Moja lista blogów

wtorek, 19 marca 2024

Zdrowie psychiczne

 

Tak się nad tym głowię,

co ja tu prawie sama  robię.

Swoje życie zaniedbałam,

schizie się poświęciłam.

 Niech każdy sam, rzepkę sobie skrobie.


Jest jeszcze druga część

i wiele innych mądrości na YT,

które trzeba odsłuchać i do głowy sobie wziąć.

*


Odwaga do Zmian

Dzień po dniu w Al-Anon II

na dzień: 19 marca

    Przyszedłem do Al-Anon z powodu przymusu skupiania się na innych ludziach. Miałem jasne poglądy na to, jak każdy powinien się zachowywać w danej sytuacji, i byłem przekonany o własnej nieomylności, gdy inni nie postępowali zgodnie z moimi zasadami zachowania. Kiedy zrozumiałem, że moje własne życie zostało zaniedbane, bo całą uwagę skierowałem gdzie indziej, postanowiłem dokonać zasadniczych zmian. Dzisiaj ciągle muszę być czujny, by zajmować się tylko swoimi własnymi sprawami. Wiem, że kiedy zaczynam myśleć „on powinien”, „ona nie powinna”, mogę mieć znów kłopoty. Nie mam gotowych odpowiedzi dla innych ludzi. Nie ustalam zasad właściwego zachowania, dobrego prowadzenia biznesu, kulturalnego prowadzenia samochodu, czy zdrowego rozsądku. Nie wiem, co jest najlepsze dla innych, ponieważ nie wiem, jaką lekcję chce im przekazać Siła Wyższa. Wiem tylko, że wpadam w pułapkę, jeśli tylko zaczynam znowu myśleć, co oni powinni lub czego nie powinni robić. Muszę skupiać uwagę na samym sobie. Dziewięć razy na dziesięć skupiam się na kimś innym, bo nie chcę dostrzec czegoś w swoim życiu.

Przypomnienie na dziś

    Moja umiejętność utrzymywania relacji z innymi wzrasta, gdy pozwolę być im takimi, jacy rzeczywiście są. Największy dar, jaki mogę ofiarować sobie, to poświęcenie uwagi samemu sobie.

„Umyj sobie palec, zanim wskażesz moją plamę”.

Benjamin Franklin 

 codzienne-motywacje.pl

Dzisiejsza medytacja mocno mnie oświeciła,

nie będę się z chorobą syna biła,

gdyż powiedział,

że ma siebie tylko dla siebie.

A ja tylko służką mam być?

Na wszystko dawać,

bo nie da się wymagać.

Od zawsze na moje polecenie, czy prośbę do niego skierowaną było:

później, zaraz, nie teraz, za dwa miesiące nogi mi pokaże!

Dzięki tym medytacjom, jakoś jeszcze żyję.

~~

Flaki dziś sobie dla siebie tylko gotuję,

mąż nie lubi a synowi dam co mi zostanie. 

Zupy w słoikach mam na życzenie.

I drugie tradycyjne danie, ziemniaki, sznycel z indyka, ćwikła.

Kompoty do wyboru, borówki, wiśnie, gruszki,  śliwki

i świeże pomarańcze, do obioru.

Skórki się przydadzą do jakichś ciast na święta.


 

50 komentarzy:

  1. Z mojej komórki nie mogę wpisać komentarza, cały czas pieprzy o jakimś tam błędzie. O co jej chodzi?Jutro jeden chłopaczek ma tam zajrzeć.
    Tylko mężowa potrafi. A viva męże💪🏼

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam taką marną komórkę, na której nic nie da się zrobić,
      prócz dzwonienia, żadnych aplikacji na niej nie ma,
      i bardzo często, trzeba ją ładować.
      Za to komputer mam dobry,
      monitor duży, szeroki.
      Teraz mądrości słucham,
      zaraz idę flaki gotować,
      aromatyczne, mniam mniam, mało tłuste jednak.
      O jednak Basia się odezwała, ja się bardzo cieszę,
      a Bogdan tak tęsknił i Edward, zapewne też:)))

      Usuń
    2. Zresetuj. Usuń zbędne aplikacje, te w tle też wywal. Wyczyść pamięć, zaktualizuj system. Niech Ci mąż kupi nowy telefon. Żona sobie strzeliła za 1800 zł. I tak gada że średni. Cały dzień czeka na kuriera w mojej chałupie. Gadam wskocz na stacjonarny rower i pedałuj bo ci tyłek urośnie. Sam wyskoczyłem na ranczo i przygotowałem kosiarkę bo trwa rośnie jak szalona. Trochę podtynkowałem i byłem na cmentarzu u rodziców i siostry. Autem to szybko oblecisz .

      Usuń
    3. Ha, ha, ha...nowy telefon sobie kup,
      tak uzdolniony Bogdan Ci radzi.
      Najlepiej najnowszy model iPhone,
      w cudowny świat Cię poprowadzi...

      Usuń
  2. Też skandyzowałam skórki pomarańczy do ciast na święta🙃
    I połowę już zżarłam, o ludu... chyba do świąt nie dotrwają🥴

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A gdzie postne postanowienia?

      Usuń
    2. Nie robię co do słodyczy...
      Może podpowiesz, czemu komóra odmawia.

      Usuń
    3. Napisz jaki błąd wyświetla...

      Usuń
    4. Napiszę później , teraz muszę już pędzić.

      Usuń
    5. Flaki są postne, to nie mięsiwo, a lek na żołądek.
      Moje skórki jeszcze na pomarańczach tkwią
      a moja komórka w ogóle internetu nie odbiera.
      Na promocji kupiłam,
      niecałe 60 zł kosztowała:)))
      Stacjonarny telefon mam, zawsze pewny,
      nie trzeba ładować, w pakiecie orange,
      z dwoma telewizorami, znaczy dekoderami
      internetem i komórką, na który rachunki przychodzą.
      Idę drugą wodę z flaków odlewać.:)))
      na k

      Usuń
    6. Ok, profilaktycznie sprawdź w przeglądarce telefonu ustawienia cookies (ciasteczek) zdejmij blokadę ;)

      Usuń
  3. Hmm...zdrowie psychiczne jest ważne,
    to podstawa dobrego samopoczucia.
    W parze idąc ze zdrowiem fizycznym,
    funkcjonowania organizmu nie zakłóca.

    Ale jak tu mieć dobre samopoczucie,
    choćby na przykładzie Basi.
    Komórka jej stawia się okoniem,
    czy to napawa humorem...pasi?



    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze tylko Was mocno ściskam, bo tak serdecznie mnie przyjęliście❣️
    Wszystkich Troje🧔👩🏼‍🦰🧔

    OdpowiedzUsuń
  5. Ściskaj, ściskaj, jeno nie uduś,
    bo cóż nam pozostanie.
    Blog się wyludni, wiatr hulał będzie,
    upadnie konwersowanie...


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A potem,
      kiedy nic się nie dzieje,
      to nuda jak flaki z olejem.

      Moje pyszne były,
      z 500g suchych, wołowych, zrobiłam,
      2 kostki rosołowe wołowe, łyżka smalcu ze skwarkami
      koncentrat pomidorowy, przyprawy, majeranek, czosnek, papryka słodka, pieprz cayenne, pieprz czarny i ziołowy
      i na cały dzień posiłek miałam gotowy.
      Bez warzyw i cebulowej zasmażki,
      jedynie przyprawy jarzynowej drobinki.
      Już nie w garnku ani krzynki.

      Usuń
  6. To wyżerkę dzisiaj miałaś,
    z głodnym możesz pogadać.
    To od lodóweczki z daleka,
    by ukradkiem nie podjadać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można powiedzieć, że tak.
      6 miseczek:)))
      bez chleba zjadłam.
      Nasycona jestem
      i żołądek zadowolony, uzdrowiony.
      Do lodówki już nie zajrzę.
      Dopiero może w nocy lub rano.

      Usuń
    2. Matka Urszula z Krakowa🤗

      Usuń
    3. Nie wiem jak skomentować:)))
      Dziś byłam 'flaczkowa",
      ale nie sflaczała,
      sporo roboty i telefonów, wykonałam.
      Pan Bogdan, zakonnik z Częstochowy,
      do gadki zawsze gotowy:)))

      Usuń
    4. Bogdan do gadki gotowy?
      No, kolorowy zawrót głowy.

      Usuń
    5. Zmiany na gazecie i w Agorze. Powinni nam cofnąć bany. Ciekawe czy starzy admini i cala reszta Aesów gładko przejdzie do nowego pracodawcy. https://forum.gazeta.pl/forum/w,654,177434058,177434058,Zmiania_uslugodawcy_serwisow_Gazeta_pl.html

      Usuń
    6. Sprawdziłam.
      Ja przeszłam,
      jednego nicka przeniosłam.
      Co mi tam zależy.
      Od 1 kwietnia dopiero rusza nowe.

      Usuń
    7. Mam bardzo stare nicki a nowych nie chce mi się zakładać.
      Bardzo mało tam pisałam. Wszystkie 3 przeniosłam.
      Więcej nie nie mam i nie miałam.

      Usuń
    8. A znieśli Ci bana. Ile jest skarg na moderatorów. A ta co nam dała bana dalej będzie pracować? Na emamie podły hejt i ośmieszanie, a moderatorki nie widzą w tym nic złego. Niektórzy wzieli sobie chorobowe.

      Usuń
    9. Nie wiem czy mam bana,
      nie próbowałam umieścić żadnego komentarza,
      gdyż dopiero wówczas się wyświetla.
      Jednak potwierdzenie przeniesienia
      dostałam takie;
      "Potwierdzenie udzielenia zgody na przeniesienie umowy do Gazeta.pl sp. z o.o."

      Usuń
    10. Ja tam do nich nie piszę, żadnych skarg i próśb o wyjaśnienie.

      Usuń
    11. Sami powinni teraz to zrobić. Jest nowy pracodawca.

      Usuń
    12. To jest tylko potwierdzenie. Taki komunikat się będzie pojawiał.Agora była cały czas ze stratą.

      Usuń
  7. Ja zmieniam tylko nicki w przypadku pisania po blokadzie na forach wrażliwych. Jak psychologia, świat, kraj, religia i parę innych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bogdan, ja mam nowy telefon 😌

      Usuń
    2. To super. Moja sobie kupiła tylko musiałem przelać na jej konto kasę😊 Dobra kobieta, przychodzi podlewa kwiatki, sprząta, gotuje. Do rany przyłóż. I wieczorem szybko zasypia.Musisz dać komuś by przyspieszył i zobaczył.

      Usuń
    3. A ja przeciwnie, nie chciałam nowego, miałam starego dobrego samsunga (na którym też nie umiałam komentować😪) to mnie zmusił do tego badziewia redmi. A tamten był mój ulubieny.

      Usuń
    4. To moja też miała redmi i nie narzeka. Cały boży dzień potrafi klepać i mnóstwo aplikacji. I teraz wzięła droższy.

      Usuń
    5. Widocznie albo sama coś zwaliłam, albo wnuki, nie wiem.

      Usuń
    6. Prędzej dzieciaki. Moje to już mają swoje.

      Usuń
  8. Edward, piszą mi tak: Podczas publikowania twojego komentarza wystąpił błąd.
    Jutro mi tam zajrzą, może sie łudo 🥴

    OdpowiedzUsuń
  9. Ula, Twój blog zostanie chyba blogiem wszechczasów przez te wesołe naparzanki😜

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest, najciekawsze są naparzanki.
      Statystyka rośnie wówczas niesłychanie.
      Brak tu jeszcze:
      żonybogdanka, fankibogdanka i kilku antyfanek
      wówczas byłby pełny magiel na zgięte kolanka.
      Ale nie maja odwagi się zalogować i pozostają tylko czytanki:)))

      Usuń
    2. Magiel zawsze najciekawszy.
      Osiedlowy już dawno zlikwidowany,
      to przeniósł się do internetu.:)))

      Usuń
  10. Usuń pliki cookie – jeśli to jest problem z błędem 404.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Edek mi radzi zdjąć blokadę z ciasteczek. Jutro coś tam może się uda. Sama tego nie tykam, bo całkiem sknocę.

      Usuń
  11. Być może dobrze radzi. Na telefonie lub tablecie z Androidem otwórz aplikację Chrome .
    W prawym górnym rogu kliknij Więcej. Ustawienia.
    Kliknij Ustawienia witryn. Pliki cookie innych firm.
    Wybierz opcję: Zezwalaj na pliki cookie innych firm.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki, jakoś się zrobi, śmieszne by było żeby się nie dało komentować...

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak się zrobi, to się da 😉

    OdpowiedzUsuń
  14. Bogdan19 marca 2024 19:43

    To super. Moja sobie kupiła tylko musiałem przelać na jej konto kasę😊 Dobra kobieta, przychodzi podlewa kwiatki, sprząta, gotuje. Do rany przyłóż. I wieczorem szybko zasypia.Musisz dać komuś by przyspieszył i zobaczył.

    Znaczy się nie mieszkacie razem, "twoja", to znaczy żona?
    Jeszcze pewnie Cię śledzi po forach i tutaj, czyż nie?
    Jak anonimy były włączone, to zapewne coś tu pisała?
    Dobrze, że "mój" nie śledzi bloga:)))

    OdpowiedzUsuń
  15. "Bogdan19 marca 2024 19:56

    To moja też miała redmi i nie narzeka. Cały boży dzień potrafi klepać i mnóstwo aplikacji. I teraz wzięła droższy."

    Cały dzień tak klepiecie obydwoje?
    koniec świata:)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Wypada napisać coś o klepaniu?
    No ma ono swoje zalety.
    Ty klepniesz mnie, ja ciebie,
    jakby ktoś szukał podniety ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty chcesz o klepaniu, Basia o naparzaniu:)))
      To jakoś muszę dogodzić.
      Bogdan ma już wreszcie drugą Basię,
      mnie oskarżał że ją przegoniłam,
      i ciągle mu osób za mało.

      Pierwszej, znaczy swojej Baśce umył okna,
      ona o firany zadbała i jeszcze do niego dochodzi,
      posprząta, kwiatki podleje i co ugotuje,
      choć na telefonie cały dzień klepie.
      Kto by tu wszystkim dogodził.
      Kiedyś Bogdana saperką w d...e klepnełam,
      stąd wywaliłam, a on dalej tu klepie,
      stwierdził, że mu tu najlepiej
      ostatnio o mnie nie najlepiej.
      I voila, jest klepanie, nawet doszło dokopanie i naparzanie,
      w środku tygodnia,
      a nie tylko w sobotę i niedziele.

      Usuń
    2. Tak sobie jeszcze myślę, że pewna tu anonimka,
      prosiła, czy wręcz mi kazała,
      bym bloga zamknęła
      i czy to przypadkiem, te pierwsza Basia nie była,
      znaczy się żona Bogdana, czy ta w nim zakochana,
      która cały zeszyt informacji o nim ma,
      tak sam o niej napisał, dumny, że za nim tu wchodzą.
      Jest jeszcze jedna jego fanka,
      jej imię się kończy na ..nka,
      Jak lwica, go kiedyś tu i wszędzie broniła.
      Są jeszcze antyfanki,
      i jak anonimy wpuszczam,
      robią nawalanki, których mam dość!.
      O antyfanach, nie wspomnę.

      I ja nie chce już nic o tym wiedzieć,
      wolę tu sobie cicho siedzieć.

      Usuń
    3. Wiem z doświadczenia, że są faceci
      co lubią się cholernie przechwalać.
      A życie wszystko weryfikuje,
      zamiast sielanki wolą się napie*dalać.

      Ja tutaj do nikogo nic nie mam,
      choć wiele mi się przypisuje.
      Mogę być każdym, tak twierdzi Bogdan,
      nie prostuję bo i po co, niech innych dołuje.

      Dzięki temu dobrze zawsze się bawię,
      bez napinania muskułów i na luzie.
      Bo życie każdemu daje według zasług,
      ja spełniam swoje marzenia, małe i duże ;)

      e-d

      Usuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Święto Narodowe 3 Maja

Dlaczego Ojczyzno  Kochana, konstytucja wciąż jest łamana? Proszę  o ciut litości, gdy łamie się kości. Na próżno była ustanawiana?  *  Nie ...