Moja lista blogów

środa, 3 sierpnia 2022

2 i 3 sierpnia

 

MEDYTACJA - 03.08.

Czasami lapie sie na tym, ze tak intensywnie zastanawiam sie nad tym, co 
robia inni, gdzie i dlaczego, ze moje wlasne mysli wywoluja wewnetrzne 
zamieszanie. Kiedy to sie zdarza, wiem, ze jestem kandydatka do podjecia 
uczciwej oceny samej siebie. jezeli pozwole sobie na unikanie takiej 
konfrontacji z sama soba, bede kandydatka do naglego przebudzenia. Nie 
wolno mi zapomniec, ze moim pierwszym obowiazkiem jest wypracowanie 
zmian we wlasnych nawykach myslenia. Aby stac sie bardziej wartosciowym 
czlowiekiem musze przeprowadzic takie zmiany, od ktorych zalezy moj 
rozwoj i poprawa mojej sytuacji zyciowej, za czym tesknie.

Rozwazanie na dzisiaj

Nie moge zmienic nikogo oprocz samej siebie. Czy potrzebuje zmiany? 
jezeli sprawy zle sie ukladaja lub wydaje mi sie, ze tak jest, moze to 
byc spowodowane sposobem, w jaki ja na nie reaguje. jezeli zaakceptuje 
fakt, ze podstawowe zrodlo moich nieszczesc znajduje sie we mnie samej, 
daje mi to przekonywajacy powod, aby cos ze soba zrobic. Nie jest to 
latwe, ale nagroda przewyzszy moje oczekiwania!

"Moje szczescie nie powinno zalezec od forsowania zmian u kogos
innego. 
Podobnie jak moje nieszczescie nie jest spowodowane przez kogos innego, 
tylko przeze mnie". 
 Hasla Al-Anon zawieraja w pewnym sensie rady w skroconej formie. 
Gdybysmy byly calkowicie zdolne do zastosowania ich w praktyce,
bylybysmy bliskie idealu, jako duchowo uswiadomione istoty.

Rozwazmy na przyklad to: "Zyj i daj zyc". Cala filozofia zycia
jest
zawarta w tych trzech slowach. Pierwsze slowo "zyj" przede
wszystkim
zacheca do zycia - do zycia pelnego, bogatego szczesliwego i do
spelnienia wymagan przeznaczenia z radoscia, ktora bierze sie z faktu
robienia czegos dobrego, cokolwiek by to bylo. Potem nastepuje
trudniejsza zacheta: "daj zyc". Oznacza to przyznanie prawa
kazdej innej
istocie ludzkiej do zycia takiego, jakiego pragnie, bez krytyki i
oskarzen z naszej strony. Wyklucza to pogarde dla tych, ktorzy nie mysla
tak jak my. Ostrzega tez przed uczuciem goryczy i pretesji: kaze unikac
takiego interpretowania sposobu postepowania innych osob, jak gdyby
celowo zamierzaly nas one zranic.

Rozwazanie na dzisiaj

Im wiecej mysle o tym, aby zyc samemu i pozwolic zyc innym, tym bardziej
ucze sie tegfo. Sprobuje przyjac to jako wzor postepowania we wszystkim
co robie, a szczegolnie w stosunku do ludzi, wsrod ktorych zyje.

"Kiedy moje mysli skupione sa na uczeniu sie jak zyc, bede mogla
oprzec
sie pokusom zaprzatania mojego umyslu myslami o tym, jak zyja inni
ludzie".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...