Moja lista blogów

poniedziałek, 22 sierpnia 2022

Nie pozwolić na urazy

MEDYTACJA - 22.08.

Jezeli ostry kolec lub drzazga wbije mi sie w reke, co wtedy zrobie?
Usune tak szybko, jak tylko to mozliwe. Z pewnoscia nie zostawilabym ich 
tak dlugo, az zaropieja i infekcja rozprzestrzeni sie na caly organizm. 
A co zrobie z kolcami urazy i nienawisci, kiedy wbijaja sie w moje 
mysli? Czy zostawiam je tam i pozwalam im rosnac, podczas kiedy ja coraz 
bardziej cierpie z bolu?
Prawde mowiac, uraza i nienawisc sa trudniejsze do usuniecia z naszych 
mysli, niz prawdziwy kolec z palca. Ale tak wiele zalezy od tego, czy 
zrobie wszystko, co mozliwe, aby sie ich pozbyc, zanim ich trucizna sie 
rozprzestrzeni.

Rozwazanie na dzisiaj

Jezeli rzeczywiscie  nie chce, aby mnie zraniono i jezeli jestem pewna, 
ze uzalanie sie nad soba nie sprawia mi ukrytej satysfakcji, podejme 
niezbedne kroki , aby uspokoic umysl przez uwolnienie od bolesnych mysli 
i emocji. Najlepszycm sposobem nie jest ponury wysilek woli, lecz 
wymiana bolesnych mysli na inne - pelne milosci i wdziecznosci.

"Ty nie masz nawet polowy mocy, zadania mi cierpienia, ktora ja mam,
aby 
mu sie poddac".
(William Szekspir; Otello)

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

43 rocznica

 Historia szybko lata przemierza,  43 rocznica zamachu na papieża. Czas ucieka, wieczność czeka. Dzisiejszy człowiek, nie dowierza. W Wadowi...