Moja lista blogów

środa, 9 listopada 2022

Bierz życie jakie jest (3)

 Przeglądarka wiedzie do Krawczyka,

 jedno zdanie w tekście wytyka.

Kiedy był ostatni taniec? 

Na starość tylko różaniec?

 Przecież w kolanku ciągle coś strzyka.

 



Kto zapomni, Ty czy ja?Komu będzie kiedyś żal?Nie pytaj, przecież wieszBierz życie jakie jestJuż nie zmienisz teraz nicNie przewidział tego niktŻe nasz niezwykły senJak mgła rozpłynie się
Zatańczysz ze mną jeszcze raz, ostatni razNim skończy się ten bal nadzieiIskra błyśnie w nas i zgaśnie w nasJak niepotrzebna łzaZatańczysz ze mną jeszcze raz, ostatni razNim skończy się ten bal nadzieiIskra błyśnie w nas i zgaśnie w nasJak niepotrzebna łza
Pa, pa, pa-pa, pa-raPa, pa, pa, pa-pa, pa-ra
Zatańczysz ze mną jeszcze raz, ostatni razNim skończy się ten bal nadzieiIskra błyśnie w nas i zgaśnie w nasJak niepotrzebna łzaZatańczysz ze mną jeszcze raz, ostatni razNim skończy się ten bal nadzieiIskra błyśnie w nas i zgaśnie w nasJak niepotrzebna łza
Pa, pa, pa-pa, pa-raPa, pa, pa, pa-pa, pa-ra
Zatańczysz jeszcze raz
Dziękuję bardzoDziękuję bardzo
Źródło: Musixmatch
Autorzy utworu: Slawomir Sokolowski / Adam Jarek
 
***

 24 godziny na dobę - listopad dzień 9
Myśl przewodnia AA
Myślę, że rozstałem się też ze swoim negatywnym nastawieniem do życia i ludzi. Na wszystko zwykłem kiedyś patrzeć nader krzywym okiem, a większość swoich drogich bliźnich uważałem za pozerów i cwaniaków. Sądziłem, że dobra jest na świecie niewiele - za to mnóstwo obłudy i niesprawiedliwości. Starałem się nikomu zbytnio nie ufać, w obawie, że mógłbym zostać wykorzystany lub wystrychnięty na dudka. Cechowało mnie asekuranctwo i sceptycyzm. Teraz uczę się postawy pozytywnej. Próbuje ufać ludziom doszukiwać się w nich dobra. Wierzę w miłość, prawdę i uczciwość i coraz częściej je zauważam. Staram się sam nie przysparzać ludziom zmartwień i nie sprawiać im zawodu. Życie wydaje mi się nie tylko znośne, ale wręcz przyjemne, ciekawe i warte zachodu.

Pytanie: Czy jestem pozytywnie nastawiony do rzeczywistości?
Medytacja
Ujrzyj w Bogu swego Największego Przyjaciela i zachwyć się cudem przyjaźni. Okaż Mu nie tylko swoje uwielbienie, posłuszeństwo i wierność, lecz także gotowość do partnerskiej zażyłości i współpracy. Uwierz, że możecie działać razem - On będzie pomagał tobie, a ty Jemu. Modlitwa nabierze dla ciebie nowej wiarygodności i sensu, kiedy uświadomisz sobie, że twoja Siła Wyższa liczy na ciebie tak samo, jak ty liczysz na Nią.
Modlitwa
Modlę się, abym myślał o Bogu jako moim Przyjacielu.
Modlę się, abym czuł, że działam dla Niego i wspólnie z Nim.
Refleksje - listopad dzień 9
Refleksje

..W KRĘGU ŚWIATŁA

Jasne światło spłynie na nas wszystkich – kiedy tylko przejrzymy na oczy… Konstruktywna medytacja to pierwszy wymóg, jakiego trzeba dopełnić, by w naszym rozwoju duchowym uczynić kolejny krok na przód.

JAK TO WIDZI BILL, STR. 10

Czasem – gdy zapominam, że zawsze znajdowałem czas na picie – wydaje mi się, że brakuje mi go na modlitwę i medytację. Na wszystko można znaleźć czas, jeśli tylko wystarczająco mocno się tego chce. Gdy rozwija się w sobie nawyk modlitwy i medytacji, dobrze jest zaplanować, że przeznaczy się na nie trochę czasu. Ja osobiście czytuję co rano jakiś fragment literatury AA, wieczorem zaś mówię zawsze:”Dziękuję Ci, Boże”. Im bardziej modlitwa staje się moim codziennym zwyczajem, tym więcej czasu na niej spędzam, nie zauważając nawet, do jakiego stopnia”zwłaszcza”ona mój wypełniony zajęciami dzień. Gdy modlenie przychodzi mi z trudem, odmawiam po prostu “Ojcze nasz…”, gdyż w modlitwie tej zawiera się właściwie wszystko. Później zastanawiam się, za co mogę być wdzięczny, i dziękuję za to. Aby się pomodlić nie muszę się nigdzie zamykać ani izolować. Modlić się można nawet w pokoju pełnym ludzi. Przy takich okazjach na moment staję się nieobecny duchem. Wytrwale kontynuując praktykę modlitwy, odkrywam, że wcale nie potrzebuję do niej słów – Bóg bowiem słyszy w ciszy wszystkie moje myśli.

 "Jak to widzi Bill"
    Wybaczenie    
318

Krok Piąty pomógł nam odzyskać wiarę, że będą nam wybaczone wszystkie, nawet najgorsze, myśli i uczynki.

Bardzo często właśnie w trakcie realizacji tego Kroku z naszym sponsorem lub z innym powiernikiem duchowym, po raz pierwszy w życiu czuliśmy się zdolni wybaczyć innym, bez względu na to, jak bardzo byliśmy przeświadczeni, że wyrządzili nam krzywdę.

Już poprzednio, w rezultacie obrachunku moralnego, zdaliśmy sobie sprawę z potrzeby wzajemnych wybaczeń, ale dopiero po śmiałej przeprawie przez Piąty Krok uzyskaliśmy wewnętrzną pewność, że jesteśmy gotowi przyjąć przebaczenie i przebaczyć innym.

1.    Dwanaście na Dwanaście, str. 59

 *

 9 listopada

Do Al-Anon przychodza ludzie przytloczeni problemem,
ktorego nie moga uniesc.
Oczekuja oni, ze moze on zostac rozwiazany srodkami ludzkimi,
ale wkrotce rozpoznaja, ze pomoc ktora otrzymuja,
to pomoc istot ludzkich, ktore dzialaja jako posrednicy milosci
i madrosci Sily Wyzszej.
Byc moze nie doswiadczyly one nigdy poczucia bezpieczenstwa
i pociechy plynacych z zywej wiary; czesto tracily wiare,
jaka kiedys posiadaly, z powodu trapiacych je niepowodzen.
Moga one odczuwac, ze Bog jest okrutny i niesprawiedliwy,
nie zainteresowany ich losem ani ich problemami.
Niektore, w skrajnej rozpaczy sa przekonane,
ze nie zasluguja na Boza opieke.

Rozwazanie na dzisiaj

Moge zawsze korzystac z Boskiej pomocy-
jezeli jestem gotowa ja przyjac.
Ciagle uswiadamianie sobie:
"nie moja ale Twoja wola niech sie stanie"-
pomoze rozwiazac kazdy klopot.

"Czlowiek nie potrzebuje dlugiego ramienia, aby dosiegnac nieba,
gdyz niebo jest gotowe laskawie schylic sie ku niemu"

(Francis Thompson: Grace of the Way)

~~~~~~

Placki ziemniaczane, kefir, mandarynki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...