Moja lista blogów

poniedziałek, 12 lutego 2024

Samba

 Robi imprę dziewczę w Spale,

gdyż chce tańczyć w karnawale.

 Z gęsich piór  boa! 

Samba! samba! woła! 

Partner zaś krzyczał! ja karne walę!...

 Trochę inaczej, ale wspaniale.
 

*

 

Nigdy nie miałam szala boa...



 Dziś dzień ortografii, to zastosowałam taka czcionkę.


 *

Odwaga do Zmian

na dzień: 12 lutego

    Zachowanie zdrowego dystansu jest dla mnie stosunkowo łatwe w odniesieniu do przyjaciela, gdy nie jestem emocjonalnie zbyt zaangażowana. Zauważyłam, że jeśli zachowuję zdrowy dystans, mogę słuchać innych, gdy krytykują czy zrzędzą, i nie ma to na mnie wpływu. Lecz kiedy członkowie mojej rodziny zachowują się w ten sposób, często udziela mi się negatywny nastrój. Moje własne zachowanie pokazuje mi, że mam wybór, jak reagować na humory czy nastawienie innych ludzi. Porównując te dwie sytuacje, nauczyłam się, że kiedy zachowuję zdrowy dystans, pociąga to za sobą skupienie uwagi na moim własnym nastroju, zanim zaryzykuję przeniesienie go na kogoś innego. Potem po prostu mogę zauważać gniew lub złe podejście innych bez stawania się zdenerwowaną czy negatywnie nastawioną. Nie muszę mieć złego dnia tylko dlatego, że ktoś, kogo kocham, szamocze się. Świadomość tego daje mi możliwość pozwolenia wszystkim – łącznie ze mną – by bez jakiegokolwiek zamieszania czuli to, co czują.

Przypomnienie na dziś

    Jeśli przystanę na moment, zanim skupię uwagę na czyimś nastroju, mogę odkryć, że mam swoje własne uczucia, które zasługują na przyjrzenie się im. Dziś będę dostrzegać te chwile, by zatrzymywać je w sobie.

„Oderwanie się pozwala nam odstąpić od obsesji na punkcie czyjegoś zachowania i zacząć prowadzić życie szczęśliwsze i możliwe do kierowania. Życie z godnością i prawami. Życie kierowane przez Siłę większą niż my sami”.

Zdrowy dystans 

 codzienne-motywacje.pl

~~~

  Mintaj, frytki, sernik 

10 komentarzy:

  1. Nie widzę już "Tańca z gwiazdami",
    programu,
    który leciał na Polsacie od 2005 roku.
    Jaka to była harówa dla uczestników,
    ile wysiłku ich to kosztowało.
    Najlepiej to przeszła Agata Kulesza,
    wygrywając kryształową kule i Peugota.
    StefanoTerracino był jej partnerem,
    to istny mistrz w tańcu.
    Troche mi tego programu brakuje,
    choć nie byłam jego fanką.

    OdpowiedzUsuń
  2. Taniec pozwala bardzo schudnąć i wyrobić krzepę,
    ale trzeba mieć dobrego trenera.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem na etapie robienia korali szydełkowych.
    Kiedyś wnusi już takie zrobiłam,
    do stroju krakowskiego.
    Ale niestety nie będę pokazywać,
    jak najmłodsza kwiatki w nich sypała na Boże Ciało.
    Teraz na starość,
    szajba mi odbija i robię takie, czerwone, mięciutkie dla siebie,
    coby lekkie były i szyi nie ugniatały.
    Jeszcze warkoczyki siwe sobie uplotę,
    wianek krakowski na głowę założę,
    Bławatki, maki, margerytki,
    i takie żółte inne sztuczne kwiatki mam,
    z nich wianek sobie zrobię.
    Nie muszę dziergać.

    W twoim wieku?
    Tak by ta anonimka powiedziała.
    Czy pani się nie wstydzi?
    Otóż nie, nie wstydzę się na starość być dziewczynką,
    której rodzice nie pochwalali
    i jak tylko mogli,
    to z domu się wyzbywali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze i co rusz, przez całą moja młodość, jakieś męskie typy mnie atakowały.
      Trudno kobietą być.

      Usuń
    2. Na szczęście,
      za moich czasów, tabletek gwałtu nie było.
      teraz są na porządku dziennym.
      Przestępcy seksualni, są bezkarni.
      Ostatnio na tvp kobieta taki świetny film o tym oglądałam,
      tytułu nie pamiętam, gdyż w trakcie włączyłam.
      Na dodatek, oni ze sobą solidaryzują.:O!

      Usuń
  4. Im się udało, znaczy rodzicom,
    w wieku moich 14 lat,
    mnie z domu się pozbyć.
    Do internatu posłać
    i z głowy mnie mieć.
    A mnie się nie udaje,
    syna schizofrenicznego,
    który, za 4 dni, 46 lat kończy
    jakoś się pozbyć i od jego nałogów uwolnić.
    Gdzie jest sprawiedliwość i ten wspaniały Bóg?
    Czy ja muszę tak ciężko mieć,
    by na jakieś obiecane zbawienie zasłużyć?
    Nieraz tak mam, że chciałabym już umrzeć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, choroba postępująca, nieuleczalna już.
      Dobrze, że wsparcie od pozostałych synów mam.
      Wczoraj, średni wiekiem, przyniósł mu prezent na urodziny.
      w postaci odzieży i czegoś jeszcze tam.
      Najmłodszy dojrzał, chorobę rozumie.
      Mops się też postarał w ub tygodniu był,
      wywiad przeprowadził. jakiś zasiłek dał.
      gorsze sytuacje ludzie mają,
      jakieś porażenie mózgowe, czuwanie 24 godz na dobę,
      czy inne rzadkie choroby, miliony zbierają na operacje i leki.
      Nie powinnam narzekać,
      ale czasem po prostu, sil brak, na to wszystko.

      Usuń
  5. Nie byłbym sobą i zadowolony,
    gdybym temat samby przeoczył.
    Wystarczy pogrzebać w pamięci,
    ten oto artysta mnie zauroczył.

    Wirtuoz gitarowych riffów,
    cudowny muzyk na scenie.
    Oczarować potrafi każdego,
    dźwiękami, światłem, odzieniem.

    Wiadomo o kim tutaj piszę
    i kogo utwór mam na myśli?
    Ta jego cudowna Samba Pa Ti,
    niech się każdemu przyśni.

    e-d

    https://www.youtube.com/watch?v=PJUZOtrgY18

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękny utwór,
    od lat go znam
    i mi towarzyszy.
    Ze też o nim zapomniałam,
    swe żale wylewając.
    Dziękuję za przypomnienie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak widać i słychać,
    różne samby są.
    wystarczy tylko poszerzyć horyzont myślowy, oczywiście.
    Metrum - Samba dla ciebie [Telewizja TVS]
    Ale wszystkiego nie zgłębimy,
    wszystkiego nie przeżyjemy,
    życie za krótkie jest.
    Jednak Carlosa Santany, nikt nie przebije,
    jeśli o słuchanie chodzi.
    Nawet ci , co o tańcu pojęcia nie maja,
    to ich uwodzi:)))

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...