Moja lista blogów

piątek, 25 listopada 2022

Misie- "Poranek w lesie"

 Mała wnusia krzyczy O! misie!

Dziś ich dzień. Tu: "Poranek w lesie".

 Sił kiedyś starczyło,

i się obraz wyszyło.

Teraz już nie chciałoby mi się.


Zdjęcia niezbyt się udały, lampy niepotrzebnie zaświeciłam.


 Obraz bardzo trudny do wyszywania, najtrudniejszy ze wszystkich jakie zrobiłam,

dużo odcieni muliny, oczka liczyłam, gotowej kanwy nie miałam.

https://haftkrzyzykowy.com.pl/pejzaze/9748-kanwa-do-wyszywania-poranek-w-sosnowym-lesie-i-szyszkin-obrazek-do-haftu-no-9748-5907780192268.html

 Niedźwiadków jest 4, tu Szyszkina  oryginał:


 Moje imię, również z "ours'em" jest związane, wszak Urszula od misia się wywodzi.

Na starość się dziecinnieje i można sobie francuską wyliczankę zaśpiewać,

jednak po polsku, rymy traci:

Petit ours est bien malade, Mały miś jest bardzo chory
Il est couché dans son lit.  W łóżku leży
Il a mangé dix salades,   Zjadł 10 sałat
Six bananes et cent radis !6 bananów i 100 rzodkiewek

Dix salades ! Dix salades !
Six bananes ! Six bananes !
Et cent radis ! Et cent radis !
Oh !…

Petit ours est bien malade,
Il est couché dans son lit.
Il a mangé dix salades,
Six bananes et cent radis !

Papa lui fait des tisanes, Tatuś robi mu ziółka
Maman lui en fait aussi.Mama też je parzy mu
Trois jours à boire des tisanes,Trzy dni je pije
Trois jours sans sortir du lit. Trzy dni nie wychodzi z łózka

C'est d'la faute aux cent radis !To z powodu 100 rzodkiewek

Auteur : Max Rongier

Czasem też jestem takim misiem, który niedomaga,

ale ziółka to muszę sobie parzyć sama.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...