone, sałata z winegretem, budyń waniliowy, banany, gruszki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...