Moja lista blogów

czwartek, 30 marca 2023

Czwartek, zatem obiad mięsny jest

 

Tak mnie dietetyczka ze stołówki szkolnej przyzwyczaiła,

 że dwa razy w tygodniu, mięsne obiady były.

Dziś czwartek jest, zatem sznycelki będą.

Takie są moje doświadczenia ze  stołówki szkolnej,

że zawsze wtorki i czwartki, mięsne były tam.

Nawet niektórzy nauczyciele tylko wtorki i czwartki,

z obiadów, na stołówce szkolnej, wykupywali.

Ale ja mało z niej korzystałam,

za ten jeden obiad tam, niby tani,

potrafiłam obiad dla całej rodziny ugotować.

Zdarzało się jednak, kiedy u kresu sił byłam,

to w menażkę obiady pakowałam

i do domu przytaszczałam. 

O bosze, nawet w autobusie, je przywoziłam,

ten sos z wołowiną jakąś

i zupę i ziemniaki jakieś,

już w sumie nie pamiętam.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...