Moja lista blogów

piątek, 8 marca 2024

8 marca, bez tulipana

Wstałam  dziś wcześnie z rana,

 a tu brak jest tulipana. 

Tylko inne kwiatuszki.

które cieszą me oczki,

 życzenia  i prezent, od mego pana.



 



W moim ogródeczku taka łączka, którego pilnują  kamienne zwierzątka.

Zdjęcia aktualne, dziś rankiem zrobiłam,

kiedy po pieczywo wychodziłam.



Moje wierszyki z ubiegłych lat, do poczytania na  Dzień Kobiet:

8 marca

 Żył, gdzieś był, jeden król bogaty,

wykupił wszystkie na Dzień Kobiet kwiaty.

 Życzenia też złożył dziewczynom

 i nie mógł nadziwić się minom,

 jak całkowicie odmienił ich światy...

Oblężenie kwiaciarni dziś widziałam,

niejedna pani sama sobie goździki czy tulipany kupowała.

Mężczyzn też było bez liku,

zaskoczyły  mnie gerbery w pełnym, zakupowym  koszyku.

Tu  kilka zdjęć moich kwiatków,

które sama sobie kiedyś wyhodowałam.


 



*




 

Panowie dość mam dziś wyzysku,

 chodźcie sobie o suchym pysku. 

Dziś nie gotuje,

 kwiaty przyjmuję

 no bo coś mi trzasło w dysku....

*

 Myśl nie opuszcza mnie od rana

 czy mój pan da mi dziś tulipana?

 Wolałabym goździk, on wie,

 bo bardzo ładnie pachnie. 

Innym kwieciem też będę uradowana....

 


*

W zapadłym kołchozie z Ukrainy,

 sprawdzają, które są żeńszcziny. 

Masz walonki i kufaję,

 ale kwiatek dostajesz. 

I horiłka nie tylko dla mużcziny....

 

*

 Kiedyś w Dniu Kobiet dostałam,

 lnianą ścierkę z samodział(u)a.

 Rzecz ta się zużyła, 

choć długo służyła...

 W głowie pamięć o niej pozostała ....


 

 *

 Wspomina dziś babcia w Dniu Kobiet,

 goździk, rajtki i sjerdecznyj priwjet.

 200% normy 

i wieczne reformy.

 Ale na szczęście czy nieszczęście tego już njet....

 

*

 Nie ma już Związku Radzieckiego. 

ani Święta Kobiet hucznego...

 ...w prezencie rajstop,

 z goździkiem chłop, ...

lecz staruszki wciąż tęsknią do tego.

 


*

 Jedna ogrodniczka z Pobiednika,

 na punkcie goździka ma bzika. 

 Na ciepłe też rajstopki, 

gdyż zimne ma stopki.

 A jemu w głowie tylko ją bzykać ...





6 komentarzy:

  1. Z Okazji Dnia Kobiet, bloga otwieram,
    i informuję jako stara przechera,
    że kto mi będzie źle życzył
    lub o innych złorzeczył.
    taki komentarz, doprowadzę do zera.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierogi ruskie dziś robię.
    Farsz i ciasto, gotowe mam,
    wcześniej się postarałam.
    A do tego barszcz czerwony,
    bez niczego,
    gdyż jajka na kolację,
    muszę zachować.
    .

    OdpowiedzUsuń
  3. Bogdan, jak widać,
    anonimom
    i Edwardowi,
    dziś mowę odjęło.
    O jakże miło:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Bogdan, chcę byś wiedział,
    że znajomości z tobą sie nie wstydzę.
    Ludzi pracy zawsze szanowałam.
    Przed chwilą życzenia od syna dostałam,
    który jest w drodze do kolegi z Sandomierza.
    Jednak z tym facetem z Tarnobrzega,
    to problem mam.
    Niechby choć swoją twarz pokazał
    i swoje oblicze.
    Przecież ja uczciwa jestem
    w tym wszystkim.
    Tylko dlatego to tu publikuje,
    gdyż ten wątek tam,
    w każdej chwili,
    na oślą może wylecieć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mnie bolało,
    że na mój blog,
    tylko wchodziliście,
    by się nawzajem nienawidzić
    i sobie uwłaczać..
    A tam macie, inne miejsce do tego.
    Ja tu oślej ławy nie mam
    i nie jestem,
    od oceniania.

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...