Moja lista blogów

niedziela, 4 lutego 2024

Z Pizy do remizy

 Wróciłam wczoraj z Pizy,

 na bal poszłam do remizy. 

Dalej tam włoskie swoje,

 słyszę ulubione przeboje

 i uśmiech tajemniczy mam Mony Lizy.

 

Felicita,Volare, Ci Sara, Sempre, sempre, Lasciate mi cantare,

Ragazzo da Napoli i wiele innych.

  • „Baila Morena" - Zuccherro
  • „Ti Amo" – Umberto Tozzi & Monica Belluci
  • „Por Ti Volare" – Andrea Bocelli
  • „Vivo Per Lei" – Andrea Bocelli
  • „Con Te Partirò" – Andrea Bocelli
  • „L’esercito del Selfie" – Takagi & Ketra
  • „Volare" – Domenico Modugno
  • „Più Bella Cosa" – Eros Ramazzotti
  • „Un’Altra Te" – Eros Ramazzotti
  • „Ti Ho Voluto Bene Veramente" – Marco Mengoni
  • „Felicita" – Al Bano
  • „Ci Sara" – Al Bano & Romina Power
  • „Sempre, Sempre" - Al Bano & Romina Power
  • „Su Di Noi" – Pupo
  • „Gelato Al Cioccolato" – Pupo
  • "Arrivederci Roma" - Claudio Villa
  • "Papaveri e papere" - Nilla Pizzi
  • "Tintarella di Luna" - Mina



*

Odwaga do Zmian

Dzień po dniu w Al-Anon II

na dzień: 4 lutego

    Czasami, kiedy byłam nieszczęśliwa, czułam, że Bóg mnie karze. Znowu gubiłam gdzieś moje wyobrażenie o kochającym Bogu i potrzebowałam uzdrowienia. Pomagało mi dzwonienie do mojego sponsora, który przypominał mi, że Bóg nie jest terrorystą. Czytałam także więcej literatury Al-Anon i chodziłam na dodatkowe mityngi. Zwykle szłam wzdłuż rzeki i rozmawiałam z Bogiem o tym, jaka jestem przerażona. Patrzyłam na rzekę i dziękowałam Bogu za dobre rzeczy w moim życiu: za zdrowienie w Al-Anon, dar Dwunastu Stopni, za kreatywność i radość, że mogę w nich wyrażać siebie, a także za moją kochającą rodzinę Al-Anon. Kiedy to wszystko omówiłam, siadałam cicho i czekałam, dopóki nie poczułam uzdrawiającego dotknięcia Boga, budzącego mą pewność, osuszającego łzy. Najśmieszniejsze jest to, że kiedy przeszłam przez ciężki czas, nigdy nie pamiętałam bólu. To, co pamiętałam, to było słońce nad rzeką, spokój chwili, miłość Boga jak promienie słońca otulająca mnie namacalnie. Ból odszedł, a powróciło rosnące zaufanie do mojej Siły Wyższej.

Przypomnienie na dziś

    Kiedy muszę poradzić sobie z trudną lub bolesną sytuacją, muszę pamiętać, że kochający Bóg jest zawsze tuż obok jako źródło dobrego samopoczucia, pomocy i spokoju.

„Nikt nie jest sam, jeśli uwierzymy w Siłę większą od nas samych”.

Ładna dzisiejsza medytacja, tylko wiary mi brak w Siłę  większą od nas samych,

czy Boga, który jest obok jako źródło dobrego samopoczucia, pomocy i spokoju...

Bezsilność i beznadzieja od lat. No ale zamartwianie się nic nie da.

Więcej snu i odpoczynku i jest jasność umysłu.

Sponsorowanie. O co chodzi w sponsorowaniu? 

 codzienne-motywacje.pl

~~~~

Wołowina gotowana w sosie chrzanowym, marchewka z groszkiem, ziemniaki, ciasto bananowe


13 komentarzy:

  1. Włoski jest bardzo łatwy do śpiewania w porównaniu do francuskiego.
    Trochę znam ten język, lektorat z niego miałam, pewnie przez trzy lata.
    Nie ma trudnego "r" do wymowy, tylko czyste dźwięczne głoski i sylaby.
    Żadnych "ę", "ą" "ał"...

    OdpowiedzUsuń
  2. I miły dla ucha.Dziś chętnie piosenek posłucham,
    taka uczta dla ducha.

    OdpowiedzUsuń
  3. Remiza, pizza i flaszka wina,
    baśniowa podróż się zaczyna.
    Przy dobrej muzie Itallo Disco,
    Oj! Dzisiaj można wszystko.

    Mistrzem parkietu nie trzeba być,
    za rączkę i nad pupcią chwyć.
    Prowadź pewnym krokiem damę,
    a nogi będą posłuszne same.

    Przyzwolenie na wszystko jest,
    to szaleć warto i mieć gest.
    Ten kto się bawi, radością tryska,
    to nie parkietowy masochista.

    e-d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba korzystać, póki karnawał trwa.Teraz remizy piękne, nowoczesne, imprezy na bogato urządzają.
      A jakie jadło wykwintne koło gospodyń robi,
      że szok.
      My z miasta, to przy nich dziady prowincjonalne.

      Usuń
    2. Zapomniałam wierszyka docenić.
      Ty zwrotki czterowersowe,
      a ja aabbą lecę.:)))

      Usuń
    3. Al Bano & Romina Power,
      uwielbiam od 1982 roku,
      kiedy wystąpili ze swoim przebojem "Felicita'
      Na telewizorze "Rubin" ich, po raz pierwszy zobaczyłam.
      M2 wówczas żeśmy mieli i dwóch synów.
      Rocznik 78 i 80, na urlopie wychowawczym wówczas byłam.
      Ona z tym kwiatem we włosach... och.
      To moja równolatka prawie, o rok starsza.
      Ich córka w Stanach literaturę studiowała,
      jakiegoś grajka o 30 lat starszego poznała
      i przepadła.
      Podobno do Missisipi się rzuciła,
      jej ciała nigdy nie odnaleziono.
      to jest ich największy dramat,
      a mimo to, dalej ze sobą są i dalej śpiewają
      i zna ich cały świat.

      Usuń
    4. A ja dziś jestem Felicita,
      gdyż najmłodszy nas odwiedził z psina przygarniętą
      i zupełnie innym człowiekiem się stał,
      od kiedy ma własne mieszkanie
      i nie musi wynajmować.
      a ceny mieszkań, ostatnio,
      bardzo poszły w górę,
      jakoś zdążyliśmy go wspomóc.

      Usuń
  4. To jest to:
    https://www.youtube.com/watch?v=Oi7XOoPUhug
    kiedyś też młoda
    i pełna nadziei byłam.
    W końcu po 4 latach w M2, 35 m2
    mieszkanie mąż z huty uzyskał
    w dobrej dzielnicy M4, 64 m2

    OdpowiedzUsuń
  5. A najdziwniejsze jest w tym,
    że za rządów czyich?
    Rok 1982-83, muszę sprawdzić
    Żeśmy się do tego nowego mieszkania przeprowadzali,
    choć mąż, ani ja do żadnych partii, żeśmy nie należeli.

    OdpowiedzUsuń
  6. Siedzę cichutko w kąciku,
    by się nikomu nie narazić.
    Trudno to jakoś ogarnąć,
    nie chciałbym nikomu wadzić.

    Nie dopytuję o szczegóły,
    bo nie moja to sprawa.
    Trudno reguły tej gry pojąć,
    a może na tym polega zabawa?

    e-d



    OdpowiedzUsuń
  7. Edwardzie, pięknie to ująłeś,
    nawet wierszyk napisałeś.
    Nie wchodźmy w szczegóły,
    potrzeby nie ma,
    by czymś takim się zajmować.
    Póki co włoskich piosenek słucham,
    a może potem do Bardotki dotrę,
    tego filmu dziś na tvp 2 emitowanym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak za 20 minut, będzie emitowany.
      Na tvv2

      Usuń
    2. Edwardzie, bardzo Cię kocham,
      za te twoje wierszyki.

      Usuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...