Moja lista blogów

środa, 8 marca 2023

8 marca

 Żył, gdzieś był, jeden król bogaty,

wykupił wszystkie na Dzień Kobiet kwiaty.

 Życzenia też złożył dziewczynom

 i nie mógł nadziwić się minom,

 jak całkowicie odmienił ich światy...

Oblężenie kwiaciarni dziś widziałam,

niejedna pani sama sobie goździki czy tulipany kupowała.

Mężczyzn też było bez liku,

zaskoczyły  mnie gerbery w pełnym, zakupowym  koszyku.

Tu  kilka zdjęć moich kwiatków,

które sama sobie kiedyś wyhodowałam.


 



*




 

Panowie dość mam dziś wyzysku,

 chodźcie sobie o suchym pysku. 

Dziś nie gotuje,

 kwiaty przyjmuję

 no bo coś mi trzasło w dysku....

*

 Myśl nie opuszcza mnie od rana

 czy mój pan da mi dziś tulipana?

 Wolałabym goździk, on wie,

 bo bardzo ładnie pachnie. 

Innym kwieciem też będę uradowana....

 


*

W zapadłym kołchozie z Ukrainy,

 sprawdzają, które są żeńszcziny. 

Masz walonki i kufaję,

 ale kwiatek dostajesz. 

I horiłka nie tylko dla mużcziny....

 

*

 Kiedyś w Dniu Kobiet dostałam,

 lnianą ścierkę z samodział(u)a.

 Rzecz ta się zużyła, 

choć długo służyła...

 W głowie pamięć o niej pozostała ....


 

 *

 Wspomina dziś babcia w Dniu Kobiet,

 goździk, rajtki i sjerdecznyj priwjet.

 200% normy 

i wieczne reformy.

 Ale na szczęście czy nieszczęście tego już njet....

 

*

 Nie ma już Związku Radzieckiego. 

ani Święta Kobiet hucznego...

 ...w prezencie rajstop,

 z goździkiem chłop, ...

lecz staruszki wciąż tęsknią do tego.

 


*

 Jedna ogrodniczka z Pobiednika,

 na punkcie goździka ma bzika. 

 Na ciepłe też rajstopki, 

gdyż zimne ma stopki.

 A jemu w głowie tylko ją bzykać ...


2 komentarze:

  1. Ściskam Cię mocno, Irsilo, w dniu naszego święta 😘
    A Twoje kwiatki budzą optymizm 🌞

    OdpowiedzUsuń
  2. Odwzajemniam uściski.
    Uwielbiam białe i żółte tulipany.

    Goździki również lubię,mogą być nawet różowe,
    choć w sumie za różem,nie przepadam.

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...