Moja lista blogów

piątek, 29 marca 2024

Wielki Piątek

 Koniec życia, śmierć i męka,

skończona ziemska udręka.

Droga krzyżowa i  krzyż,

i na nim ciała umęczonego zwis,

a dusza już w raju, przez innych przeklęta.


J.S.Bach i Pasja wg św Jana, to długi koncert, męki pańskiej, drogi krzyżowej,

można sobie na YT, znaleźć.Tu tylko fragment.

 

*

29 marca 2024 – Wielki Piątek – Liturgia Męki Pańskiej

Po południu odprawiana jest wielkopiątkowa Liturgia Męki Pańskiej, która ma swój szczególny przebieg. Celebrans i asysta wchodzą w ciszy, a przed ołtarzem chwilę leżą krzyżem. Czytany lub śpiewany jest (z podziałem na role) opis Męki Pańskiej według św. Jana.

Po homilii w modlitwie wstawienniczej Kościół poleca Bogu siebie i cały świat. W tym roku dołączona zostanie intencja „za Ukrainę”. 

Głównym wydarzeniem liturgii jest adoracja Krzyża (zasłoniętego fioletowym suknem), który zostaje wniesiony przed ołtarz. Po liturgii Krzyż zostaje w dostępnym miejscu, aby każdy wierny mógł go adorować. Do Wigilii Paschalnej to najważniejsze miejsce w świątyni. 

Po adoracji Krzyża z ciemnicy przynoszony jest Najświętszy Sakrament, a wiernym udziela się Komunii świętej.

Ostatnią częścią liturgii Wielkiego Piątku jest procesja do Grobu Pańskiego. Na ołtarzu przy Grobie Pańskim wystawia się Najświętszy Sakrament w monstrancji okrytej białym przejrzystym welonem (symbol całunu, w który owinięto ciało zmarłego Chrystusa). W wielu kościołach adoracja trwa całą noc. 

W ten dzień odprawiane są także nabożeństwa Drogi Krzyżowej (zwykle o godzinie 15.00, kiedy –  według Ewangelii – zmarł Chrystus).

*

Baranek w kościele znaczy odkupienie grzeszników i przezwyciężenie zła.

Takie kiedyś wydziergałam, białego i czarnego, do tej pory mam.


 U mnie ten czarny jest najbardziej kochany.

 


 Zawsze się w rodzinie jakiś czarny baran trafi.


 *

Odwaga do Zmian

Dzień po dniu w Al-Anon II

na dzień: 29 marca

    Czas bym zaczęła być milsza dla siebie. Głosy w mojej głowie, które mówią, że nie jestem wystarczająco dobra, nie mówią prawdy; one odzwierciedlają jedynie zachwianie poczucia własnej wartości, co jest skutkiem życia z alkoholizmem. Kiedy rozeznam, że tak jest, mogę nakazać tym głosom, by zamilkły! Nie będę ich dłużej słuchać! Zdrowienie w Al-Anon przynosi mi łagodniejsze, pełne miłości myśli. Przypominają mi one, że jestem warta miłości i mogę uczyć się kochać samą siebie. Kiedy otworzę umysł, by usłyszeć to przesłanie, mogę też usłyszeć wszystkie cudowne odgłosy życia, a obraźliwe myśli znikną.

Przypomnienie na dziś

    Traktowanie siebie z uprzejmością i szacunkiem pomoże mi rzucić wyzwanie mojemu samokrytycyzmowi. Dzisiaj poświęcę uwagę każdemu głosowi, który mówi z miłością.

„Musimy nauczyć się żyć, skupiać się na czymś dobrym czy pożytecznym i pozwolić reszcie świata zająć się swoimi sprawami”.

Jak mogę pomóc moim dzieciom?

codzienne-motywacje.pl

Obniżony nastrój

 Z powodu obniżonego nastroju, sił wszelkich  brak mi do boju, z agresywnymi komentarzami,  nie na temat i intruzami. Nie potrzebuję taplać ...