Moja lista blogów

środa, 16 listopada 2022

Grupa wsparcia


Przerabiałam  program Al-Anon,

kilka razy byłam tam i pardon.

Biadolenia za wiele,

każdy swoją biedę miele,

dlatego spotkaniom mówię "non".

Od narzekania nie zniknie demon.

 *

 Brak wspólnego mianownika,

dlatego z tej grupy znikam.

Mój problem odstaje,

do tego się nie nadaje.

 Innego będę szukać przewodnika.




Jest rodzina, jako wsparcia grupa,

lekarz, społeczna opieka, ich słucham.

 Doświadczenia  mam wiele,

nie jestem już  jak cielę. 

Nie grozi mi wiedzy posucha.

 

 Lepiej grupy "Pod Budą" posłuchać,

to świetny eliksir dla mojego ducha:

 Grupa"Pod Budą" gra muzykę z gatunku poezji śpiewanej.

*

17 listopada

Jeżeli przyłączyłam się do grupy Al-Anon w celu uzyskania pomocy,czy
nie szkodzę sobie,pozwalając aby osobiste antypatie utrudniały mi pełne
wykorzystanie programu?
Niektórzy ludzie mają tendencję do większej lub mniejszej dominacji.
Czasem najbardziej kompetentne i chętne do niesienia pomocy zachowują
się zbyt agresywnie,w ten sposób wywołując wrogość u innych.Czasem
dwoje ludzi nie potrafi się po prostu ze sobą porozumieć.
Zawsze muszę pamiętać że pomoc jaką mogę uzyskać,zależy od harmonii
w grupie.Nie pozwolę sobie na pretensje do kogokolwiek za jego sposób
postępowania.Zaakceptuję fakt,że moi przyjaciele w grupie chcą mi pomóc,
niezależnie od tego co mówią i robią.

Rozważanie na dzisiaj

Będę świadomie starała się znaleźć dobro w każdej osobie należącej do mojej
grupy.Nie będę nikogo krytykować z powodu cech jego charakteru.Jeżeli
zaistnieją nieporozumienia na temat zasad,mogą one być zawsze wyjaśnione
przez zastosowanie Dwunastu Stopni i Dwunastu Tradycji.

"Nakładamy karę na samych siebie,jeżeli pozwalamy,aby krytykowanie innej
osoby burzyło porozumienie w grupie.Wszystko co szkodzi grupie,zakłóca jej
zdolność do funkcjonowania dla dobra każdej osoby,która do tej grupy należy". 
~~~~~~~~~~~~~~~~`
No i wszystko wyjaśnia, ta medytacja.
Za dużo energii idzie na zmarnowanie,
na podporządkowanie stopniom, tradycjom...
i jeszcze i na dojechanie, znaczy dojazd.
~~~~~~~
Obiad dzisiejszy to gulasz wieprzowy, kasza jęczmienna, marchew z sosem chrzanowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...