Moja lista blogów

wtorek, 8 listopada 2022

Bierz życie jakie jest (2)

 Temat siedzi w głowie jak idee fixe,

jest i  w piosence zespołu Jauntix.

Przy okazji synthpop,

kosmiczny  daje kop.

 Muzyka elektroniczna,  o kruca fuks.

 

 Depeche Mode,  znam od lat, ale nie wiedziałam, że to  najpopularniejsza, światowa grupa muzyczna  z kręgu synthpopu, new wave i rocka alternatywnego.Tak przy okazji się dowiedziałam, drążąc temat. "brania życia jakim jest" choć oni o tym nie śpiewają. Człowiek uczy się przez całe życie.





24 godziny na dobę - listopad dzień 8
Myśl przewodnia AA
W dużej mierze uwolniłem się również od poczucia niższości i nieprzystosowania. Nigdy nie chciałem stawić czoła rzeczywistości; wiecznie się nad sobą użalając, próbowałem uciec od życia i wymigać się od jakiejkolwiek odpowiedzialności. Miałem o sobie tak kiepskie mniemanie, że w moim odczuciu życie po prostu mnie przerastało. Uważałem się za niezdolnego do odpowiedzialności wobec rodziny czy pracodawców. Uchylałem się od wszelkich zobowiązań i powinności, pragnąc „swobodnie dryfować”. Wspólnota wskazała mi sposób na wyzbycie się niepotrzebnych kompleksów i zahamowań, a tym samym pomogła mi przyjąć odpowiedzialność za moje życie.

Pytanie: Czy przestałem się czuć gorszy i nieprzystosowany?
Medytacja
„Robiąc coś, zapominam o tym co minione i wychodzę naprzeciw temu co przede mną - pozwala mi to zmierzać prosto do celu”. Winniśmy pozostawić za sobą przeszłość i dążyć naprzód, ku czemuś coraz lepszemu. O ile dziś staramy się żyć tak, jak oczekuje tego od nas Bóg, możemy być pewni, że wybaczył nam On wszystkie nasze błędy i przewinienia. Już dziś możemy wystartować z „czystym kontem” i zacząć wszystko od nowa we właściwy sposób - z wiarą, ufnością i nadzieją.
Modlitwa
Modlę się, abym zrzucił z siebie ciężar przeszłości.
Modlę się, abym z sercem przepełnionym ufnością rozpoczął dziś nowe życie.
Refleksje - listopad dzień 8
Refleksje

..OSOBISTA PRZYGODA

Medytacja nie zna ograniczeń, nie wymaga początku ani końca, zawsze może rozwijać się dalej. I choć możemy korzystać z dostępnych nam wskazówek i przykładów, medytacja ze swej natury jest indywidualną przygodą, podczas której każdy z nas wyznacza własne ścieżki i własne widnokręgi.

12 Kroków i 12 Tradycji, str. 101

Mój wzrost i rozwój duchowy zależy od kontaktu z Bogiem – jakkolwiek Go pojmuję. Dzięki Niemu odnajduję swoje prawdziwe, wewnętrzne ja. Praktyka codziennej modlitwy i medytacji wzmacnia i odnawia moje źródło zdrowia i dobrego samopoczucia. Dzięki temu otwieram się i staję się gotowy do zaakceptowania wszystkiego, co Bóg mi zsyła. Więź z Nim sprawia, że mam pewność, iż moja podróż będzie przebiegała zgodnie z Jego wolą wobec mnie – toteż jestem wdzięczny za Jego Obecność w moim życiu.

*

8 listopada

Bylby to ogromny krok naprzed w zmianie nastawienia do alkoholika,

( czy innego schizofrenika, dopisek mój)
gdybym umiala wyraznie odroznic samolubstwo od kochania samej siebie.
Samolubstwo jest zrodlem wrogosci i arogancji, tym wielkim ego,
wokol ktorego wszystko musi sie krecic.
Nie pozwala mi ono dostrzec innego punktu widzenia,
oprocz mojego wlasnego. Jest to cecha umyslu
zamknietego przed prawdziwymi uczuciami innych ludzi.
Z drugiej strony kochanie siebie samej wynika z Przykazania Milosci:
"Kochaj blizniego swego jak siebie samego".
Mozemy kochac innych i pomagac im tylko wtedy,
kiedy kazda z nas jest w zgodzie ze sama soba.
Kiedy doceniamy wlasna godnosc i wartosc jako istoty ludzkiej,
latwiej nam wykrzesac wspolczucie dla innych.

Rozwazanie na dzisiaj

Samolubstwo naklada czesto maske falszywej pokory,
za ktora wyolbrzymiamy nasze znaczenie
oraz usprawiedliwiamy krzywdy, jakie wyrzadzamy innym.
Prawdziwa pokora polega na szacunku do siebie,
ktory wynika z uprzytomnienia sobie kim jestesmy w rzeczywistosci.

"Badz soba i wiedz, ze ten kto odnajdzie siebie,
pozbedzie sie cierpienia".

(Mateusz Arnold)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

No jakież mądrości ja tu wyczytuję,

czy się z nimi całkowicie zgadzam?

No nie wiem. Na przemyślenia cały dzień mam.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dla ciała to dziś obiad w sumie mam,

zamrożone hamburgery wołowe, jeszcze z 1 listopada zostały,

 sos grzybowy do nich z torebki zrobię,

kapusta modra w słoiku,

i kluski śląskie tylko ulepię...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...