Moja lista blogów

sobota, 3 lutego 2024

Liberta, wolność, chwila ta

 Siedzę sobie tam gdzieś w Pizie,

nic mnie w środku nie gryzie.

Jesteśmy tylko we dwoje,

wokół słyszę włoskie przeboje.

Delektuję się jedzonkiem, ile wlezie. 

 


Polska wersja, znaczy słowa, jest zupełnie inna od włoskiej.

 Al bano & Romina Power - Liberta

 


 


https://www.tekstowo.pl/piosenka,al_bano___romina_power,liberta.html

*

Odwaga do Zmian

Dzień po dniu w Al-Anon II

na dzień: 3 lutego

    Jako nowo przybyła do Al-Anon usłyszałam, że zasady programu mogą doprowadzić mnie do uzyskania pogody ducha. Wolałabym usłyszeć, że program może wyleczyć alkoholika albo naprawić straty z przeszłości czy wreszcie pomóc zapłacić rachunek za gaz. Moje wyobrażenie pogody ducha było takie, że siedzę na szczycie góry z grymasem uśmiechu i tak naprawdę nic mnie nie interesuje. Byłam bardziej zainteresowana życiem z pasją. W końcu zrozumiałam, że pogoda ducha nie pozbawiła mnie pasji życia. Zamiast tego, oferowała mi wewnętrzne poczucie bezpieczeństwa, które czyniło mnie wolną do pełnego i pasjonującego życia, a dzięki temu byłam szczęśliwa, ponieważ wykorzystywałam nieograniczone źródło energii i mądrości: Siłę Wyższą. Mogłam dokonywać odważniejszych wyborów i podejmować ryzyko, a dzięki tej pomocy potrafiłam radzić sobie ze wszystkim, co mnie spotyka. Nic nie może równać się z dramaturgią odkrywania wszystkich możliwości mojego człowieczeństwa. Od kiedy poczułam bogactwo życia, które z pomocą Al-Anon i Siły Wyższej mogło być moje, odkryłam jednocześnie, że pogoda ducha jest niezwykłym skarbem.

Przypomnienie na dziś

    Dzisiaj dążę do pogody ducha, wiedząc, że kiedy jestem pogodny, jestem zdolny gorliwie i w pełniejszy sposób stawać się sobą.

„Bez tego programu nie mógłbym docenić, jak naprawdę cudowne może być moje życie – niezależnie od trudnych sytuacji”.

... We wszystkich naszych sprawach 

~~~~

Chili con carne, by życie nie było marne.

2 komentarze:

  1. Zapomniałam dodać,
    że oczywiście z mężem siedzę w tej restauracji:)))
    Uwielbiam włoskie zabytki i piosenki.

    OdpowiedzUsuń
  2. W końcu też mu się jakieś zainteresowanie na blogu,
    z mej strony należało.
    Trochę towarzystwa, uwagi, randka mała,
    za co podziękował.
    Na szczęście, bloga nie czyta:)))

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...