Moja lista blogów

sobota, 13 sierpnia 2022

Nie cierpieć

 

MEDYTACJA - 13.08.

Cierpimy czesto o wiele bardziej, anizeli jest to konieczne, byc moze 
dlatego, ze same tego chcemy. Wiele z nas rozdrapuje stare rany, 
rozwodzac sie nad  przeszloscia - co "on lub ona zrobila w ubieglym 
tygodniu lub roku". Wiele z nas zyje w niepotrzebnym strachu, myslac o

tym, co moze przyniesc dzien jutrzejszy.
Interesujacym i  korzystnym cwiczeniem na dzien dzisiejszy moze byc 
zastanowienie sie nad wszystkimi sprawami, ktore w tym momencie mnie 
rania. Zrobie ich przeglad, co pozwoli mi zobaczyc, czy istnieja istotne 
przyczyny, abym odczuwala gorycz, strach lub obawe. Prawdopodobnie z 
zadowoleniem odkryje, ze w danym momencie mam wiecej niz wystarczajaco 
powodow, aby byc szczesliwa i zadowolona.

Rozwazanie na dzisiaj

Dlaczego pozwalam sobie na cierpienie? Czy istnieje cos takiego co ma 
tak istotne znaczenie i szczegolna wartosc, ze pozwalam sobie cierpiec z 
tego powodu? Co z tego, ze "on powiedzial to" lub "ona
zrobila tamto"? 
Nawet jezeli celowo zamierzano mnie zranic to naprawde nie moze mnie to 
dosiegnac, jezeli ustawie straz "we wrotach" mojego umyslu.

"Niektore z Twoich ran wyleczylas.
Przezylas nawet te najciezsze,
Ale jakie znosilas meki z  powodu Zla,
Ktore nigdy nie nadeszlo".
(Ralph Waldo Emerson)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

43 rocznica

 Historia szybko lata przemierza,  43 rocznica zamachu na papieża. Czas ucieka, wieczność czeka. Dzisiejszy człowiek, nie dowierza. W Wadowi...