Moja lista blogów

piątek, 22 marca 2024

Wartość człowieka

 Na czym polega, wartość człowieka?

Kiedy tylko hejt na niego czeka.

Pełno wokół nienawiści,

Zupełny brak miłości. 

Jeden na drugiego, jak piesek szczeka.


*

Ludzie mierzą swą wartość lajkami,

i statystycznymi wpisami. 



 

Odwaga do Zmian

Dzień po dniu w Al-Anon II

na dzień: 20 marca

    Jednym z tematów przewodnika do Stopnia Czwartego, Wskazówek do pracy nad sobą, jest poczucie własnej wartości. Kiedy pracowałam nad tym Stopniem, dokonując wnikliwego i odważnego moralnego obrachunku, odkryłam, że zawsze oceniałam swoją wartość na podstawie tego, co inni ludzie o mnie mówili. To oznacza, że musiałam nieustannie pracować albo ciągle stawiać swoją osobę w centrum uwagi. A w najlepszym przypadku miałam bardzo ulotne poczucie satysfakcji Dzięki Stopniowi Czwartemu odkryłam, że moje poczucie wartości może bazować na mojej zdolności do kochania innych ludzi. Powiedzenie uprzejmego słowa, napisanie rozważnych słów, oderwanie się od moich myśli, by poświęcić uwagę innemu człowiekowi, wzbogaca mój cały dzień. Mam moc myśleć dobrze o sobie, niezależnie od moich osiągnięć czy tego, jak oceniają moją wartość inni ludzie.

Przypomnienie na dziś

    Pozwolę sobie szukać okazji, by we właściwy sposób dzielić się miłością z ludźmi wokół mnie. W ten sposób realizuję jedną z największych moich zalet bez oczekiwania czegoś w zamian. Powiedzenie komuś komplementu, tak od serca, czy serdeczne podziękowanie za uprzejmość, może być najlepszą rzeczą, jaką mogę dzisiaj zrobić dla siebie.

„Bardzo trudno uczynić człowieka nieszczęśliwym, gdy ma poczucie własnej wartości i przynależności do wspaniałego Boga, który go stworzył”.

Abraham Lincoln

Medytacja

Funkcjonowanie w świecie materialnym nie wystarczy, by zbliżyć się do Boga: muszę także zadbać o duchowy wymiar istnienia. Połączenie obydwu tych aspektów ludzkiego żywota uczyni me życie pełnym. Różnorodne działania na płaszczyźnie materialnej są same w sobie pozbawione wartości. Jednakże Boże przewodnictwo wszystkim naszym poczynaniom - i tym powszednim i tym nadzwyczajnym - nadaje sens i podobną rangę. Muszę okazać Sile Wyższej posłuszeństwo, jakiego sam oczekiwałbym od gorliwego, lojalnego i wiernego sługi.

Modlitwa

Modlę się, ażeby Duch Boży spływał na mnie z wielu różnych źródeł. Modlę się, abym funkcjonował zarówno w sferze materialnej, jak i duchowej. 

~~~

Ziemniaki cebulka maszczone i skwarkami(dla mnie), kefir do tego.

Zupa grochowa z grzanką serową. 

Pomarańcze mam, bardzo słodkie,

ale sama jem, jedną dziennie i skórki zbieram.

Jakoś domownicy się na nie rzucają

a jak pamiętam od lat tak było,

że do szpitala się je przynosiło.

Widocznie chora jestem,

we własnym domu.

 

34 komentarze:

  1. Dobrze nie jest, ale lepiej nie dramatyzujmy. Ja zaczynam od siebie i krzepiące słowo z rana ci przesyłam: niech ten dzień będzie dobrym dniem, bez przykrości i bólu, a z nutką radości ❤️‍🩹

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za ten wpis.
    Ja swoją wartość znam, od netu nie jestem uzależniona.
    Komputer mam stacjonarny,
    muszę się z łóżka zwlec by do niego podejść
    i coś napisać.
    Z telefonem nie śpię a na lajkach mi nie zależy:))),

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie jest to dobry dzień.
    Złamaną protezę dziś ujrzałam,
    kiedy po pieczywo dla męża szłam rano.
    Jak to sie stało?
    Znowu jakies koszty będą
    by ją skleić fachowo
    Obwarzanek z sezamem,
    to jego danie na pierwsze śniadanie.
    Ja jakoś inne potrawy spożywam,
    i do ryb go nigdy nie przekonam.
    Teraz puszkę z sardynkami otworzyłam
    i spożywam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W oleju są
      a dla syna chorego
      w sosie pomidorowym,
      puszkę mu wyłożyłam,
      do tych piw z żabki, które codziennie spożywa...

      Usuń
  4. On do DPS sie nie nadaje i zgody nie wyraża,
    bym sie od niego uwolniła.
    Piwko musi pić, żabka w pobliżu jest
    a papierosy sam sobie robi,
    ale niestety tytoń tez kosztuje.
    Jakąś stronkę znalazłam gdzie taniej jest,
    ale zakupy trzeba zrobić za ponad 450 zł,
    by dostawa była.
    No i jak, mam szczęśliwie funkcjonować?

    OdpowiedzUsuń
  5. Oto jest twój trud codzienny- parafrazując Szymborską.
    Na szczęście masz mocną psychikę, zdrowie też jako takie i rodzinę w porządku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Droga Basiu, jak Ty mnie świetnie rozumiesz.
    Moja psyche mi wystarczała,
    póki problem ze schizofrenią nieuleczalną syna,
    się nie pojawił.
    Problemy w pracy zawodowej miałam,
    ale jakoś do emerytury, dobrnęłam.
    A na starość, człowiek pono, wolny powinien być.
    a tu taki klops,
    czy jakaś kara?

    OdpowiedzUsuń
  7. Żadna kara, tylko bliżej do nieba.
    Już mnie za te słowa opieprzałaś, ale niech tam...
    A ja od lutego do końca kwietnia jestem jak rozdeptany kapeć bleee

    OdpowiedzUsuń
  8. No cóż, cieszmy się tym, co mamy
    Za obieranie ziemniaków się wzięłam,
    oczywiście w rękawiczkach jednorazowych z lidla,
    choć w sumie długich paznokci nie mam
    i nigdy hybryd ich nie miałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i zaraz na następne piwa,
      do żabki muszę mu dać
      A jeśli odmówie,
      to powie, że wyższy zasilek dostał
      i od kurw mnie zacznie wyzywac i na cały świat, pomstować.

      Usuń
    2. I jak tu, pogodę ducha zachować?

      Usuń
  9. Sam sobie chodzi po to piwo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście sam sobie po nie chodzi.
      Znaczy się po piwo.
      Własną kartę ma i mi ją dał na żywność
      ale i tak ona przekracza jego potrzeby na żywność.
      Niesamowity apetyt ma po piwie i lakach,
      które mu cichcem aplikuję.

      Usuń
    2. Prawdziwy mężczyzna sam chodzi po piwo ;)

      Usuń
    3. No przecież:)))
      Jeszcze by tego brakowało, bym ja mu je przynosiła.
      U mnie ma tylko wyżywienie i opierunek,
      wszak własnego, bardzo chorego dziecka,
      na ulicę nie wyrzucę,
      choć w sumie ogólnie dla choroby takiej jak schizofrenia,
      to żadnej litości nie ma.
      A to choroba jak każda inna,
      tylko bardziej skomplikowana.

      Usuń
  10. Dobrze, że się jeszcze rusza, bo inaczej to miałabyś jeszcze trudniej.
    A tak z innej beczki:
    Nasz kochany duet jeszcze śpi👬🏻 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzie tam śpi, Panie przodem...;)

      Usuń
    2. Fajnie jest, że się poznaliśmy i jakieś komentarze, tu sobie piszemy.
      Oby tak dalej.
      Ale bez anonimów!
      Jeśli chcą dołączyć,
      to niech się zalogują
      a nie ataki spod węgła robią.

      Usuń
  11. I to chodzi, że o własnych siłach sie porusza
    i zawsze znajdzie cos na patelni i w lodówce,
    Do niego żadna mądrość nie dociera!
    Kiedy chory paluch miał u nogi,
    cała moja rodzina się zamartwiała i pomagała
    a on glosilł i oznamiał
    że mu nawet nogi odetna,
    to będzie sobie o kulach chodził,
    do żabki po piwo.
    O kulach?
    A na mnie spadnie,
    bym go na wózku inwalidzkim woziła.
    Jakże okrutna jest ta schizofrenia,
    dla mnie i całej rodziny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odnośnie tego duetu,
      czy kwartetu,
      to bardzo dobrze się mamy.
      Andrzejki mile wspominam:)))
      Świetnie było.

      Usuń
  12. Wartość człowieka polega na tym że zawsze staje w obronie słabszych i pokrzywdzonych. Właśnie prowadzę długie rozmowy o tym jak hejtowane są osoby na pewnym forum z kimś kto to adminuje. I to osoby w różnym wieku i wykształceniu. W głowie się nie mieści . Ze tak można robić. Wystarczy spojrzeć na pobliskie forum i na oślą ławkę. Tak spojrzałam ostatnio bo nie czytam wszystkiego. Te ostatnie dwa wywalone wątki z stamtąd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te fora tam, to pogańskie są, żadnych zasad nie ma.
      WOLNAAMERYKANKA.
      A tak prosiłam byś o tym tu nie pisał,
      a ty dalej swoje.

      Usuń
  13. Jak można dotrzeć do schizofrenika jak on żyje w swoim świecie i jak Ci można pomóc. Byłaś już pewnie na różnych forach o tym temacie. A ja przy Tobie dopiero teraz się uczę i zbieram oklep czasami. Masz swojego nadwornego psychiatrę, niech doradzi jak zbadać. Także Ci ktoś pisał jak to zrobić siłowo. W naszym kochanym kraju takie schorzenie spada na najbliższą rodzinę, czyli na Ciebie. Tu masz linia i całe forum o tym, ale pewnie wiesz wszystko. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.mp.pl/pacjent/psychiatria/choroby/78578,schizofrenia-informacje-dla-rodzin-pacjentow&ved=2ahUKEwiv97XtjIiFAxXfcfEDHRSpDuAQFnoECBsQAQ&usg=AOvVaw3SA9Iz8RqnRcdDC_L6uAWr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Syn jest zaopiekowany, na 5 lat orzeczenie dostał,
      a nie na 3 jak dotychczas było.
      Głową muru nie przebijesz,
      wszystko w temacie zgłębiłam.
      Trzeba sie z losem pogodzić.
      On nie narzeka, nie ma świadomości choroby.
      Tylko rodzina cierpi przez te inność.
      Każdy ma prawo do życia, nawet najbardziej chory.
      Powietrza mi dziś brakuje, duszę się.
      Wyszłabym, ale nogi chore.
      Zaraz okno na oścież otworzę.

      Usuń
    2. Ktoś Ci pisał byś wyjechała na trochę. Do sanatorium lub gdzieś razem z mężem. Synowie mogli by was zawieź. I w tym czasie zaopiekować się bratem. Nie widzę innego wyjścia. Przeczytałem to forum i tego linka co Ci wbiłem. Tam ludzie też tkwią beznadzi. Tak to zwariujesz jak nie odpoczniesz od niego.

      Usuń
    3. Mąż niedawno był w sanatorium.
      Ja tam jechać nie chcę, być w pokoju z drugą osobą.
      Dość się po internatach i akademikach namieszkałam.
      Tu pokój własny mam i wolność.
      Od starości się nigdzie nie ucieknie.
      Jeszcze do niedawna jeździliśmy na wczasy,
      ale teraz nie mam na to ochoty.
      Za mało sił już na eskapady.
      Na jakieś uroczystości rodzinne, syn nas wozi i przywozi i starczy.

      Usuń
  14. Tobie to ciężko dogodzić. Rzucasz się jak pchła w gaciach. Opieprzasz mnie. Ktoś kiedyś napisał- weź prześcieradło i czołgaj się ku cmentarzowi. Kobieta wykształcona co powinna czerpać radość z życia. Koleżanki kawka ciasteczka. A ona nie. Jedź sama. Pobyt z 10 zabiegami na pobyt

    Dodatkowe informacje:
    Turnus rozpoczyna się w sobotę lub niedzielę od kolacji, kończy śniadaniem.

    Cena turnusu zawiera:

    zakwaterowanie w wybranym pokoju
    wyżywienie całodzienne - śniadanie i kolacja bufet szwedzki, obiad serwowany
    zabiegi zgodne z zaleceniem lekarskim /10 zabiegów w pakiecie/
    opiekę pielęgniarską całodobowo.Pobyty lecznicze 7-dniowe. Ustka.Już niedługo wiosna zrób coś. I napisz mi że jestem idiotą, chamem i Cię obrażam. A ja tylko próbuje Cię reanimować. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.perla-ustka.pl/oferta-pobytowa/pobyty-lecznicze-7-dniowe.html&ved=2ahUKEwje_OyY24iFAxWXS_EDHXaNB5UQFnoECB4QAQ&usg=AOvVaw2YtNalanOZZPEeLIwqrb_Lg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj mi spokój z tymi propozycjami.
      Na wielu wczasach z mężem byłam.
      I bardzo proszę, mojej rodziny sie nie czepiać
      i jej nie obrażać,
      gdyż wspaniałą mam.

      Usuń
  15. Tyle ta Twoja rodzinka może dla Ciebie zrobić. Nie dostaną rozwolnienia jak Cię braknie przez tydzień. Wybrać sobie możesz dowolny ośrodek. Jest tego mnóstwo. Spokojnej nocy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj mi już spokój z tymi radami.
      Sam jedź.

      Usuń
    2. Dalej się użalaj. Widocznie lubisz. Ja mam Żarki Letnisko 32 km koło mojej miejscowości. Jezioro, lasy. Basen i rowery ci przeprowadzają. Wypad na dwie osoby. I pełne incognito. Siemka dobra kobieto.

      Usuń
    3. Czyżbym aż tak się nad swoim życiem użalała?
      To Ty Bogdan, bardziej się nade mną użalasz, niż ja sama.
      Ględzisz i tym jeszcze bardziej dobijasz.
      Ja po prostu fakty opisuję, godzę się z tym czego nie mogę zmienić.Jest jak jest, nie potrafię kłamać.
      Przed chwila z mężem na zakupach byłam.
      Dwa pełne wózki, żeśmy przytachali,
      syn pomógł wynieść i 2 stówy poszło.

      Usuń


  16. "Poza tym żyję już trochę na świecie i zauważyłam, że jak kto ma w sobie dar, by błyszczeć, to będzie błyszczeć nawet przez sześć warstw brudu, a ci, co błysku nie mają, błyszczeć nie będą, choćby ich nie wiem jak polerować."
    Terry Pratchett

    Podzielam tą maksymę, a nawet jest mi bardzo bliska,
    bo tak to jest na tym świecie kochane ludziska.
    Jednym wszystko łatwo przychodzi bo mają dar Boży,
    drugiemu owoce w bólach się rodzą, choć starań dołoży.

    Człowiek to istota bardzo skomplikowana, jesteśmy różni,
    każdy z nas ma swoje wady, zalety, ale są i próżni.
    Wartość człowieka poznasz po jego dobrych czynach,
    orzeł zawsze idzie pod prąd niż tłum, pospolitość nagina.

    e-d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne refleksje snujesz, Edwardzie.
      Tak to różnie z wartością człowieka bywa.
      Ewangelie powiadają,
      że "po uczynkach ich poznacie"
      ale jeśli o zbawienie chodzi,
      to już inna wersję podają,
      że ono nie z uczynków pochodzi,
      by się kto nimi nie chełpił,
      wszak nie każdy siłę do nich ma,
      ale z wiary w Chrystusowe nauki.
      I bądź tu mądry i pisz wiersze:)))
      P.S.
      W sumie to nie rozumiem,
      co to zbawienie jest,
      choć już blisko mi do śmierci.

      Usuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Święto Narodowe 3 Maja

Dlaczego Ojczyzno  Kochana, konstytucja wciąż jest łamana? Proszę  o ciut litości, gdy łamie się kości. Na próżno była ustanawiana?  *  Nie ...